Dag 35 - Reisverslag uit Barrax, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 35 - Reisverslag uit Barrax, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 35

Blijf op de hoogte en volg Jet

08 Oktober 2012 | Spanje, Barrax

Totale afstand: 2621 km
Dagafstand: 81 km
Aankomst: Barrax
Km to go:  668 km

Tjonge jonge wat was het toch fijn vertoeven in Alarcon en om in dit hotel te verblijven. Echt super relaxt. Ook merken wij dat het 's avonds langer warm blijft. Ik heb me toch een partij verkeerde kleren meegenomen. Hemdjes, korte broekjes, jurkjes. En ik heb de afgelopen weken praktisch elke avond een lange spijkerbroek gedragen, een t-shirt met mouwen en een wollen trui!
Och dacht ik in Nederland toen ik die die wollen trui inpakte. Je weet nooit, maar iets warms kan nooit kwaad. Nou dat is wel gebleken!
Ik heb gisterenmiddag voor de eerste keer een hemdje gedragen. Ja overdag tijdens het fietsen kan je natuurlijk wel een hemdje dragen. Maar ik fiets al 5 weken in m'n witte wielren shirt. Dat verwarmd en verkoeld als het nodig is! Ik spoel het tussendoor natuurlijk wel uit, zonne viezerik ben ik ook weer niet, haha

Ik had vanmorgen helemaal geen zin om op pad te gaan, maar de plicht roept weer. Gisteren waren we eigenlijk helemaal niet moe na onze etappe. Als het een beetje vlak is knallen we er zo die 80 km uit. Als het nodig was geweest dan hadden we zo nog 30 km kunnen door fietsen !  Dat zal de komende dagen wel vaker voorkomen. We hebben nu eenmaal niet meer zo'n lange etappes  en gaan meer relaxen. We hebben deze einddatum bewust gekozen zodat we in het weekend aankomen bij ons Loes en Alvaro.

Vanmorgen gingen we pas om half 10 op pad, dat is erg laat voor onze doen!
Volgens onze plattegrond zouden we 36 km op een snelweg moeten fietsen, echter na 3 km geeft de garmin een andere weg aan. Het is een hele lange rechte glooiende weg. We hebben wat klimmetjes maar ook afdalingen en voor de rest is het vlak. Zo reden we naar het dorpje Tebar.

Onderweg zien we weer veel wijngaarden, waar ze nog volop aan het oogsten zijn. Wel  apart om te zien, hier staan de wijnranken en olijf bomen door elkaar heen! Ik vraag mezelf af of dit de smaak zal beïnvloeden!
Ook hier hebben we vandaag weer elke keer andere vergezichten! Ongelofelijk dat de verschillen op zo'n korte afstand zo groot kunnen zijn.

Half 12 kwamen we aan in het dorpje Casas de Benitaz (33 km). Daar hebben lekker koffie gedronken en kaas en brood gekocht. We wisten dat we vanmiddag 43 km over een een soort Rijkswaterstaat weggetje zouden rijden  langs een kanaal. Dat overigens helemaal droog staat. Het is een fijne weg door de natuur. Je ziet praktisch geen hond!

We dachten dat we, bij wijze van spreken, alleen op de wereld waren maar dus niet. Op enig moment kwam er een auto op het weggetje gereden, de guardia sevil (politie). Ze vroegen, denken wij, waarom we daar aan het fietsen waren. Eigenlijk is het hier verboden om te fietsen. Wij op ons beste Spaans uitleggen waar we vandaan kwamen en waar we naar toe gingen. Ook via het boekje uitgelegd wat ons einddoel was. Uiteindelijk was het geen probleem. En ze wensten ons een goeie reis!

Tegen een uur zijn we gestopt, we hadden er toen 55 km opzitten. We hebben lekker ons dekentje uitgespreid over de dennennaalden en hebben lekker gepicknickt! Heerlijk dat was lang geleden!

In de namiddag werd het weggetje steeds slechter. Soms hadden we mooi asfalt maar ook stukken met van die grote kiezels. Dan moet je zo verdomd goed opletten anders ga je onderuit! Na 43 km komt dat kanaal ook je neus uit. Maar het is wel veel beter dan een drukke weg!
We hebben overigens weer de hele dag de wind op kop gehad!

Om half 4 kwamen we aan in Barrax (81 km). Volgens de route zouden we vandaag 72 km moeten fietsen. Maar doordat we voor de mooiere alternatieve route hebben gekozen is het meer geworden!

We zeiden wel net tegen elkaar, wat een verschil met gisteren! Toen zaten we in een heel mooi dorpje in een super hotel. En nu zitten we in een doorsnee dorpje in een chauffeurs hostal. Die overigens wel goed en schoon is! En de bedden liggen goed, want dat is natuurlijk erg belangrijk!

Adios

• 08 Oktober 2012 - 20:27

Cecile:

Hola Jet en Frank, wat is dat genieten zo`n pick-nick op de dennennaalden, zal wel gepikt hebben, hi-hi!
    Mooi land is Spanje toch he? Jullie fietsen geloof ik ook door een schitterend natuurpark naar Cazorla. Daar hebben wij op een hele leuke camping gezeten. Heel leuk dorpje trouwens.
    Deze reis moet je de volgende keer maar andersom fietsen, dan heb je de wind tenminste van achteren!
    Dan mag jij voorop fietsen Jet!
    Smakelijk eten y hasta luego.