Dag 39 - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 39 - Reisverslag uit Cazorla, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 39

Blijf op de hoogte en volg Jet

12 Oktober 2012 | Spanje, Cazorla

Totale afstand: 2889
Dagafstand: 70 km
Aankomst: Cazorla
Km to go: 398 km

Oh Berdien, vergeten te vertellen, maar de 2 fietsbroeken zaten fijn. Doe ze vandaag weer beiden aan. Geeft toch iets minder druk en daardoor minder pijn!

Toen ik vanmorgen opstond had ik zoiets van, weer de hele dag klimmen. Toen ik het bericht van Cecile las dacht ik, oké het wordt wel klimmen vandaag, maar het gaat wel een mooie tocht worden. Het is een kwestie van, waar leg je de nadruk op!! Bedankt Cecile

Als we naar buiten kijken zien we weer grote zwarte wolken hangen! Volgens het journaal, wat hier elke morgen in elke cafe aanstaat, is de kans groot dat we vandaag regen krijgen. Er staan allemaal druppels in onze regio!

Frank had vannacht heel slecht geslapen. Hij had een heel slecht bed. Hij voelde de veren van het matras door de lakens heen. En al heel onze vakantie zijn de bedden tekort voor hem. Zijn voeten hangen altijd buiten boord! Maar dit matras spande de kroon!

Wij om half 9 op de fiets. Na 8 km kwamen we na een glooiende afdaling in dorpje Tranco aan. Onze weg liep direct langs een mooi stuwmeer. Het was een geweldig mooi uitzicht om zo wakker te worden! Aan de weg te zien heeft het vannacht hier flink geregend.

Ik val in herhaling, maar deze route is echt weer zo mooi. We fietsen kilometers langs een stuwmeer. Vandaag is echt weer zo'n cadeautje voor ons. Ik maak verschillende foto's en hoop dat Cas ze weer op de website plaatst. Dit moet je gezien hebben!
Ook grappig,  we hebben al div hertjes de weg zien oversteken. Ook zien wij ze met groepjes beneden in het dal staan.

Na enig moment wordt het stuwmeer een riviertje. Die blijven wij volgen. Ook het zonnetje komt soms door maar ook miezert het ooit. Echt zo'n wisselvallig weer. Dan weer wat miezer en dan weer wat zonneschijn!

Om half 11 drinken we een kop koffie  in Cotorrios (30 km). Toen we weer gingen fietsten begon het te miezeren. Blij toe van korte duur.
Aan het einde ochtend komt er steeds meer verkeer onze route. De meeste wagens komen ons tegemoet. Die gaan, verwacht ik,'naar die mooie hotels die langs deze weg liggen. Toen wij koffie zaten te drinken zagen we op tv dat het vandaag in Spanje een Nationaal feestdag is de "Dia de la Fiestanational"??
Dus de meeste Spanjaarden zijn vrij, ook ons Loes en Alvaro!

Om 12 u kwamen we aan in Arroyo Frio (45 km).  Dit is echt zo'n toeristisch dorpje. Het ene hotel / restaurant na het ander. Daar hebben zijn we weer even gestopt om onszelf op te maken voor onze klim van 12 km naar Puerto de las Palomas 1290 mtr.
De eerste 4 km waren gewoon stijl en moesten we echt kracht zetten. Het waren echt van die haarspeldbochten. Toen kregen we 4 km die meer geleidelijk waren! Dat was geweldig. Die uitzichten die wij hadden. We keken al die km in de vallei. Toen kwamen we, voor ons onverwachts, op het hoogste punt. We dachten dat we nog 4 km moesten klimmen, maar dat was niet zo! En dat was erg fijn!
Aan de ene kant van de weg zagen we allemaal bergen en aan de andere kant allemaal velden met olijfbomen. Echt mooi. De hele klim was het ook erg druk op het weggetje. Je kon echt merken dat er heel veel toeristen waren.
Daarna kwam de afdaling naar Cazorla. Een historisch stadje waar we tot nu toe nog niet veel van hebben gezien.
Een hotel zoeken viel ook mee. Frank had echt zoiets van,  als ze maar een kamer hebben. De Spanjaarden hebben wel een lang weekend vrij. Maar ja hoor, in een klein familie hotel hebben we een piep klein zolderkamertje. Na een heerlijke douche hebben er weer lekker gegeten en gedronken en een siësta gedaan!

Nu gaan we zometeen even het dorpje verkennen! Fijn weekend allemaal!

Adios

Ps: Cecile, vandaag was een toppertje

• 12 Oktober 2012 - 18:56

Nina Ketelaars:

Hoii Jet en Frank!

Wat leuk om te horen dat jullie al zo dicht bij het eind doel zijn! Loes en Ali wachten op jullie!

Geniet nog van de laatste week en tot in Holland!

Groetjes!!

• 12 Oktober 2012 - 19:09

Albert Van Der Rijt:

Hoi Frank en Jet.....weer een prachtig reisverslag. Op naar de 3000 km!!!! Fijn weekend.
    DE keien verdelen zich over Eindhoven ( 1/ 2 of hele marathon) en een aantal gaan naar BAVARIA in Lieshout.....een rondleiding!!!!

• 12 Oktober 2012 - 21:56

Cecile:

Leuk dat jullie zo genoten hebben van deze prachtige etappe! Ik krijg echt zo`n zin om weer te gaan fietsen als ik het allemaal lees. Al bijna 3000 km. erop zitten, wat vind ik dat super knap!!
    Lekker slapen en morgen weer volop genieten van al het mooie om je heen,
    Groetjes!

• 13 Oktober 2012 - 15:15

Hello:

Hello
    I saw your nice profile,and something motivated me to communicate with you,My Dear in your usual time may it pleases you to write me back in email address ( hanamendy22@yahoo.in ) so that i can send you my pictures and also tell you more about myself.A friendship is the foundation build on other relative things to come.May God bless you as i wait impatiently to hear from you. Your lonely friend,
    hana

( hanamendy22@yahoo.in)