Dag 26 - Reisverslag uit Igualada, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 26 - Reisverslag uit Igualada, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 26

Blijf op de hoogte en volg Jet

29 September 2012 | Spanje, Igualada

Totale afstand: 2000 km
Dagafstand: 38 km (eigenlijk 37,25km, haha)
Aankomst: Igualada 

Nou we zijn gisterenavond wel ergens terecht gekomen. Deze hostal is net een bejaardentehuis. In het restaurant zaten alleen maar bejaarde mensen! We hadden ook een kleine kamer met een piep klein bed!!

Gisterenavond tijdens het eten hadden we het over onze irritaties die we zo onderweg onderling hebben, want die zijn er natuurlijk ook!

Frank zijn grootste irritatie aan mij is, dat ik negatief kan zijn over bepaalde etappes, met name diegene waar we veel moeten klimmen. Dan bekijk ik bv zo'n bladzijde en zie dan hoeveel kilometers we moeten klimmen cq hoeveel hoogte we moeten overbruggen. Dan heb ik sterk de neiging om te zeggen, "dat kan ik niet" of zo'n opmerking "dat ga ik echt niet doen"!! En dan is hij geïrriteerd. Hij vindt dan dat ik te snel mijn conclusie trek. Ik had dit ook bij een aantal etappes in Frankrijk, terwijl we in Frankrijk alles gefietst hebben. Nu ik zo in het Spanje boekje bepaalde etappes bekijk, krijg ik het ook al Spaans benauwd, mooie woordspeling. En begin ik weer te piepen.

Mijn grootste irritatie naar Frank is, dat ie een geheugen heeft als een zeef!! We hebben de afspraak ik beheer de Garmin en Frank het boekje! Zijn we onderweg en vraag ik bv hoeveel km is deze klim of ligt dit dorpje op de route. Weet hij dit  9 van de 10 keer niet. Terwijl hij uren in het boekje zit te lezen. Ook zegt ie nogal snel dat hij bv een dorpje niet ziet liggen. Kijk ik dan, zie ik het gelijk liggen. Hij kijkt niet verder dan z'n neus lang is! Als ik er onderweg met de garmin niet uitkom moet ik het meestal ook nog in het boekje uitzoeken!!! Daar kan ik zo gefrustreerd van worden. Ik zeg dan, je hoeft alleen maar een paar plaatsnamen of kilometerstanden te onthouden. Maar lukt je zelfs niet!!

Verder hebben we weinig irritaties en zijn wij een goed geoliede machine. Als we zo 's morgens opstaan zijn we binnen een half uur bepakt en bezakt! Ieder zorgt voor zijn eigen spullen en dat gaat goed.

Vanmorgen om half 9 vanuit Tona vertrokken. Eerst kregen we een zware klim van 9  km naar Col de la Polloss (917mtr) . Het was al zwaar bewolkt toen we begonnen  echt van die dikke donkeren wolken! 

Nadat we de Col hadden bereikt begon het al snel te regenen en nu half 6 regent het nog steeds. 
In eerste instantie hebben we geschuild in Moia, maar uiteindelijk hebben we toch maar door de regen onze tocht hervat!! Toen nog hopende dat het zou stoppen!

Na 33 km zijn we uiteindelijk in het dorpje Sant Fruitos de Bages gestopt. We zijn zo nat geworden, natter kan je niet worden. We zijn bij een cafetaria binnen gegaan. Hier hebben ze een taxi geregeld. Loes had gisteren voor ons een hotel geboekt in Igualada, daar ging vandaag onze etappe van 80 km naar toe. En die mevrouw deed best wel een beetje moeilijk. We moesten echt wel komen. Loes moest zelfs haar bankrekening nr doorgeven, want in dat dorpje waren Feria feesten! Dus wij hebben onszelf daar aflaten zetten!

Het was ook erg gevaarlijk om met deze hevige regen af te dalen. Je remmen hadden helemaal geen grip op de banden, ondanks dat ik mijn achterband heb laten vervangen in Moia. 
Ik wilde al mijn achterband laten vervangen, omdat ie al kaal was. Maar vandaag had ik zoiets van, nou ik zal het nu maar laten doen!  
Maar door de grote plassen die op het wegdek lagen hadden je banden nauwelijks grip. Ook die regen in je ogen zorgde ervoor dat je nauwelijks iets zag.  We waren blij dat we er heelhuids van afgekomen zijn. 

Ik hoorde van Loes dat het de hele dag zou blijven regenen ook in Sevilla. Spanje ligt onder een groot wolkendek. Volgens de weersvooruitzichten wordt het morgen weer droog. Dus morgen klimmen we gewoon weer op de fiets. In onze hotelkamer hebben we al onze kleren uitgespreid in de kamer. Sommige zijn echt nat geworden. Die tassen houden wel wat regen tegen, maar als het zo tekeer gaat is daar niets tegen bestand.

Frank en ik waren beiden ook zeiknat. We hebben vanaf half 11 tot half 2 in natte kleren rondgelopen. Een warm bad heeft ons er weer bovenop geholpen.

Veel natte groetjes uit Spanje!

  • 29 September 2012 - 19:36

    Cecile:

    In Malaga zijn flinke overstromingen geweest. Het is niet fijn om door de regen te fietsen, dat is echt uitkijken met de afdalingen. Wat voor merk fietstassen hebben jullie? Wij hebben ortlieb tassen, daar komt geen spat regen doorheen.
    Prachtig, je verhaal over jullie irritaties, zeer herkenbaar! Jet, ik weet zeker dat jij door al die beklimmingen heen komt. Je moet maar denken dat je er ook weer af mag suizen. Wel voorzichtig!
    Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Igualada

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 59210

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: