Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

06 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vandaag ons laatste dagje Nieuw Zeeland in Auckland
En onze Frank wordt vandaag 60 jaar, hiep hiep hoera...
En omdat onze Frank jarig is, hebben ze er hier maar meteen een nationale feestdag van gemaakt, haha... Nee hoor, het is vandaag Waitangi Day. Dat is de dag waarop de Maori's het land hebben overgedragen aan de regering!

Onze hotel ligt toch wel erg mooi aan de haven! Je kijkt zo op de skyline van Auckland. Gisterenavond weer een mooie zonsondergang gezien. Na het eten zijn we nog even naar de haven gelopen. En zijn we de steiger opgelopen. Die was me toch een partij lang. De steiger lag midden in de zee. Ik ben niet zo bang aangelegd. Maar toch zat ik heel de tijd te denken, als ie maar niet afbreekt anders liggen we hier midden op zee, haha.. Misschien 'n klein trauma opgelopen na ons kano avontuur, haha

Vannacht heerlijk geslapen, lekker bed, "eigen" badkamer, heerlijk. Toen we opstonden
was het zwaar bewolkt. Rond half 10 hebben we de Ferry naar het centrum van Auckland genomen. Daar aangekomen hebben we eerst een plattegrond gecharterd daarna aan de wandel!

Eerst zijn we naar hoogste toren van Nieuw Zeeland gegaan The Sky-tower. Van deze toren kun je 'n Sky-jump en 'n Sky-walk doen op 194 mtr...
Frank zei zo mooi tegen mij, Jet zullen we dit ook gaan doen!
Ik zei, ik wil van alles met jou ondernemen, maar dit nooit... Ik durf dit echt niet. Maar jij mag het gerust doen, ik wacht wel op jou....
Ik denk overigens dat hij het zelf ook niet durft, anders had hij het allang gedaan! Frank bleef mooi bij mij, haha

We zijn met de lift naar de 60ste verdieping gegaan is 220 mtr hoog. Erg mooi, je kan zo mooi over de stad en de haven heenkijken!
Op 50st verdieping (182 mtr) hebben we Frank z'n chocolade verjaardagstaart gegeten!!

Daarna zijn we de stad ingelopen en hebben we nieuwe schoenen voor hem gekocht. Eentje stel was kapot gegaan na onze fietstocht. Het andere stel was mee in de rivier geweest en is niet goed opgedroogd, haha. Mooi verjaardagcadeau

We zeiden vanmiddag tegen elkaar. Het is maar goed dat we maar 1 dag hier zijn! Wij zijn geen mensen om 'n stad te bezichtigen dat gesjouw daar worden wij niet blij van. Beiden hebben we ook hartstikke veel last van onze knie.. Dus zijn we op enig moment naar het Albert park gegaan. Het was daar heerlijk. Lekker op een bankje relaxen. De zon begon zelfs te schijnen!

In de buurt van het park lag de Art Galary of Auckland. Daar zijn we ook nog even naar binnen geweest. Was zeker de moeite waard. Vooral de portretten van de Maori's vond ik erg mooi. Hoe zij hun gezichten tatoeëerden is gewoon kunst! De tatoeage lijnen liepen helemaal mee met de groeven in hun gezicht! Heel apart!

Rond 5u hebben we de Ferry naar Takapuna genomen. De laatste ging rond 8u maar we waren moe...
Ons hotel ligt niet echt in het centrum. Dus we blijven mooi vanavond hier eten. We hebben geen energie meer om erop uit te gaan. Ik denk dat het voor ons beiden genoeg is geweest..

Het waait hier weer heel hard. Het lijkt erop dat we met onstuimig weer zijn gekomen en ook weer gaan...

Morgenvroeg staat om 7u de taxi voor de deur. We vliegen om vijf voor 10 naar Seoel en van daaruit naar Amsterdam waar we zaterdagmorgen om kwart voor 5 Nederlandse tijd landen in Amsterdam.

Ps: we hebben mobiel niet meer teruggevonden. Wel van Cas goed nieuws gekregen! Schijnbaar heeft mijn iphone gewoon backups gemaakt. Hij heeft een groot gedeelte van de foto's terug gevonden...

  • 06 Februari 2014 - 08:06

    Roy Van De Veerdonk:

    Gefeliciteerd Frank! Lijkt me een mooie verjaardag, in elk geval heb je hem op een speciale locatie gevierd.!

  • 06 Februari 2014 - 08:27

    Peter Claassen:

    Gefeliciteerd Frank en Jet , geweldig om je verjaardag in zo'n prachtig land te kunnen vieren.

  • 06 Februari 2014 - 10:05

    Marianne En Jan Van Der Putten:

    Proficiat Frank!! Fijne laatste dag nog en goede reis terug.

  • 06 Februari 2014 - 10:07

    Inez :

    Dag Jet en Frank,

    Allereerst van harte gefeliciteerd met je verjaardag Frank. Geniet ervan en maak er een bijzondere dag van want je hebt het toch maar mooi gehaald.

    Volgens mij kijken jullie straks terug op een hele bijzondere reis. Veel prachtige landschappen zijn op de foto's te zien maar door tijdgebrek ben ik aan Jet's verhalen nog niet / nauwelijks toegekomen.

    Ik wens jullie alvast een goede terugreis.

    Lieve groet,
    Inez

  • 06 Februari 2014 - 11:37

    Renee:

    HIEPERDEPIEPERDEPIEP!!
    Proficiat Frank, deze zal op het top 3 lijstje van je verjaardagen komen ondanks het feit dat je je vrienden niet om je heen hebt (haha) We nemen er een op je gezondheid en geluk. XXX

  • 06 Februari 2014 - 12:36

    Riet:

    Jet en Frank,
    Van HARTE mijn dank voor de inkijk die jullie me gaven in de pracht van Nieuw-Zeeland; ongekende weelde!!!
    Frank (en Jet) natuurlijk proficiat met jouw verjaardag, Frank: jullie zijn onderweg naar huis, zitten op dit moment in het vliegtuig en 'vieren' onderweg. Een mooie en onvergetelijke manier van je 60e verjaardag vierenverjaardag vieren!
    Welkom weer in ons landje, in Veghel.
    Maak het goed en leef nog lang van de bijzondere herinneringen.
    Hartegroet, Riet

  • 06 Februari 2014 - 17:02

    Elly En Ebo:

    Hoi Frank
    heel hartelijk gefeliciteerd,
    en voor allebei wens ik jullie een geode trugreis,
    zonnige groet Elly

  • 06 Februari 2014 - 18:09

    Theo En Jos:

    Frank, van harte gefeliciteerd en ik heb weer genoten van jullie reisavontuur.

  • 06 Februari 2014 - 18:49

    Marjo:

    En ook van mij nog de felicitaties. Wat een plek om 60 te worden! En wat hebben jullie ongelooflijk veel beleefd! Vond de reisverslagen leuk om te lezen, maak je het toch een klein beetje mee...
    Goede terugreis!

  • 07 Februari 2014 - 06:40

    Jacomijn:

    frank, van harte gefeliciteerd,
    jet het was weer erg leuk om jullie avonturen te volgen, al liep ik wel soms een dag achter zoals je ziet.

    hele goede terug reis!!

    liefs jacomijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 793
Totaal aantal bezoekers 59169

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: