Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

29 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Motueka

We zijn vandaag naar Motueka gereden (215 km). We gaan lekker naar de kust daar is het weer beter. We hebben genoeg van het wisselvallige weer van afgelopen week. Aan de kust gaan we 'n paar dagen relaxen, even niets doen! Vannacht slecht geslapen, want ik wist niet waar ik mijn been neer moest leggen!

Tijdens het autorit zaten Frank en ik wat te bomen over de afgelopen week!
Achteraf gezien is het maar goed dat we eerst de oostkust hebben gedaan, is gewoon geluk doordat er storm was voorspeld. Nu hebben we het beter opgebouwd van mooi, mooier en het mooiste....

De oostkust was echt mooi. We hebben daar veel leuke dingen gedaan en ook mooie dingen gezien. Maar de ongerepte natuur aan westkust is echt overweldigend en overtreffend... De Sounds en de gletsjers zijn zo indrukwekkend en zo uniek, daar kan volgens ons niets meer overheen..

Toen we vanmorgen vanuit Reefton vertrokken was het vooral nog bewolkt. Hoe meer we richting Motueka kwamen, hoe meer het zonnetje scheen! Motueka is een leuk stadje. We staan op een mooie camping met veel bomen. Vanmiddag hebben we nog 'n tijdje gefietst. Morgen zijn we van plan om naar het noordelijkste puntje van het zuidereiland te gaan!

Ps: ik heb foto's van de gletsjer geplaatst..

• 30 Januari 2014 - 15:23

Marjo:

Wat een indrukwekkende reis! Ik geniet elke keer van je berichtjes. Ik ben heel druk aan het werk, de babies blijven maar komen... ,maar nu even tijd om te reageren. Geniet er nog maar lekker van en we zien alle foto's wel weer als je thuis bent. Groeten aan Frank en heel veel beterschap met je been. Ik heb echt met je te doen.. Liefs, Marjo