Dag 17 - Reisverslag uit St. Albert, Canada van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 17 - Reisverslag uit St. Albert, Canada van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 17

Blijf op de hoogte en volg Jet

20 September 2012 | Canada, St. Albert

Totale afstand: 1419 km
Dagafstand: 95 km
Aankomst:  Saint-Victor-de-Malcap

Vanmorgen fietsten we  vanuit Langogne  (ligt op 900 mtr) via Luc naar Ste. Marguérite Lafigere. (ligt op 1000 mtr). Dit was 20 km. Vanaf daar begon onze afdaling van 40 km naar Le Vans.

Vanmorgen was het koud, het was maar 3 graden. Maar het zonnetje scheen ook, al gaf die nauwelijks warmte. De dauw lag op de weide. Gisterenavond weer lekker gegeten. Wij vinden dat hoe zuidelijker we komen hoe lekkerder het eten is! Tenminste zo ervaren wij het.

Wel grappig. Toen we aan de lange "afdaling" begonnen keken we eerst heel oppurtinisch op onze horloge. We dachten, hoe lang zullen we over de 40 km gaan doen. We dachten, een dik uur!! Niets was minder waar, dik tweeënhalf uur waren we beneden.

Maar het was grandioos!! Een echt feestje..
Het merendeel hebben we geleidelijk gedaald. Dat was super fijn, want dan kon je ook van de omgeving genieten. En dat hebben we gedaan. Tijdens de afdaling  moesten we regelmatig flink in de remmen, want er waren veel van die haarspeldbochten. Het was een landweg zonder vangrail. Ook hebben we moeten stoppen voor loslopende schapen die over straat liepen. Een paar zijn er zelfs op hol geslagen, omdat ze van ons schrokken!  Maar uiteindelijk hebben we ook veel moeten fietsen, weliswaar glooiend naar beneden, maar toch.
Deze afdaling is voor ons beiden een van de mooiste die we ooit hebben gemaakt.

Onderweg hebben we lekker een koffie stop gemaakt. Doordat we best dik waren aangekleed was het wel aangenaam. Maar dat zonnetje maakt ook veel goed en het ziet er dan ook allemaal wat liefelijker uit! Uiteindelijk rolden we op ons dooie gemak naar beneden. Het was geweldig!

Om kwart voor 12 waren we in Le Vans we hadden toen 60 km erop zitten. We waren van 1000 mtr naar 200 mtr gedaald.

Hier is het lekker warm. We kunnen nu weer fietsen in ons korte broek en shirt. Oh, wat voelt dat lekker. Daarna moesten we nog 30 km fietsen naar St. Ambroix.
De verschillen tussen vergezichten van vanmorgen en vanmiddag zijn wel erg groot. Vanmorgen was alles hartstikke groen en vanmiddag was het vooral een dorre omgeving. Is natuurlijk ook wel normaal!

Om half 4 kwamen we aan in St. Ambroix. Onderweg hadden we al contact gehad met een chambre d'hotes, maar die lag buiten het centrum en daar hadden we geen eten. Toen gingen we op zoek naar hotel Arnac! Na een paar verkeerd gereden te hebben vonden we het hotel in de middle of nowhere. Dit was nauwelijks een hotel te noemen, meer een schuur. Ook hier konden we niet eten. Toen zagen we een bordje langs de weg Auberge La Bastide Des Senteurs. We moesten naar een ander dorpje fietsen en van onze route afwijken. Maar ja, je moet iets.
Nou hier hadden ze plaats. En het is toch een chique Auberge. Er is zelfs een zwembad! Maar we zijn moe en zijn blij dat we een bed, bad en eten hebben!

Al bij al was het een heerlijke dag met een grandioze afdaling. We zijn ook blij dat we weer een beetje in de bewoonde wereld zijn, waar de temperaturen wat beter zijn. We hebben de afgelopen dagen echt koud geleden!

Fijne avond toegewenst.
Kus

Ps: het is nog 300 km fietsen naar het eerste dorpje Estagel in Spanje!!

Hoi Jet en Frank,
    dat wordt een makkie, 300 km, over 3 dagen zijn jullie al in Spanje.
    Toch wel een hele ervaring om zo met je fiets door Frankrijk te fietsen en maar zien

Hoi Jet en Frank,
    dat wordt een makkie, 300 km, over 3 dagen zijn jullie al in Spanje.

Hoi Jet en Frank,
    dat wordt een makkie, 300 km, over 3 dagen zijn jullie al in Spanje!.

• 20 September 2012 - 23:07

Anneke:

hoi schatjes. wat een prestatie al zo ver gekomen. Zouden jullie niet zo *n hoofd deksel op zetten met die hoge snelheid. Nog heerlijk warm ook. en je haren zitten altijd goed /
    Wij gaan zaterdag de dam loop doen van Amsterdam naar Zaandam. Gaat alleen niet zo snel.
    Bel je nog. Veel fiets plezier
    Welterusten .

Tags: