Dag 6 - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg Jet

09 September 2012 | Frankrijk, Pont-à-Mousson

Rustdag in Pont-a-Mousson

Toen ik vanmorgen om half 8 mijn mail opende en jullie leuke reacties zag begon mijn dag al met een glimlach. Ik vind het zo leuk om reactie's te krijgen van het thuisfront en te horen waar jullie mee bezig zijn of wat jullie plannen zijn! Ik lees ze ook allemaal voor aan Frank. Ik krijg er in ieder geval energie van.

* Ria & Martien, jullie heel veel  plezier in Rhodos. 
* Rene, wat leuk te lezen dat De Compagnie definitief naar het CHV terrein gaat, is ook een mooie lokatie. Veel plezier.
* Jo, nog gefeliciteerd met je verjaardag, sorry dat ik het vergeten ben!

Ik hoor van alle kanten dat het in Nederland nog zo'n mooi weer is. Geniet er maar lekker van.  Ongelofelijk 28 graden in de maand September. Hier is het ook erg warm. Frank zei dat het hier vanaf woensdag ook minder warm wordt, maar dat vind ik niet zo erg, zolang het maar droog blijft!!!

Als het goed is gaat Cas vandaag wat foto's plaatsen op de website. Het zijn zo'n mooie landweggetjes waar wij op fietsen, echt heel mooi. Ik besef steeds beter dat die Benjamin ons op de mooiste paden laat fietsen. Als je gisteren bekijkt, wij waren in  Vandieres, staat daar aangegeven Pont À Mousson 6 km. Maar nee hoor,  wij moesten weer over een of ander spoorlijntje en daarna rechts een paadje in. Zeg ik tegen Frank, kom op wij fietsen gewoon via de hoofdweg. We hadden tenslotte al weer vele uren gefietst. Zegt Frank, nee Jet, we proberen dat paadje te vinden. En ja hoor, we zijn op een schitterend zandpaadje langs de Mousel naar het dorpje gefietst, dat zij n dan echt van die kleine cadeautjes. Je vergeet dan ook meteen hoe moe je bent!

Gisterenavond rolden we om half 10 naar bed. We hadden lekker gegeten en een beetje teveel witte wijn gedronken. En dan gaat het hard na zo'n dag fietsen. Wij kunnen überhaupt niet zo goed tegen alcohol. Tijdens die lekkere maaltijd vertelde Frank ook dat ie blij was dat het goed ging met zijn hart. De eerste 2 dagen van onze tocht had hij de hele tijd zo'n opgejaagd gevoel in zijn lijf. Hij had dit niet tegen mij vertelt, omdat ik dan bezorgd ben en de hele tijd vraag hoe het met hem is!!
Maar nu na een paar dagen klimmen voelt hij dat het heel goed gaat. Natuurlijk schiet je hartslag bij een steile klim omhoog, maar hij hersteld ook weer direct. Frank zegt, het voelt goed.

Vandaag wasdag. Wat kunnen die fietskleren toch stinken.  Nettie, ik vind het jammer dat ik m'n Biotex Blauw niet bij me heb, want dan had ik onze kleding een nachtje in de week kunnen zetten, haha

Vanmorgen zijn we na het ontbijt weer terug gekropen in ons bed, we waren nog zo moe, terwijl we al zo vroeg op bed lagen!
Daarna hebben we de abdij bezocht. Er hangt en staat hier veel kunst en er zijn diverse expositie's. Het is hier erg mooi.  Ook de binnentuin van de abdij ziet er schitterend uit. De binnentuin is groot en mooi aangelegd en er staan kleurrijke beelden. 
Daarna hebben we het stadje verkend. Ook hebben we alvast onze inkopen gedaan voor morgenvroeg. We willen hier niet ontbijten, het stelt helemaal niets voor en we moeten er flink voor betalen. Dus ontbijten we onderweg.  Daar zijn we toch al aan gewend en dat bevalt ook goed. 
* Maria, ik heb ook  kwark met vruchten gekocht, dat willen we gaan eten net na onze fietstocht. Voor diegene die niet weten wie Maria is. Zij is een trainster van de Keien en zij loopt elk jaar wel een marathon. Een dieetiste  heeft haar ooit adviseert,  om na elke zware training kwark met vruchten te eten. Dat zou het herstel van de spieren bevorderen (en dat hebben wij wel nodig)!

Verder hebben we vandaag een beetje rondgehangen. Best wel saai.
We hebben er beiden zin in om morgen weer op de fiets te stappen..
Ik vraag mezelf wel af of je van zo'n rustdag fitter wordt! Ik word er namelijk alleen maar brak van, haha

Veel groetjes van ons

Ps: ik heb al via de watts up vernomen dat de Keienloop een groot succes was. Mooi zo

  • 09 September 2012 - 21:03

    Arie:

    Jet, als je goed op Maria gelet hebt, heb je ook gehoord dat in een training de rustdag het belangrijkste is. Op die manier bouw je iets op. Jullie moeten nog een stukje, dus geniet van die rustdagen. Nog veel succes.

  • 09 September 2012 - 21:03

    Arie:

    Jet, als je goed op Maria gelet hebt, heb je ook gehoord dat in een training de rustdag het belangrijkste is. Op die manier bouw je iets op. Jullie moeten nog een stukje, dus geniet van die rustdagen. Nog veel succes.

  • 09 September 2012 - 21:34

    Albert Van Der Rijt:

    hey Frank en Jet,
    Inderdaad nog steeds erg warm in Nederland en dat hebben we gemerkt met de ËKOPLAZA"loop.
    Honda (geert) is bij de dames 1e geworden en ik bij de heren 2e ( SKODA-team) Na de wedstrijd met z'n allen boven taart eten. Er staat er nog een in de koeling voor dinsdagavond!! Frans Kerkhof mocht de prijzen uitdelen bij de dames. Hij glunderde al een half uur voor de prijsuitreiking!!!
    Het was erg gezellig in de kantine. In de middag de scholierenloop. Schitterend om te zien hoe die kleine jongens en meisjes een paar honderd meter moeten lopen.
    Morgen veel succes en plezier bij de volgende etappe richting het Zuiden.

  • 09 September 2012 - 21:52

    Maria:

    Hoi Jet en Frank,
    fijn om te lezen dat er niet alleen gepraat wordt, maar dat er ook geluisterd wordt tijdens de training!
    Geert heeft ons vandaag flink gemotiveerd, hij heeft voor een schitterend gestroomlijnd shirt gezorgd, het lopen ging vanzelf, we hebben zo hard gelopen dat we weer op de 1e plek zijn geeindigd.
    Fiets ze morgen!

  • 10 September 2012 - 10:41

    Cecile:

    Zet `m op Jet en Frank!! Ik herken zoveel in je verhalen, echt heel leuk. Ben benieuwd naar de foto`s.
    Rustdagen zijn heel goed om in te plannen, vooral met Spanje in het vooruitzicht. Heeeeeeeel mooi, maar ook zwaar. Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Pont-à-Mousson

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 373
Totaal aantal bezoekers 59226

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: