Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

10 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Ik weet niet wat er aan de hand is, maar het internet op mijn mobiel werkt niet meer.... Nu gebruik ik de ipad van Frank

Toen we vanmorgen opstonden was het heerlijk weer, lekker zonnig. Na 'n wat kriebelig beraad!!

"Een fietsvakantie is toch iets anders dan een camper vakantie. Weetje, bij een fietsreis staat alles vast. Je gaat elke dag van a naar b. Waar je precies terecht komt weet je niet maar uiteindelijk eet en slaapt je, that's it.
Bij een camper vakantie moet je elke dag weer kijken waar je wilt stoppen, welke activiteiten je wilt doen en wat je wilt gaan eten etc... Frank houdt bv van snelle dingen, bv zo'n superjet boot en ik hou meer van raften. En zo skipperen we de hele tijd."

Vandaag hebben we besloten hier te fietsen. We konden wel gaan kayakken in het Abel Tasman park, maar dan zouden we vandaag weer zo'n 3u moeten rijden. Na zo'n dag als gisteren had ik hier geen zin in. Ik vind die dagen rijden wel mooi, de omgeving is prachtig, maar ook saai. Ik zit de hele tijd op de passagiersstoel, omdat Frank graag wil rijden en dan ga je jezelf vervelen. Ik hou uberhaupt al niet van autorijden en al die bergpassen die je hier hebt, daar wordt je niet altijd vrolijk van. Maar ik weet dat het autorijden er nou eenmaal bijhoort!

Hier in Napier hebben ze een aantal fietsroutes uitgezet. Eentje gaat over een oude treinrail naar Richmond. Heel herkenbaar na ons avontuur van Sevilla.
Hierover zijn we naar het dorpje Richmond gefietst. Daar hebben we een nieuwe fietsbroek voor Frank gekocht en speciaal spul voor die Sandflys.

Op de terugweg kwamen we op een heel mooi fietspad uit. Dat fietspad ging door een natuurgebied naar Waimea. Dat zijn we gaan volgen. Uiteindelijk zijn we omgedraaid bij Rabbit Island. Daar zaten we lekker even aan zee op een heel groot zandstrand, echt heerlijk. Om vier uur toch maar terug gefietst, we moesten nog zo'n 27 km...

We grappig om te zien dat in het begin van de middag de baaij leeg was, dus zonder water. Toen we terug fietsten was de baaij volgelopen met zeewater. Er is hier een sterke eb en vloed.
Uiteindelijk hebben we een dikke 60km gefietst!

Op de camping lekker een salade gemaakt en morgen gaan we kayakken in het Abel Tasman park...

• 10 Januari 2014 - 09:43

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank

Wat een beleving allemaal!!!!
    Weer een hele andere vakantie als jullie gewend waren op de fiets.
    Maar Jet dat maakt het ook weer keileuk.
    ik zei gister tegen een vriendin, wat fijn voor ons Jet dat daar Engels gesproken word,
    en dat je daar ook best wel Nederlanders treft
    Kun je toch buurten
    De foto's zijn keimooi!!!!
    Nou nog veel plezier en heel veel groetjes

Doei