Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

09 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Vanmorgen op tijd aangereden naar Wellington. Navigatie zegt 88 km naar de Ferry. Om half 2 nemen we de Ferry naar Picton (zuidereiland). We willen doorrijden naar Nelson is schijnbaar zo'n hippie dorpje! Past wel bij ons, haha
Frank met z'n lange haar valt hier niet op. Is echt zo'n overjarige hippie (hij staat hier niet achter deze opmerking)! Voordat we gingen reizen zei ik al, ga naar de kapper! Maar Frank eigenzinnig als ie is. Hij vindt dit allemaal niet zo nodig. Dit Back to basic leventje vindt Frank wel relaxt!!!

Vandaag hebben we weer voor het eerst een lange spijkerbroek aan gedaan. Gisterenavond en vannacht veel regen gehad. Vanmorgen was het zwaar bewolkt, mistig en chilli. De weersvooruitzichten zijn 17 graden en regen.

Voordat we in wellington aankwamen moesten we eerst een bergpas oversteken. Wat was die bergpas hoog met veel scherpe bochten! En echt alles is hier groen, waar je ook kijkt!

Wel grappig, onze navigatie geeft ook flitspalen aan. We komen net 'n dorpje ingereden en dan gaat er zo'n piepje. En inderdaad er stond een flitspaal!

We hebben de Ferry gevonden. Is toch altijd spannend. Frank had gisteren op internet gekeken en kon onze boeking niet zien. Dus hij had zoiets van, klopt dit wel. Ik heb dit aan het begin van onze vakantie heel impulsief geboekt en heb niets meer gecheckt. Ik ging ervan uit dat die mevrouw wist wat ze deed!! Nu hebben we net de bevestiging gekregen dat alles klopt. Super fijn. We zijn veel te vroeg in Wellington (half 11) maar dat vinden wij (oudjes) niet zo erg!

Om half 2 zijn we vertrokken. De tocht duurt 3,5 uur. Het is een grote boot. Er is 'n restaurant, 2 bioscoop zalen ruimte voor 450 wagens en je kan er een cabine huren.
We hebben best wel veel wind en een wilde zee. Op enig moment deinde de Ferry flink op en neer. We zaten boven op het deck. Een beetje uit de wind. Uiteindelijk zijn we maar naar binnen gegaan. We waren beiden niet echt lekker, beetje hoofdpijn en 'n rare buik. Het is maar goed dat we beiden 'n pilletje hebben ingenomen tegen zeezieke!!

Uiteindelijk spreken we een mevrouw die op het Zuidereiland had gewoond (had Nederlandse ouders) en die zei dat de zee vandaag inderdaad erg ruw was.
Ze vertelde dat we aan de Westkust, waar wij maar toegaan, veel regen zullen krijgen en last van sandfly's! Maar daardoor is het ook super mooi

Om kwart voor 6 reden we de Ferry af in Picton. We hadden gepland en door te rijden naar Nelson 140km (2u rijden). En aangezien we daar best wel laat zullen aankomen, hebben we maar even de camping gebeld of ze nog plaats hadden.? En ze hadden plek!

Onderweg naar Nelson regende het keihard. We hebben hier over bergpas, Frank zegt ik heb nog nooit op 'n weg gereden met zoveel haarspeldbochten! Echt de ene na de andere! En ook alles is hier groen.
We hebben alleen de hele tijd regen. We zullen blij zijn als we in Nelson zijn. Deze weg schiet voor geen meter op

En dan opeens 20 km voor Nelson, we rijden de bergen uit en het trekt opeens open. Heel raar, echt ongelofelijk
We hebben hebben de hele tijd in de regen gereden en ineens zijn schijnt er een broos zonnetje. Heel bizar. Dit hebben we nog nooit meegemaakt.

Uiteindeljk rond kwart voor 8 de camping gevonden. We liggen 1 km van het centrum van Nelson. We hebben jammer genoeg de regen meegenomen. We zijn lekker, met de camper, een hapje wezen eten bij Ford's....

En nu 10u naar huis... Slaap lekker...