Dag 19 - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 19 - Reisverslag uit Vias, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 19

Blijf op de hoogte en volg Jet

22 September 2012 | Frankrijk, Vias

Totale afstand 1590 km
Dagafstand: 92 km
Aankomst: Vias

Gisterenavond lekker gegeten en iets meer wijn gedronken als normaal!! De eigenaar mr.  Bataille is een heel relaxte man. Hij heeft ook diverse fietsvakanties gemaakt naar Azië en Zuid Amerika. De kaart was simpel maar wel lekker. Vanmorgen toen we wilden ontbijten was er niemand te bekennen. Wij  overal roepen. Na 10 min komt meneer op zijn dooie gemak aangelopen, had ie vers stokbrood gehaald. Uiteindelijk werd de tafel een beetje gedekt. Een bord kregen we niet, want dat deden ze niet in Frankrijk. Wij hadden net ons brood door onze keel, komt er een ander stel ontbijten. Hij pakt zo de spullen van onze tafel en zet ze bij die mensen neer. Toen kwam er een probleempje, we moesten cash betalen en we hadden niet genoeg bij ons. Toen zei ie, betaal maar als je thuis bent! Maar Frank heeft, met veel moeite, via internet het bedrag betaald! Om 9 uur zaten we op de fiets, voor ons doen laat. De

Eerst kregen we een geleidelijk klim van 10 km en een spectaculaire afdaling naar St. Guilhem. De afdaling was wel moeilijk, omdat we een grof wegdek hadden met daarop losse steentjes. Daarbij hadden we flink wat haarspeldbochten dus we moesten nogal eens een keer flink in de remmen. Als je niet goed oplet ga je zo onderuit! Het is hier schitterend. We fietsten het laatste stuk langs de L'Herault. Een rivier die in de Middellandse zee uitmondt. Er werd hier veel aan kano varen gedaan. Ik herinner dat ik hier eerder ben geweest. Toen was het nog mooi zonnig. In St. Guilhem hebben we een koffie gedronken en hebben we spullen ingeslagen voor onze lunch.

Daarna hebben we lang door de wijngaarden gefietst. Om half 1 hebben (45) we gepicknickt in het dorpje Brignac. Toen wij daar op het bankje zaten kwam er een jonge man aan alleen op zijn fiets. Hij heette Tip en hij woonde en studeerde in Rotterdam. Hij was alleen de route Eindhoven / Girona aan het fietsen.

Daarna zijn we tussen de wijngaarden doorgefietst naar Pezenas en daar kwamen we Tip weer tegen. Frank en ik hadden afgesproken dat we in Pezenas zouden beslissen of we door zouden fietsen naar Vias, dat ligt aan zee of niet. Nadat we lekker iets warms hadden gegeten zeiden we, we fietsen door. Tip is met ons meegefietst en uiteindelijk kwamen we om 5 uur aan in Vias La Plage. Een soort Valkenburg aan zee!! Het is overigens de hele middag bewolkt geweest totdat we aan zee waren! Maar dat is tijdens het fietsen niet erg, want de temperatuur was goed.

Benjaminson had al geschreven dat Vias een toeristisch gebeuren zou zijn, maar wij dachten, ach het zal wel meevallen. We zitten tenslotte buiten het hoogseizoen. Niets is minder waar! Het is hier inderdaad erg toeristisch. Er zijn hier praktisch geen hotels of pensions. Alleen veel campings en appartementen. We liggen nu in een soort motel. We zijn blij met onze slaapplek, maar wat we van plan waren, morgen hier een rustdag te nemen. Dat gaan we niet doen. We gaan morgen op pad. Voordat we de GRENS overgaan willen we nog wel graag een rustdag nemen.

Groetjes van ons aan de Middellandse zee

• 23 September 2012 - 10:46

Elly:

Al aan de middellandse zee, super!!!

geniet ze verder,
    zonnige groet Elly