Dag 34 - Reisverslag uit Alarcón, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 34 - Reisverslag uit Alarcón, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 34

Blijf op de hoogte en volg Jet

07 Oktober 2012 | Spanje, Alarcón

Totale afstand: 2540 km
Dagafstand: 80 km
Aankomt: Alarcon
Km to go: 740 km

Gisterenavond hebben we nog lekker  even wat gedronken bij het tapas barretje bij ons hotel en een kleinigheidje gegeten. Ook hebben we de route voor de komende 2 weken uitgestippeld.

Daarna heb ik op Frank z'n computer gezien hoe'n lange verhalen ik schrijf! Ik zie dit niet, want ik schrijf alles op mijn iPhone! Sorry, maar ik moet het wel kwijt!!

Vanmorgen met lege maag op de fiets. Ons hotel had geen ontbijt. Na een kilometer vinden we een bakkerijtje waar we lekker konden ontbijten! Heerlijk zo'n klein zaakje.
Toen hebben  5 km over snelweg gereden, maar goed dat het zondag was en het lekker rustig was. Het was al lekker zonnig!
Er wordt geschreven in ons boekje dat we vandaag aan de Don Quichot route beginnen. We fietsen nu door een glooiend landschap met veel  akkerbouw. Het valt ons op dat we veel velden tegen komen met van die uitgedroogde zonnebloemen. Zouden ze die zonnepitten op deze manier misschien laten  drogen?

Het aparte aan deze route is dat we het ene moment veel akkerbouw hebben en glooiende vergezichten en dan opeens gigantisch rots formaties waar mensen tege aan klimmen!  Ook cirkelden er van die grote Gieren boven ons hoofd! Daarna kregen we weer bossen. Het was echt heel divers en heel mooi

Om half 12 kwamen we aan in Valero de Abajo (40 km). In dat dorpje waren ze volop aan het feesten. Iets met chocolade eten. Dat heb ik pas daarna tegen Frank vertelt anders had ik hem niet meer mee gekregen! Allemaal van die groepen mensen met verschillende kleuren t-shirts aan liepen door de straat. Ze stonden zelfs op straat te dansen. Hartstikke leuk. Uiteindelijk kwamen er natuurlijk ook mensen vragen wie wij waren en waar we vandaan kwamen met onze fiets. Wij op ons beste Spaans hebben we dit uitgelegd! Ze waren onder de indruk.

Daarna zijn we doorgefietst naar Piqueras (50 km). Daar zijn we nog een keer gestopt. Ik had een honger klop. Dat komt, omdat ik bij zo'n feestje zo druk bezig ben met foto 's maken en een filmpje maken dat ik vergeet te eten.

Daarna hebben we nog een klim gehad van 4 km, maar die stelde weinig voor. Toen hebben we nog een 25 km glooiend moeten fietsen naar het dorpje Alarcon! Die kilometers stelden weinig voor, omdat die behoorlijk vlak waren. We hadden wel wind op kop, maar ik kon lekker achter Frank gaan hangen. We hebben voor de eerste keer een slecht wegdek gehad in Spanje. Maar ja, dat kan gebeuren!

Om 2 uur waren we in Alarcon (80 km). We wilden eerst in een kasteel (parador) gaan slapen! Bij navraag bleken zij wel plaats te hebben. Maar we zagen ook een heel mooi ander hotel liggen met een buiten terras en een zwembad. En daar hebben we uiteindelijk voor gekozen!
We hebben heerlijk zitten eten en daarna in de schaduw van het zwembad uitgebuikt!

Morgen fietsen we gewoon weer door naar Barrax

Ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad!

Adios

• 07 Oktober 2012 - 19:01

Arie:

Lekker zitten bij het zwembad in de schaduw.... Nee maak ons maar lekker.
    Wij hebben vandaag ook wel heel even buiten kunnen zitten, maar dan beslist wel in de zon. Dat was op zich al lekker na dehoosbuien gisteren. Jullie nog veel plezier en succes

Arie

• 07 Oktober 2012 - 22:39

Albert Van Der Rijt:

Ha die Frank en Jet.
    Zo dat was een mooi zonnig tochtje Het was hier vandaag gelukkig een zonnige dag. Vanmorgen waren de clubkampioenschappen bij de Keien. KEI gezellig na afloop in de kantine!!
    Morgen veel succes en plezier op weg naar Barrax!