Dag 29 - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 29 - Reisverslag uit Fortanete, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 29

Door: Dag 29

Blijf op de hoogte en volg Jet

01 Oktober 2012 | Spanje, Fortanete

Totale afstand: 2231 km
Dagafstand: 71 km + 82 km met taxi!
Aankomst: Herbes en Fortanete

Gisterenavond ging het restaurant in ons hotel pas om 9 uur open. Nou wij verrekten van de honger. Dus 1 minuut over 9 zaten wij binnen. We hadden als vooraf wat Spaanse iberico ham besteld. Nou wij wisten van gekkigheid niet hoe snel we die naar binnen konden werken. Verder was alles weer lekker. Alleen dat late eten vinden wij niet echt fijn!

Vanmorgen weer om half 9 op pad. De eerste 10 km waren glooiend naar het dorpje Bot daarna gingen 21 km over oude spoorwegbaan (Via Verte) fietsen, gestaag stijgend.
Echt weer geweldig. Zo'n mooie landschap en midden in de natuur.
Toch wel apart. We hebben zowel in België, Frankrijk en nu ook in Spanje over dit soort oude spoorwegbanen gefietst!!  Heel leuk.

We hebben pas om half 1 onze eerste stop in Valderrobres (45 km), omdat we niet eerder door dorpjes zijn gekomen. Het was heel leuk dorpje. De versnelling van Frank gaf vanmorgen weer problemen. Dus wij in dat dorpje een reparateur gezocht, want die versnellingen zijn bittere noodzaak in Spanje!  En we hadden vanmorgen geen heet water gevraagd, omdat we dat de laatste dagen nooit meer op maakten, omdat de café con leche onderweg zo lekker is. In dit dorpje hadden ze een erg gezellige Plaza waar we heerlijk iets gegeten hebben.

Vanmiddag was het echt warm. Je hoort ons niet klagen hoor! We hadden een klim van 26 km naar het dorpje Herbes. De eerste  10 km waren erg zwaar. Aangezien we vanmorgen ook al de hele morgen een stijgende oude spoorwegbaan hebben gehad! Na 10 km stort je als het ware met een noodvaart 5 km naar beneden naar een dorpje...

Daarna moet je nog effe 11 km glooiend omhoog fietsen om in Herbes te komen. Toen ik gisteren de route bekeek had ik niet in de gaten dat het vandaag zo zwaar zou worden! Frank had zijn dag niet vandaag. Vooral vanmiddag moest ie een paar keer stoppen, voelde zijn hart in zijn keel en vond het zwaar! We waren beiden erg blij dat we in Herbes waren!

Nieuwtje, vanaf vandaag fietsen we in de Provincie  Castallon.

Om half 4 waren we in het dorpje Herbes (800 mtr)  we hadden er toen 71 km opzitten.
Gisterenavond hebben Loes en Alvaro voor ons een taxi en hotel geregeld. We wilden een etappe skippen!  Deze taxi kwam ons om 4 uur ophalen in dit bergdorpje en zou ons naar Fortanete 82 km verderop brengen. Dat was een route die ik vanaf dag 1 wilde gaan skippen. Van deze 82 km moeten er 63 km geklommen worden. En wat voor hellingen!!! De hele reis heb ik al tegen deze etappe aan zitten hikken en een paar dagen geleden heb ik tegen Frank gezegd, deze wil ik skippen!

In eerste instantie had Frank zoiets, we kijken wel. Maar nu zijn we beiden heel erg blij met deze beslissing. We hebben met de taxi anderhalf uur over deze tocht gedaan. En als je zag wat voor steile hellingen erin zaten!!! Ik denk dat we uiteindelijk ook wel fietsend hier waren gekomen, maar dan hadden we er zeker 2 dagen over gedaan! Om half 6 kwamen we aan in Fortanete.

Vanaf  nu gaan we fietsen in natuurpark Maestrazgo. We hebben met de taxi een groot gedeelte ons fietstocht gereden. Het is hier ontzettend mooi. Die bergen en die bergdorpjes zijn echt geweldig. Toch vonden we het dit keer wel erg fijn om het zittend in een taxi te aanschouwen! Als normale vakantiegangers!

Het dorpje Fortanete is super klein. Maar we zijn heel hartelijk ontvangen door de hoteleigenaar. Het is wel fijn voor ons dat Loes en Alvaro ons helpen. Je merkt heel goed dat we in het naseizoen zitten en dat heel veel accommodaties gesloten zijn. Dat was is Frankrijk al zo, maar ook in Spanje. En weet je, effe doorfietsen naar een ander dorpje kan hier "echt" afzien zijn!!

Je kan dit hotel vergelijken met een chambre d'hote. We hebben nu een heerlijke kamer met een apart bed, want dat slaapt zo lekker, romatisch he!! En gaan dadelijk lekker eten.

Dag lieve mensen

Ps: morgen krijgen we ons hoogste punt in deze reis!!
En onze Cas plaatst nieuwe foto's op de website

• 02 Oktober 2012 - 19:36

Jet Van Der Linden:

fotos staan hierboven

• 03 Oktober 2012 - 09:16

José:

Hoi Frank en Jet

Groot gelijk dat je een stukje skipt, het is toch al geweldig wat jullie doen zeg.
    Groetjes aan Loes en Alvaro, zoals jullie fietsen zijn jullie er zo.
    Adios!!!

• 03 Oktober 2012 - 11:33

Willem Verhoeven, Middelrode:

Hoi Jet en Frank
    Het is een hele onderneming die jullie aangegaan zijn, hoorde het van Berdien en wil jullie namens Elly en mij een goede, zonnige en mooie fietstocht wensen (Frank denk aan je knieen) en nogmaals goede reis en behouden thuiskomst.
    Willem

• 04 Oktober 2012 - 17:44

Albert Van Der Rijt:

smakelijk eten en succes en plezier morgen naar het hoog(s)te punt van de vakantie!!