Dag 42 - Reisverslag uit Jaén, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 42 - Reisverslag uit Jaén, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 42

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 Oktober 2012 | Spanje, Jaén

Totale afstand: 3005 km
Dagafstand: 66 km
Aankomst: Jaen
Km to go: 290 km

Vandaag zijn we precies 6 weken onderweg en hebben we de grens van 3000 km bereikt !!!

Gisterenavond nog een fijne rustige avond gehad. Toen wij nog een hapje gingen eten zat er tot onze verrassing een Nederlands stel naast ons. Zij waren gisteren aangekomen en gingen een weekje een rondreis doen door Andalusie. Wij zagen wel, vooral aan hem, dat hij niet echt zat te wachten op twee van die enthousiastelingen die helemaal naar Sevilla fietsten. Dus we hebben ze netjes met rust gelaten, haha

Ook hadden Frank en ik nog een discussie over het gigantische leeftijd verschil tussen die Mario en Lee. Je hebt ooit zo snel je oordeel klaar! Dit waren echt aardige mensen en ze waren gek met elkaar. Ze zagen er ook gewoon sportief gekleed uit. Maar toen wij in Cambodja waren zagen we ook vaak van deze stellen, maar dan was het altijd een hele lelijke man met zo'n super mooie gepimpt meisje. Dat was het verschil!! Maar ik zou er toch niet aan moeten denken dat ons El, ook 28, thuis kwam met een man van 60...

Vanmorgen kwamen het stadje Ubeda goed uit. We hadden bij de receptie nagevraagd welke richting we moesten aanhouden. Ik had gisteren op de routeplanner gezien dat we ook via een autoluwe weg in Jimena konden komen. Anders moesten we weer op zo'n drukke weg fietsen net als 2 dagen geleden. We moesten op de A6104 zien te komen, richting Jodar en Jimena. Dan kwamen we vanzelf weer op de route van Benjaminson!

We waren het stadje nauwelijks uit of Frank zag de afslag al staan. Toen we uiteindelijk richting Jimena in wilden gaan stonden daar een drietal politiewagens op de weg!  Schijnbaar hadden ze gehoord dat er 2 gekke Hollanders aan kwamen die op een autoluwe weg wilden fietsen, haha
Nee hoor, ze waren aan de A6104 aan het werken. De weg was afgesloten voor auto's, maar wij mochten er wel door. Het was een super mooie landweg tussen de
olijfbomen velden. We hadden hele mooie vergezichten over de bergen. Om 11u kwamen we aan Jimena. We hadden er toen 26 km opzitten die vooral dalende waren! We zijn even gestopt om wat fruit te eten. Verder hadden we niets bij ons. Daarna konden we onze route weer vervolgen!  De laatste 4 km naar Jimena moesten we weer omhoog.

Frank had gelezen dat de provincie Jaen de grootste olijfolie producent was van Spanje. Daar staan wij niet versteld van, er staan hier echt overal olijfbomen.

Om half 1 hadden we onze eerste koffiestop in Mancha Real (43 km). We waren eerder niets tegengekomen en we hadden geen warm water bij ons. We merken beiden dat het klimmen ons echt veel energie kost! In Nederland stelt 60 km voor ons weinig voor, maar hier....
Toen we in Mancha Real waren dachten we op enig moment zullen we gewoon de snelweg nemen naar Jaen, dat was 19 km, want wilden we de route volgen dan moesten we 29 km fietsen!!

Maar we zijn toch maar de route gaan volgen, want op zo'n drukke autoweg rijden is ook niets aan. En de route van Benjaminson is vaak wel heel mooi en door de natuur. En dat was vandaag ook weer het geval. Na Mancha Real kregen we een hele mooie afdaling van 8 km tussen de olijfvelden door. In de route stond vermeld dat het een zandpad zou zijn. Maar wij hadden een mooie geasfalteerde landweg! Het was echt een geldige mooie afdaling. Daarna moesten we weer 5 km klimmen naar La Guardia, dit was echt pittig we hadden weer van  die haarspeldbochten. Toen weer een afdaling en toen klommen we uiteindelijk de laatste 7 km naar Jaen. En daar was het een drukte, want het is hier feria!
Om half 3 kwamen we aan in het centrum en we hadden heel snel een hotel!

Na ons opgefrist te hebben, zijn we lekker gaan eten in een typisch Spaans restaurantje waar ze van die gefrituurde vis hebben die wij ook altijd in Sevilla eten!! Vanavond gaan we even de stad in. Er zijn hier allemaal feesten!

Adios

• 15 Oktober 2012 - 18:40

Marie-Jose:

3000 km! Nou ik vind het knap proficiat!!

• 15 Oktober 2012 - 21:29

Peter:

Geweldig !! de 3000km. gepasseerd. Vakantie vieren en nog een dijk van een conditie opbouwen . Erg goed. Veel plezier nog !Gr. Peter

• 15 Oktober 2012 - 23:11

Anneke En Peer:

gefeliciteerd toppers een schouder klop voor jezelf.
    Vanavond heerlijk feesten lekker je vol gieten, en vooral niet aan fietsen denken, en er een echt feest van maken , dat hebben jullie
    wel verdient.
    Ga er morgen maar over na denken of je die andere 6 weken niet terug wil fietsen ,maar dan over de dorpen en grote plaatsen werkt verslavend wordt nog afkicken
    trap ze
    liefs van ons dikke kus

• 15 Oktober 2012 - 23:11

Anneke En Peer:

gefeliciteerd toppers een schouder klop voor jezelf.
    wel verdient.
    trap ze
    liefs van ons dikke kus

• 17 Oktober 2012 - 08:49

Paulette:

Hoi Jet,
    Krijg via rene jullie verslag, ben een beetje jaloers of ook weer niet lijkt me vreselijk in de bergen, knap 3000km. Kom na de reis een keer vertellen, groeten Paulette