Dag 18 - Reisverslag uit Saint-Bauzille-de-Putois, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Saint-Bauzille-de-Putois, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 18

Blijf op de hoogte en volg Jet

21 September 2012 | Frankrijk, Saint-Bauzille-de-Putois

Totale afstand : 1498 km
Dagafstand: 79 km
Aankomst: St. Bauzille de Putois

Wat was ik gisterenavond toch moe. Zo raar, op de fiets had ik nog meer dan voldoende energie. Maar dan die stress over die slaapplek! Ik kan daar niet zo goed tegen. Toen we hier dan ook konden slapen, kakte ik helemaal in.
Frank  wilde gisterenavond eigenlijk gaan tafelen, we zitten niet elke dag zo chique, zei hij. Ik zei, ik wil alleen maar wat eten en dan linea recta naar bed. Frank zag ook wel aan mij dat ik het helemaal gehad had. En inderdaad lagen we al om 9 uur in bed!

Weet je wat nou zo jammer is! Slaap in zo'n mooie Auberge, als je de prijzen zag van de kaart, dan mag je toch verwachten dat het eten toch wel heel lekker is!! Nou dat viel dus vies tegen.
Om de stress van gisteren te voorkomen, hebben we meteen een slaapplek geregeld voor vandaag!

Vanmorgen met goeie zin op de fiets. We dachten 80 km dat moet goed te doen zijn! Maar wat is het onverwachts toch zwaar geweest.
Benjaminson  had heel weinig informatie gegeven over deze etappe. Als je de tekeningen zag zou het hoofdzakelijk vlak zijn met een paar klimmen. Niets was minder waar! En dan bemerk je bij jezelf en ook bij Frank dat het dan zo kan tegen vallen!! Het gaat dan een stuk moeizamer, omdat we onszelf mentaal hier niet op voorbereid hadden!

De ochtend was net een interval training. Soms waren er stukken zo stijl dat je hart haast in je keel klopte. Echt heftig. En wij dachten nog wel, de grote hoogte verschillen zijn voorlopig weg. Niets was minder waar!! En wat kunnen je benen dan toch verzuren!

De temperatuur was redelijk , maar het was de hele dag flink bewolkt. Dus dat nodigt niet uit tot een lekkere picknick. Om 12u hebben we toch maar ons dekentje neergelegd (50 km) en hebben we wat gegeten. Onderweg waren we niets tegen gekomen en we waren moe. En volgens het boekje zouden we voorlopig niets tegenkomen. Ook dat klopte niet. Toen we weer op fiets zaten kwamen na een paar km al de eerste eetgelegenheden tegen!

De B&B die we gebeld hadden zou pas om vijf uur open zijn. En we moesten nog maar 30 km. Dus we zouden zeker om twee uur in dat dorpje zijn. Toen zagen we in het boekje dat op 18 km het dorp
St. Hippolyte lag. Daar zou een B&B met eten zijn, en een Nederlandse  eigenaar. Op dat moment hadden we het beiden gehad dus zeiden we, dan gaan we daar naar opzoek. Dat was een fiasco! Na een half uur zoeken en navragen bleek het dicht te zijn en ook alle andere hotels die in ons boekje vermeld stonden waren er niet meer!

Dus hebben we besloten om toch maat door te rijden naar St. Bauzille de Putois, want daar hadden we in ieder geval een slaapplek. Eerst nog maar een lekkere omelet gegeten. Daar knap je tenminste van op en wij weer op pad. Na een uurtje fietsen waren we hier.

Om half 4 kwamen we aan in  Auberge De la Filature in St. Bauzille de Putios. Aan de buitenkant is het net een oude fabriek. We hadden geluk dat het toch open was. We hebben wel zelf ons bed moeten opmaken. Het lijkt wel op zo'n groepsaccomodatie. Net als bij ons trainingsweekend.

Ik kwam er vanmiddag achter dat ik in deze streek vaker ben geweest met Karel en de kinderen. Wij lagen toen in Anduze, ligt hier vlakbij. Hier in  dit dorpje liggen hele mooie grotten. Ik weet nog dat wij daar naar toe zijn geweest!

Resume!! Vandaag was het een bewolkte dag en een paar keer dreigde het te gaan regenen! De route was wederom heel mooi. Wij zijn veel tussen de wijngaarden van de Languedoc gereden. Erg mooi was dat. Het is hier wel meer dor.  Je ziet dat we meer naar het zuiden van Frankrijk gaan!

Lang verhaal. Ik hoop dat jullie het niet erg vinden. Ik moest het even kwijt, haha

Vanavond gaan we hier eten! Ben benieuwd!

Fijn weekend allemaal. X

@Maria, is je blessure weer hersteld? Ben je klaar voor de marathon van Eindhoven?
@Peter, ben jij en je groepje ook klaar voor de marathon van Berlijn? Volgende week zondag is het al zover?

• 21 September 2012 - 22:21

Albert Van Der Rijt:

Hey Frank en jet,

Geniet van het weekend en hopelijk komt nu de zon echt door!
    Blijf wel verhalen schrijven...KEI leuk!!

• 21 September 2012 - 22:50

Anneke Trees Peter:

Wij zijn start klaar om morgen vroeg te gaan wandelen , 20 km in het rood of paars gekleed volgens de voorschriften, lekker belangrijk. Van Amsterdam naar Zaandam , de weervoorspellingen zijn goed.
    Er lopen 5 zonnetjes mee. Voor jullie weer een mooie trap dag. doei
    Liefs van ons dikke knuffel

• 22 September 2012 - 12:25

Peter Claassen:

Hallo Frank en Jet ,
    vanmorgen nog een duurloop van een uur gedaan , maandag morgen nog ongeveer 7-8 km. rustig lopen en dindag vertrekken diny en ik al naar Berlijn. Het groepje is er helemaal klaar voor en de stemming zat er vanmorgen al vroeg goed in . Het was dan ook heerlijk weer voor een duurloopje.
    Jullie nog heel veel goed weer en aangename fietskilometers toegewenst !!
    Peter

• 22 September 2012 - 15:13

Marjo Schets:

Blijf vooral vasn die verhalen schrijven! Ik geniet er echt van!! Zou graag ook zo'n tocht willen maken! Wie weet komt het er ooit nog van! Fiets ze en geniet ervan!
    Wij hebben vandaag op Burendag een buurtfeest voor de hele straat. In de loop van de jaren zijn er zo veel andere mensen komen wonen, jammer dat je die dan niet kent. Alles staat nu klaar , het kan gaan bweginnen! Het is nog best goed weer, misschien straks nog een buitje, maar dat zien we dan wel.
    Grroetjes