Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

11 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

Onze Frank heeft mijn opmerking over het rijden serieus genomen. Dus vanmorgen zei ie, wil jij rijden naar Kaiteriteri (wat 'n naam)!!! Vanuit dat surf dorpje (60km verderop) zouden we in het Abel Tasmanpark gaan kajakken. Ik vond het wel spannend met de camper te rijden. Het is toch 'n groot ding, maar het ging goed.
Het is zo mooi om te zien dat Frank de hele tijd opmerkingen maakt van, wat rij je hard of je moet meer rechts rijden! Je rijdt tenslotte aan de linkse kant! Ik maakte de afgelopen weken precies dezelfde opmerkingen! Het is maar goed dat hij nu zelf ook ervaart hoe het is om op de passagiers stoel te zitten, haha

Het kajakken was in een woord geweldig. Wij hadden een tocht geregeld met instructeur/gids. Da's ook maar goed ook, anders hadden we gegarandeerd gekapseisd met die harde wind! Wij hebben dit nog nooit eerder gedaan. Dus wij zo'n soort rok aan die je over de opening van de kajak moet trekken, zodat er geen water in de kajak komt. Daarover heen een reddingsvest. Toen kregen we enige instructies. En toen gingen in de kajak zitten. Frank moest achterin gaan zitten. Hij zou de kajak besturen met z'n voeten en ik zou voorin navigeren! Aangezien de kajak erg klein was en Frank z'n benen er haast niet in kwijt kon, was dit gedoemd om te mislukken.

Wij in het water. Toen we 'n tijdje aan het kajakken waren, zat Frank zo pijnlijk dat we hebben moeten ruilen! Het was een hele toer om op het strand te komen, doordat er veel golfslag was! Maar wij leren snel, haha

Dus wij van plaats gewisseld en weer de zee op! Na een tijdje hebben we weer een stop gemaakt op zo'n onbewoond eilandje. Je kent dat wel van foto's. Groene bebossing op de achtergrond, witzand, groen/blauw helder water, echt zo'n idyllisch strand. Chris onze gids zei zo mooi, je kunt hier lekker gaan rondwandelen!! Maar het gaat nu weer wat beter met m'n knie, nog steeds niet goed, maar wel veel beter. Dus niks rondwandelen maar lekker relaxen! Na een korte break zijn we weer teruggevaren!

Voordat wij gingen hadden we beiden de verwachting dat we op een rivier zouden kajakken in het Abel Tasmanpark! Maar hier gingen de tochten allemaal vanuit de kust!! Och ja, het was er niet minder leuk om. Alleen op zee is het 'n stuk ruwer, doordat er erg veel wind stond. We zijn benieuwd of we morgen spierpijn hebben (de watjes)!

Morgen gaan we richting westen naar Murchison, daar gaan we raften op de Red Bull river...

Er speel hier een live band en onze Frank en ik zij nu heerlijk aan het dansen ....

• 11 Januari 2014 - 19:12

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank

Jullie durven toch ook alles!!!!!
    Wat een uitdagingen.
    Nog veel plezier met het raften.

Groetjes Lamber en Ans
    Doei