Dag 28 - Reisverslag uit Gandesa, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 28 - Reisverslag uit Gandesa, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 28

Door: Dag 28

Blijf op de hoogte en volg Jet

01 Oktober 2012 | Spanje, Gandesa

Totale afstand: 2160 km
Dagafstand: 79 km
Aankomst: Gandesa

Toen we gisterenavond hier gingen eten hadden we echt zoiets van, wat moet dat worden!! Het restaurant was zo'n echte camping kantine. Maar wat kan je jezelf toch vergissen. Het was hartstikke lekker en ze hadden een heerlijk rode wijn uit het dorp.

Vanmorgen op tijd op pad. Slecht geslapen, want het bed was heel hard en heel smal.  Warme kleding aan, want het is hier 's morgens koud. Handschoenen waren ook geen overbodige luxe geweest. Ontbijt konden we hier niet krijgen. De camping winkel ging pas om 9 uur open. Dat vonden wij te laat. Wij een paar repen gegeten en op pad. Frank heeft met veel pijn en moeite het elektrisch fornuis aangekregen. De meeste van jullie weten hoe goed Frank met knopjes om kan gaan. In plaats van succes is misgaan verzekerd en dan kan ie zo mopperen, haha

Eerst kregen we een afdaling van 9 km.  Echt geweldig. We hadden al van de camping eigenaar gehoord dat we hier midden in het nationaal park van Tarragona zaten. Het is ruig landschap met van die in aardetinten gehulde rotswanden, mooi zin hè, haha zelf gemaakt!!!
Jullie kennen ze nog wel die cowboy films van vroeger. Zo'n soort landschap was het hier.  Echt spectaculair.... Frank is ervan overtuigd dat vroeger die cowboy films in Spanje werden opgenomen!!

Daarna moesten we 3 km klimmen. Dat kennen jullie denk ik ook wel. Zie je daar zo'n rotswand liggen. Zie je in de verte een weg naar boven lopen tegen de bergkam aan. 10 min later zijn wij die weg aan het beklimmen. Terwijl  je beneden denkt, kunnen we daar ooit tegenop! Maar uiteindelijk doe je dat gewoon en valt het ook mee!

Daarna kregen we een afdaling maar Margalef. Nu kregen we weer heel andere vergezichten. Veel meer groen, fruit en olijf bomen en natuurlijk wijnvelden. In dit dorpje  hebben we ontbeten . We hadden er inmiddels 30 km opzitten. Er was nauwelijks verkeer.

Daarna hebben we afgedaald. Het was een mooie glooiende afdaling met van die venijnige klimmetjes. Tijdens die klimmetjes kunnen je benen zo verzuren, doet gewoon eventjes pijn, zo'n raar gevoel.
Maar we fietsten nog steeds in een geweldige omgeving.
Het is hier ook mooi, doordat we op hoogte fietsen.  Je hebt dan mooie vergezichten zowel naar boven als naar beneden in het dal.

Vandaag hadden weer wind op kop net als gisteren! Maar onze Frank, menne schat, gaat dan voor mij fietsen. Dat scheelt heel erg veel voor mij. Ook gisterenmiddag heeft Frank de hele middag  kop getrokken...

Vanmiddag hebben geluncht in het dorpje Asco, we hadden er toen 58 km opzitten. Van dat picknicken zoals in Frankrijk komt hier niets. Je ziet hier nauwelijks  bakkerijtjes. In Spanje is het gewoon anders.

Zo grappig, in de ochtend weten we van gekkigheid niet hoeveel kleren we aan moeten doen tegen de koud. In de
Namiddag moet je jezelf weer met kleding een petje beschermen tegen de warmte... Ja, want mooi zonnig weer hadden we vandaag!

Na onze lunch hebben we dik 25 km glooiend geklommen naar het dorpje Gandesa. We reden over een drukkere weg, daar was niet zoveel aan. Om half 4 arriveerden we in het hotel.

Ons Loes  heeft vanmiddag via Ryanair onze terugreis geboekt! We willen vrijdag 19 oktober aankomen in Sevilla. Dan blijven we het weekend bij Loes en Alvaro en  gaan dinsdag de 23 oktober weer naar huis.Raar, maar wij zijn vandaag al 4 weken onderweg!! Het is heel snel gegaan.

We slapen vandaag in chauffeurs hotel. Wel een schone kamer en een fijn bed. Zojuist de fietskleren in het bad uitgewassen en even het dorpje ingelopen. Was niet veel aan, alle winkels zijn op maandag gesloten.

Buenos tardes

• 01 Oktober 2012 - 21:11

Geert :

Hey Jet en Frank,

In aardetinten gehulde rotswanden....mooi omschreven ,maar hoe ziet dat eruit ??
    Prachtige verhalen ,jij bent net een open boek.Hart op je tong,blijft mooi !

Let op voor de indianen !

Succes en hou vol !! Geert

• 02 Oktober 2012 - 10:34

Cecile:

Jet, weet je waar die bakkerijtjes te vinden zijn, in busjes die mobiel hun stokbroodjes etc. rond brengen in elk klein dorpje. Moet je heel toevallig tegenkomen op je route.
    Veel fietsplezier vandaag!

• 03 Oktober 2012 - 15:17

Peter:

Hallo Jet heb jouw verhaaltjes een week moeten missen maar ik kan je meedelen dat alle Berlijn gangers weer veilig thuis zijn en dat iedereen de Marathon heeft uitgelopen .
    Genieten jullie nog lekker daar in Spanje ik geef de beentjes nog een paar dagen rust.
    Peter