Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

31 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Op de eerste plaats mijn excuses voor al die mailtjes die jullie van mij hebben ontvangen. Ik had smileys gebruikt en dat mag schijnbaar niet dus m'n verhaal werd afgebroken!

Maandagmiddag zijn we naar de Hakuru watervallen gefietst. De tocht er naar toe was mooi. Alles is hier heuvelachtig dus we hebben flink moeten klimmen. In het begin moest ik weer wennen aan het klimmen en het afdalen. Je hebt toch een vreemde fiets. Maar het ging allemaal goed. Gelukkig hebben we goeie fietsen gehuurd. Daar zijn we erg blij mee, geeft 'n stuk vrijheid!
Tijdens onze fietstocht was het me toch 'n partij heet. Ik denk rond de 30 graden, En die helm (hier verplicht) maakt het nog warmer. Het voordeel van de helm is dat je hoofd koel blijft en je hebt schaduw over je gezicht!

Over de warme weer.
Overdag is het hier mooi zonnig, regelmatig bewolkt. Tegen 6u koelt het snel af, je moet dan echt 'n trui aan. En 's nachts slapen we echt onder 'n dekbed, dan is het gewoon koud. Slaapt wel erg fijn!

Grappig om te vertellen, Frank is door de campingstoel gezakt. Toen we de stoel uitpakten zagen we al dat ie veel geleden had. We wilden de stoel al ruilen als we naar het zuiden rijden. Nu is ie in stukken!!

Gisterenmiddag hebben we ook onverwachts de Ferry naar zuidereiland geboekt. Het blijkt dat 'n paar maanden geleden een van de twee Ferry's is stuk gegaan. Ze hebben nog geen nieuwe en nu in het hoogseizoen geeft dit wel problemen. We hebben met pijn en moeite onze overtocht kunnen boeken. De receptioniste van onze camping, een hele hulpvaardige mevrouw die ons hierop gewezen had, heeft samen met ons gekeken wanneer er nog wel plaats was. We vertrekken nu op 9 jan naar zuidereiland en we komen terug op 1 febr. Dat geeft ons 4 dagen om weer terug te reizen naar Auckland!

Dinsdagmorgen:
Het is zo bizar dat het voor ons vandaag al oudejaarsdag is!!
Vannacht hebben we beiden 'n tijd klaar wakker gelegen, jetlag
Ik ben benieuwd of we vanavond tot 12u kunnen wakker blijven!
Er is hier groot vuurwerk. Maar we willen niet te laat naar bed, omdat we op nieuwjaarsdag vroeg moeten opstaan. We gaan de Bay of Islands bezoeken! Moet super mooi zijn!!

Vanmorgen zijn we met de Ferry naar het dorpje Russel gegaan. Wij wilden gaan fietsen. Wij een plattegrond gevraagd. Zien we ergens het dorpje Manawaora liggen. Wij dachten, dan fietsen we daar mooi naar toe. Was ook een schitterende route. We fietsten veel langs kustlijn, echt super mooi!

We hadden alleen 'n fles water bij ons, want wij dachten, dan gaan we mooi in Manawaora wat eten en drinken. We hadden geen idee hoe ver en hoe stijl het was. Ook geen idee hoe groot het dorpje was. We zijn gewoon aangefietst!
Komen we in Manawaora aan, blijkt het helemaal geen dorp te zijn maar 'n straat met 'n paar huizen.

Het was inmiddels 12u. We waren door ons water heen, hadden geen eten bij ons, dus wat nu!
Ik, zo brutaal als ik kan zijn, zag een mevrouw op haar balkon zitten. Dus ik vraag aan haar hoe ver het nog was naar het dorpje. Ze zei, er is hier geen dorpje! Tip, ga in Nieuw Zeeland er nooit vanuit dat ondanks er een plaatsnaam wordt vermeld er ook echt een dorpje is. Maar zij had wel met ons te doen heeft ons water en wat eten gegeven.

Echt, wat zijn Nieuw Zeelanders toch aardige hulpvaardige mensen.

Nu gaan we even een siësta doen

Doei

• 31 December 2013 - 04:26

Frans :

Mooi verhaal Jet en zet de champagne maar vast klaar.

• 31 December 2013 - 07:54

Peter Claassen:

Jet en Frank , fijne jaarwisseling gewenst. Moet al bijna zo ver zijn voor jullie.

• 31 December 2013 - 08:46

Irma:

Gelukkig Jet ben jij niet zo verlegen... Proost voor straks xxx

• 31 December 2013 - 17:16

Albert:

Fank en Jet de beste wensen voor 2014 en nog KEI veel plezier in NZ.Het is hier nog steeds 2013!