Dag 44 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 44 - Reisverslag uit Córdoba, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 44

Blijf op de hoogte en volg Jet

17 Oktober 2012 | Spanje, Córdoba

Totale afstand: 3169 km
Dagafstand: 83 km
Aankomst: Corboda 
Km to go: 147 km

WAT EEN KLOTE ETAPPE!!!
Maar we hebben weer onze kilometers gefietst  en morgen hebben we onze laatste rustdag!!
Weet je, ik begin het een beetje zat te worden. Voor mij is het te lang en ik ben het klimmen en uberhaupt het fietsen zat aan het worden. Maar ik heb met mezelf afgesproken dat ik deze tocht met Frank afmaak. Of een van ons moet het lichamelijk niet meer kunnen!!

Grappig Cecile toen ik jou berichtje vanmorgen las. Het is inderdaad dezelfde hostal. Er hangen hier inderdaad die vogelkooitjes. En die patio heeft van die mooie Marokkaanse tegeltjes. Zoals ik lees gaan wij nu naar Sevilla dezelfde route volgen als jullie tegengesteld hebben gedaan

Vanmorgen om 9 u op pad. Als je de grafiek zou zien zouden we een flinke afdaling krijgen. Niets was minder waar. Maar dat hadden we inmiddels al in de aanvullende tekst gelezen. Het was vandaag  niets anders dan flink klimmen en stijl afdalen! Er was nauwelijks verkeer op de weg en de omgeving was geweldig. De laatste 4 km voordat we in het dorpje Castro del Rio aankwamen, storten we als het ware naar beneden !
Cecile jullie hebben flink moeten klimmen!!
Om half 11 waren we in het dorpje, we hadden er 22 km opzitten! Lekker koffie met iets lekkers, want de komende 40km komen we geen horeca meer tegen! Ik kreeg van Frank op m'n donder dat ik te weinig at. Maar gisterenavond ging ik al met hoofdpijn naar bed en vandaag voel ik me ook niet echt lekker. En om dan met tegenzin te gaan zitten eten!!

Uiteindelijk moesten we 40 km op een landweggetje fietsen. Het was echt een andere omgeving. Geen olijfbomen meer, maar meer landbouw! Het was niets anders dan klimmen en dalen en dat op heel
slecht asfalt! We vonden het echt een klote weg. Ik zei op enig moment, ik heb er echt geen zin meer in, 't is genoeg geweest! Maar ja, je moet toch doorgaan!!

In de omschrijving hadden we gelezen dat er in de laatste kilometers naar Corboda  nog een aantal venijnige klimmen zouden zitten! Daar hadden we eigenlijk helemaal geen meer zin in. Op internet hadden we gelezen in de aanvullende informatie dat je 8 km voor Corboda ook een andere weg kon nemen. 
En ja hoor we zagen die afslag. We zouden dan wel van de route afgaan, maar we hadden zoiets, die klote weg en dat klote klimmen, vooral ik was het zat!

Na 6 km kwamen we op een rotonde aan en daar stond alleen maar Corboda aangegeven richting snelweg. En daar konden we dus echt niet op gaan rijden. Dus wij maar richting Alcolea aangehouden. We hadden ooit zo'n mini route mapje gekregen bij een hotel. En
daar zagen we dat het in ieder geval richting Corboda was! Om een lang verhaal kort te maken. Na veel navragen zijn we via een autoweg in Corboda aangekomen. Toen we richting het centrum gingen heb ik geprobeerd via de garmin op de route te komen. 
Frank zei, als jij die garmin volgt, dan kijk je ook nergens naar. Of het nu eenrichtingsverkeer of winkelgebied. Ik ga dan gewoon door...

We zijn uiteindelijk dwars door de stad gereden en we hebben na enig zoeken om half 4 een  hotel gevonden  in het centrum. 
Door deze routeafwijking zijn we 20 km omgereden!!
Vlug douchen en daarna nog even eten. Ik had zo'n honger, ja dat komt ervan als je niet genoeg eet!!

Sorry dat ik zo negatief ben., maar zo voel ik het gewoon.
Morgen een rustdag en nog even opladen voor Sevilla !!!

Adios

  • 17 Oktober 2012 - 19:34

    Albert Van Der Rijt:

    Hoi Frank en Jet......Yeh wat lees ik nu toch allemaal. Kom op Jet ook die laatste kilometers gaan we pakken. Morgen een lekkere rustdag en dan snel naar je dochter. Kom op.... hou vol.
    Sterkte en morgen een gezellige, plezierige rustdag.

  • 17 Oktober 2012 - 20:09

    Arie:

    Leuk zo'n openingszin, dan weet je gelijk hoe het was.

    Jet je moet maar zo denken die heb je gehad.
    Alles wat nu komt is prettiger.

    Volgens mij kunnen jullie de stal al ruiken, dus nog even en dan mag je weer naar ons.
    Eerst natuurlijk nog even Loes en Alvaro gedag zeggen.

    Tot volgende week.

    Arie

  • 17 Oktober 2012 - 21:26

    Toos:

    Hey Frank en Jet

    Ik vind het super knap van jullie ,dat jullie al die km gefietst hebben.
    en vooral voor ons jet met haar doorzettings vermogen.
    Jet ik vindt dit echt top van jou!!!!!!!
    ook voor Frank maar die heeft het makelijker.
    Nou morgen lekker rusten, dan nog een paar dagen fietsen.
    En dan lekker bij Loes en Albaro.
    Daar laat je maar lekker verwennen......

    Liefs Jo en Toos

  • 17 Oktober 2012 - 23:09

    Berdien:

    Hoi Jetje en Frank,
    De laatste loodjes................. kom op nog maar 147 km. zie ik.
    Morgen lekker een rustdag, vrijdag nog 1 dagje fietsen en zaterdag dan ben je al bij Loes en haar vriend. Met dat vooruitzicht krijg je vleugels Jet, zeker weten!! Veel plezier nog de komende dagen, hartelijke groeten van mij voor Loes en Albare en tot ziens weer in Nederland!!
    Liefs Berdien

  • 18 Oktober 2012 - 18:48

    Peter:

    Wat jullie tot nu toe gedaan hebben is natuurlijk al geweldig en voor je het weet is het weekend en zijn jullie op de plaats van bestemming en is de voldoening alleen maar groter. Dus kop op en er nog ff tegenaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Córdoba

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 59212

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: