Dag 7 - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Charmes, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 September 2012 | Frankrijk, Charmes

Totale afstand: 602 km
Dagafstand: 87 km
Aankomst: Charmes

Gisterenavond zeiden we tegen elkaar. Heet voelt niet goed zo'n rustdag. Je wordt er alleen lamlendig van en je eet en snolt de hele dag.
@Jose, denk maar niet dat wij 1 kilo lichter terugkomen, wij zijn veelste Bourgondische fietsers, ha, ha

Maar vandaag heb ik het gevoel dat het toch wel goed is geweest. We zaten al om 8u  op de fiets. We waren blij dat we weer konden gaan. Vanmorgen veel over fietspaden gereden voornamelijk langs de Moezel. Heel erg mooi zijn deze fietspaden, midden in de natuur. Ook zijn we door het centrum van Nancy gereden. Wat is dat een mooie stad. En die pleinen!! Vooral Place Stanislas was geweldig mooi. Wel jammer dat we niet hier onze rustdag hebben gehouden, maar soms komt het gewoon niet uit met de kilometers.
Wel grappig, vanmorgen vroegen we de weg aan een groep wielrenners. Zeggen die mannen tegen Frank, ga jij maar rechtsaf en jou vrouw nemen wij wel mee!!!
Op ongeveer 50 km heeft de garmin de route weer opgepikt. Dat is toch wel heel fijn, aangezien we de afgelopen twee fietsdagen toch wel vaak moesten stoppen en de weg moesten vragen.

Om half 1 hebben we weer lekker onderweg gepicknickt, dat bevalt ons prima. We hadden er toen 61 km opzitten. Lekker op een dekentje in de schaduw, wie doet ons wat.
@Peter, ik mis natuurlijk wel die heerlijke kaas van jou!!

We zijn nu in Charmes. We waren hier al om 15.00u. We hebben vandaag 87 km gefietst. We hebben de hele dag wind op kop gehad dat is echt klote. Frank heeft lekker voor mij kop getrokken. Op zich hadden we nog wel door kunnen fietsen, maar volgens ons boekje is er pas weer een slaapgelegenheid  over 22km. En dat vind, met name, ik te ver.

We zijn vandaag over de 600 km gegaan en dat in 1 week tijd. Dat hadden we van te voren niet verwacht!! We hadden vandaag weer schitterend weer. Het was echt warm. Volgens de weersvooruitzichten krijgen we de komende dagen kans op regen en het koelt wat af! We wachten maar af.
Verder was de route vandaag glooiend, wat klimmen en wat dalen, maar goed te doen.

We hebben nu een kamer in het centrum. De hoteleigenaar had wel een cursus "gastvrijheid" mogen volgen. Tjonge jonge wat was die chagrijnig en hij zag er niet echt appetijtelijk uit! Uiteindelijk
hebben besloten om hier in het restaurant te gaan eten. Er is hier verder niets open behalve een pizza tent.

À bientot  Jet & Frank

Ps: @Ria, wat fijn te lezen dat het zo goed gaat met jou en jullie Romy!

• 10 September 2012 - 19:04

Cecile:

Wauwwww 600 km. en dat in 1 week, super knap!! Leuke reactie van die wielrenners, ben je toch maar met Frank meegegaan, ha ha.

• 11 September 2012 - 23:34

Elsbeth :

Ziet er geweldig uit de natuur. En al veel gefietst. Frank ziet er een beetje moe uit vandaag, kan ook door het kopwerk komen. Jullie genieten er wel van! Houd dat zo! Op tijd rust, gezellig hotel met leuke baas uitzoeken, dan komt het goed.
    groetjes Elsbeth