Dag 38 - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 38 - Reisverslag uit Cañada Morales, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 38

Blijf op de hoogte en volg Jet

11 Oktober 2012 | Spanje, Cañada Morales

Totale afstand: 2819 km
Dagafstand: 61 km
Aankomst: Canada Morales (gehucht )
Km to go: 468 km

Gisterenavond nog even door het dorpje gelopen. We hadden verwacht in een mooi dorpje uit te komen, omdat we hadden gezien dat er diverse slaapgelegenheden waren. Dat viel een beetje tegen. Ook merken wij onze hele reis al dat we weinig tot geen buitenlanders tegenkomen in zowel de dorpjes als onze slaapgelegenheden. Gisterenavond hebben we weinig meer gegeten. We zijn op tijd naar bed gegaan. Het voordeel van een saaie slaapplek is dat je 's morgens weer blij bent dat je op pad kunt.

Vanmorgen lag ik te denken. Frank en ik praten over 80 km alsof dat effe op en neer naar het dorp is! Maar ze moeten wel gefietst worden!! Over een paar dagen hebben we een aantal kortere
etappes gepland staan. Dan zeggen we dat 60 km maar erg weinig is! Eigenlijk logisch dat wij zo denken!!! Aangezien we al zoveel weken onderweg zijn om zo'n mega afstand te overbruggen. Die lange afstanden zijn dan ook wel nodig. Anders komen we nooit in aan Sevilla, haha
De andere kant van het verhaal is natuurlijk dat wij elke dag alleen maar van À naar B hoeven te fietsen. Voor de verdere rest hoeven we ook niets te doen!

Ik ga vandaag met 2 fietsbroeken aan fietsen. Kijken of ik dan minder pijn heb. Dat hebben Irma en ik ook gedaan toen we de Roparun fietsten.

Voordat we vanmorgen gingen zeiden we tegen elkaar, we stoppen vanmiddag rond 2 uur uiterlijk half 3 en dan gaan we weer lekker eten en een siësta doen.

Om kwart over 9 gingen we op pad. Er stond een harde wind en er hingen dikke zwarte wolken boven ons. Ik heb heel lang gedacht, als het maar niet gaat regenen, maar dat heeft het niet gedaan. Wij moesten eerst klimmen naar Puerto del Arenal 1150 mtr.  (8km). Tijdens de afdaling stond er zo'n harde wind dat we met onze kin op het stuur moesten gaan liggen, anders gingen we niet vooruit.
Vandaag is weer zo'n dag waar je het gevoel hebt dat je de hele dag aan het klimmen bent. Dan zie je op de route dat er "kleine" hoogte verschillen zijn. Het zijn niet eens zulke steile hellingen, maar toch... De afdalingen zijn vaak snel en kort!
Dit zijn de meest zware routes, omdat je jezelf dan niet kan focussen!
Maar het is hier schitterend. Overal zien we hier olijfbomen. En ook hier is het weer mooi om op hoogte te fietsen.

Doordat er meer verkeer is zet ik tijdens de afdalingen trouw mijn helmpje op. Ik fiets meestal achter Frank en ben veel te bang dat ik door een auto geschept wordt. Het zijn hier allemaal van die kronkelige weggetjes!
Frank zei al zo mooi tegen mii, als zo'n chauffeur net als jij onderweg zit te watts uppen, dan heb je wel degelijk kans dat ze jou onderste boven rijden, haha

Na 20 km bereikten we de streek Andalusie. We gaan nu eerst fietsen door de provincie Jean.

Rond 11 uur kwamen we in Siles aan,  hadden er toen 25 km opzitten! Daar wilden we even koffie gaan drinken. Toen wij net op het terras zaten kwamen we een Nederlands stel tegen  Petra en Gerrit. Zij zijn al vanaf 2000 in een verbouwde vrachtwagen door Europa aan het rond trekken. Ze hebben huis en haard verkocht en hebben voor een vrij leven gekozen. Op zijn tijd werken ze periodes en de rest van hun tijd reizen ze van hot naar her. Het was super gezellig. Voor ons is het weken geleden dat we Nederlandse mensen hebben gesproken! Om 12uur toch maar weer op de fiets, onze plicht riep, haha

Loes had vanmorgen al zo mooi aan ons gevraagd, waar slapen jullie vanavond. Ook vroeg Bert dit aan mij. Toen zei ik al, geen idee. Ik wist dat het zo'n rare dag zou worden.

Toen we vanmorgen gingen hadden we gehoopt dat we rond 2 uur in Tranco 69 km zouden zijn. Maar door onze koffiestop zijn we daar nog lang niet.

Omdat we honger hadden besloten we onderweg wat te gaan eten en dan te kijken waar we kunnen slapen. Om kwart voor 2 zijn we gestopt bij een wegrestaurant (55km). We hebben Loes een drietal telefoon nrs doorgegeven en een hostal had plek in Canada Morales! Weet je, als je zo reist moet je flexibel zijn en dat zijn we beiden.

Rond 4 uur kwamen we aan in Canada Morales. Het is echt een gehucht, een straat. Het staat nog eens niet vermeld op mijn garmin. Maar het is een hartstikke leuke hostal. Dat is het belangrijkste!
We hebben een balustrade waar we een geweldig uitzicht hebben. Het is hier heerlijk rustig. Voelt wel goed als je zo moe bent! We hebben uiteindelijk maar 61 km gefietst, maar het waren zware kilometers! Voor mij wordt het tijd dat we weer een rustdag krijgen... Over 2 dagen..

Morgen fietsen we naar Cazorla. In die etappe zit ook een zware klim in van 800 naar 1290mtr.
Maar dat is morgen weer. Eerst een goeie nachtrust!

Adios

• 11 Oktober 2012 - 18:00

Jet Van Der Linden:

Er zijn weer nieuwe foto's toegevoegd aan dit bericht.
    Groeten
    Cas

• 11 Oktober 2012 - 19:52

Àrie:

Op de foto's is te zien dat jullie al een hele tijd aan het fietsen zijn, jullie krijgen al echte wielren-armen.
    Gekleurd tot tot aan het randje.
    Het eind begint al in zicht te raken, nog maar (?) 468 km, Jet je moet maar zo denken dat is minder dan de Roparun en die doe je in 2 dagen.

Nog veel plezier.

Arie

• 11 Oktober 2012 - 22:33

Cecile:

Morgen een mooie tocht langs het stuwmeer naar Cazorla, erg mooi, geniet ervan! Groetjes.

• 11 Oktober 2012 - 23:12

Berdien:

En Jetje heeft de dubbele broek geholpen? Ik hoop het voor je. Leuke foto's joh, krijg ik ook een idee van de natuur en de wegen waarop jullie fietsen. Nog maar 468 km, appeltje - eitje voor jullie!!
    Fiets ze en op naar Sevilla!
    Veel plezier en liefs van Berdien

• 11 Oktober 2012 - 23:12

Berdien:

Fiets ze en op naar Sevilla!
    Veel plezier en liefs van Berdien