Dag 20 - Reisverslag uit Sallèles-d'Aude, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Sallèles-d'Aude, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 20

Blijf op de hoogte en volg Jet

23 September 2012 | Frankrijk, Sallèles-d'Aude

Totale afstand: 1643km
Dagafstand: 53 km
Aankomst: Salleles d'Aude

Wat hadden we toch een klote nacht. Het stikte hier van de muggen, we hebben er we 12 kapot geslagen! Uiteindelijk hebben we en een airco hadden gevonden en hebben we nog redelijk geslapen. Wat is het toch vies om onder synthetische lakens, dat broeit als de ziekte. Om acht uur worden we pas wakker!
Dit was de slechtste slaapplek die we tot nu toe hebben gehad. Vanmorgen waren we dan ook beiden heel blij dat we hier weg konden gaan.

De weersvoorspellingen waren niet goed, bewolking en regen. Maar voor ons was dat geen probleem, want we hadden geen alternatief.
Misschien dat ik wel erg negatief over Vias ben, maar ik vond het ook zo'n commercieel gebeuren. Terwijl ik mezelf zo verheugd had op een dagje niksen in een klein hotelletje aan zee. Maar ja, dat hoort er allemaal bij...

Eerst moesten we weer naar de stad Vias rijden. Daarna fietsten wij 5 km langs allemaal campings. Zo in het naseizoen en met dit grauwe weer ziet het er allemaal maar troosteloos uit.
Toen reden 30 km op een fietspad "Canal Midi". Dat was ontzettend mooi, ondanks dat het de hele tijd miezerde!! We zeiden nog tegen elkaar, als nu de zon door die platanen zou schijnen, dan zou het plaatje helemaal compleet zijn. Er waren fietser en joggers actief. Zo mooi om te zien. Er was zelfs een zandpad voor de joggers en een verhard pad voor de fietsers.

We reden vandaag  ook weer veel over van die,  off the road paden (zand/ kiezel)!
Frank en ik hebben het donker bruine vermoeden dat dit de laatste vlakke etappe zal zijn!

Vanmorgen hadden we gepland om vandaag 95 km  te fietsen.  Aangezien we alleen door veel kleine dorpjes kwamen hadden we via het boekje gebeld met een hotelletje 95 km verderop. Dan hadden we  in ieder geval een slaapplek!
Maar toen we uiteindelijk om half 1 aankwamen in Salleles d'Aude, had ik het wel een beetje gehad met dat grauwe weer en die regen! We zagen een restaurantje en wij daar naar binnen. Zat er nog een fietser die dezelfde route reed als wij. Al gauw raakten we aan de praat met die Kees en kwam hij gezellig bij ons zitten.

Ik vroeg al snel aan de serveerster of er B&B was in het dorp. Jawel hoor,  een Engels stel was eigenaar van "Les Violets Bleus". Ik had al snel zoiets van, als we daar eens gaan slapen !! Zo gezegd zo gedaan. Wij bellen en er was plek. We kunnen vanavond ook blijven eten.

Toen we dit besloten hadden hebben we lekker een wijntje besteld. Zie ik op enig moment Tip binnenkomen,  die jonge student van gisteren. Hij had onze fietsen herkend en kwam gezellig binnen. Hij had wel wat problemen met zijn fiets, 2 spaken waren kapot gegaan. Maar hebben we toch gezellig meteen z'n vieren een tijd zitten kletsen.
Wel grappig om te vertellen. Zowel die Kees als Tip hadden de route van Le Puy niet gedaan, omdat ze dat teveel klimmen vonden!! Ik vertelde natuurlijk heel trots dat wij die wel hebben gedaan, haha

Om half 3 trok ieder zijn eigen plan. Kees ging slapen in het hotel dat wij gebeld hadden en Tip ging op zoek naar een camping/fietsenmaker.

Wij liggen nu lekker uit te rusten in een hele mooie kamer. Het is nog steeds van dat grauwe weer.
Zo raar, voordat we gingen hadden we zoiets van als het weer in België en Noord Frankrijk maar goed is. Dat was perfect. We hebben altijd gedacht in Midden en Zuid Frankrijk,  zal het wel goed zijn! Terwijl we de laatste week veel bewolking en miezer hebben gehad...

Over twee dagen komen we aan in Spanje. Morgen eerst nog een etappe met een aantal klimmen en daarna....

De Engelse mensen waar we nu zijn, zijn hartstikke aardig en ze hebben nog meer gasten. Ik ben benieuwd hoe het vanavond zal zijn.

Bye bye

• 24 September 2012 - 11:51

Marianne Van Der Putten:

Als ik al die verhalen zo lees en alles wat jullie zien en meemaken, denk ik: wat zijn wij toch simpele zielen. Vliegen in 3 uur naar de Algarve en zitten nu heerlijk te relaxen bij mijn zoon in Armacao de Pera. Als jullie een beetje doorfietsen, kunnen we in het weekend een borrel drinken op een terrasje in Sevilla!
    Al met al, we zijn toch wel een beetje jaloers!
    Groetjes Jan en Marianne