Dag 27 - Reisverslag uit Vilanova de Prades, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 27 - Reisverslag uit Vilanova de Prades, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 27

Blijf op de hoogte en volg Jet

30 September 2012 | Spanje, Vilanova de Prades

Totale afstand: 2081 km
Dagafstand: 81 km
Aankomst: Vilanova de Prades

Gisterenavond een beetje een dipje gehad. Kom je zo 's middags als een verzopen kat aan in zo'n zaken hotel, buiten het centrum. Dan lig je daar de hele middag in je bed te hangen! Tegen een uur of half 7 had ik het helemaal gehad. Het is zo saai op zo'n hotelkamer en dan ga ik het thuisfront missen. Wat gebeld met een paar mensen en dan gaat het wel weer. Alleen Frank wilde in het hotel blijven eten, ik zeg, ik wil naar het centrum, even wat lopen even wat mensen zien even eruit.
Wij 20 min lopen naar het centrum. Het miezerde nog een heel klein beetje. Uiteindelijk gegeten in een heel leuk tapas restaurantje. Was echt gezellig. Daar knap ik dan van op, heb dat dan echt even nodig!

Deze dip heeft me wel doen besluiten dat ik deze Spanje trip echt wil afmaken. Spanje zo mooi is. Als ik de foto 's zie in ons boekje van het woeste bergland van de Maestrazgo, dan denk ik, dat wil ik zien. Frank heeft hier nooit aangetwijfeld maar ik heb er echt tegen aan zitten hikken!! Dat is nu voorbij. 

Daarbij word ik elke dag gesteund door onze kinderen (groeps watts up) en een viertal hardloopmaatjes (ook groeps watts up). 
Doordat ik voor €2 een internet/bel/sms abonnement heb afgesloten kan ik het buitenland de hele dag watts uppen, 20 minuten bellen en gebeld worden en sms'en. Ik vind dit heel fijn! Mijn hardloopmaatjes houden me zelfs 's nacht op de hoogte van hun doen en laten, haha
Onze Frank zegt ook wel eens tegen mensen, we zijn niet met z'n tweeën op vakantie maar met z'n drieën. En dan bedoeld ie mijn iPhone, haha

Ook de trouwe aanmoedigingen van Cecile geven me energie. Doordat zij ook fietsvakanties houden, weet zij als geen ander hoe je jezelf kunt voelen! Het is toch een solo gebeuren, je moet elke kilometer zelf maken. Het is een soort flow waar je inzit!

Toen we vanmorgen om half 9 vanuit Igualda (200 mtr) starten was het flink bewolkt, gaandeweg begon het op te klaren. We begonnen met een klim van 16 km naar Santa Coloma (700 mtr). Ondanks dat we moesten klimmen kreeg ik het niet warm. Het was chili en er stond veel wind. Ik had al een lange warm broek aangetrokken, maar tussen mijn schouderbladen bleef ik het koud houden. Om half 10 begon het zonnetje te schijnen.

Vandaag  fietsten we de provincie Tarragona in.

Om half 11 zat onze klim erop en dronken we lekker cafe con leche in Santa Colona. We hadden er toen 25 km opzitten en het was een schitterende klim. Daarna kregen we een lekkere afdaling van 20 km. Jammer genoeg hadden we een sterke wind op kop (is de hele dsg gebleven). We daalden af tussen de wijnvelden, die hadden we van te voren niet gezien!

Om half 1 kwamen we aan in Mont Blanc (55 km) een middeleeuws stadje. Hartstikke leuk. We zijn het dorpje ingereden en hebben daar geluncht. We moesten beslissen wat we gingen doen. Of daar blijven slapen of doorgaan naar Vallclara of in Vilanova de Prades. Er stond alleen een camping in onze boekje. 
Toen kwam er een leuk Spaans stel het plein opgelopen en ze gingen bij onze fietsen staan te bekijken. Toen zagen ze ons zitten en begonnen met ons een praatje te maken in het Engels. Zij waren ook echte fietsers. Ik legde die man uit dat wij een slaapplek zochten boven in de bergen. Hij heeft mij geholpen om een plek te vinden op een camping in een bungalow in Vilanova de Prades. 

Dus begonnen wij om twee uur aan onze klim begonnen van uiteindelijk 25 km. van 400 mtr naar 1000mtr.

De eerste 19 km gingen goed. Met stukjes vals plat, wat dalen en het merendeel klimmen was dat geen probleem voor ons. Toen we in Vallclara aankwamen zijn we even gestopt om wat energie repen naar binnen te werken, want de laatste 6 km zouden volgens het boekje pittig zijn . 
En dat was ook zo. Dit was een van onze zwaarste klimmen tot nu toe. Het waren van die scherpe haarspeldbochten, tjonge jonge, wat moet je dan kracht zetten!  We waren blij toe we de camping aankwamen. Het was wel weer een schitterende tocht.

Het is een hartstikke leuke bungalow, met wel een heel klein bed, maar dat hoort er allemaal bij!

Uiteindelijk hebben we vandaag een dikke 1000 mtr geklommen (1 km) ! We merken wel dat we kilometers in de benen hebben. 

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad!

Doei

Ps: ik benieuwd of het groepje van De Keien de marathon van Berlijn hebben uitgelopen!

  • 30 September 2012 - 21:56

    Albert Van Der Rijt:

    Hey Frank en jet....Het is een prachtig weekend geworden. Een zonovergoten Uden...alle winkels open..kids middag, mooi om te zien.
    s Morgens flinke training gehad richting Schaijk 2 x 30 min. ( 1 min. nivo 1 dan 1 min. nivo 2)
    Volgens het journaal heeft Spanje nu genoeg regen gehad - flinke, zware overstromingen- Vanaf nu hopelijk voor jullie veel zon zodat alles kan opdrogen!!
    Veel plezier.

  • 30 September 2012 - 23:38

    Anneke En Peer:

    Hoi Berg beklimmers
    Heftig nat weekend voor jullie geweest. Wij zijn nog steeds trots op julie.
    Geniet van je nachtrust .
    Wij komen jullie kant op en brengen de ZON mee,
    Fietsen zullen wij niet doen,
    maar wel alles volgen daar krijgen we deze week tijd voor.
    Voor jullie vandaag weer een mooie klim .
    Dag schatjes, Knuffel van ons

  • 01 Oktober 2012 - 11:23

    Cecile:

    Hola bicicletas, que tal? Ik vind spaans een heerlijke taal, alleen je moet het wel bijhouden. Ik zal weer eens flink in de boeken moeten duiken. Het wordt steeds leuker het klimmen, he Jet? Knap gedaan! Spanje is inderdaad een heel mooi land met zoveel afwisseling in het landschap.
    Jullie krijgen nog veel moois te zien en al die lieve mannetjes op hun stoeltjes en in de kroeg, die je allemaal de weg willen wijzen!
    Muchos saludos

  • 02 Oktober 2012 - 09:34

    Ines:

    Wat een fietsers zijn jullie zeg! ik word al moe van 40km vlak! respect. En zo te lezen een benijdenswaardige tocht met een prachtige omgeving. En het water loopt me uit de mond als ik lees welke fantastische restaurants jullie aan doen. groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Vilanova de Prades

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 59248

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: