Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

30 December 2013 | Nieuw Zeeland, Paihia

Het is nu 12u. Vannacht hebben we goed geslapen. Natuurlijk wel vroeg wakker, maar je valt vanzelf weer in slaap! Vanmorgen met de fiets naar Paihia, daar hebben we ontbeten, want we hadden niets in huis. Daarna hebben we onze plannen gemaakt voor de komende dagen gemaakt (dat horen jullie nog wel). Ook hebben we boodschappen gedaan. Toen ik vanmorgen met de fiets de weg opging zat ik al meteen aan de verkeerde kant van de weg. Wat is dat wennen links fietsen. We zijn wel erg blij dat we ze gehuurd hebben, geeft 'n stuk vrijheid. Beiden voelen we ons best goed, ondanks het tijdverschil. Straks gaan we hier rondfietsen.

De afgelopen dagen:
Vrijdag 27 december. Om half 12 werden we opgehaald door Anneke en Peer. Daar gaan we lunchen en dan brengen zij ons naar Schiphol, want zij gingen 'n dagje naar Amsterdam.
Ik denk dat ik veelste veel kleren bij me heb, haha. Het lijkt wel een complete volksverhuizing!
New Zealand here we come !

Op Schiphol bleek dat ik onze etickets niet had uitgeprint maar alleen m'n boardingkaart! Niet echt slim! Maar ze hadden onze gegevens dus vlogen we in de namiddag rond half 6 richting Shanghai. Na 9,5u vliegen zijn we veilig aangekomen in Shanghai. Goeie vlucht gehad fijne stoelen. Bij de douane in Shanghai kregen we wel wat problemen, omdat we onze eticket niet bij ons hadden!
Maar uiteindelijk na wat gepraat hadden ze onze namen gevonden bij de vlucht naar Auckland bij de Nieuw Zeelandse vliegmaatschappij!

Na een vlucht van 10,5u kwamen we om 6u in de ochtend (plaatselijke tijd) aan in Auckland. Het tijdsverschil met Nederland is precies 12 uur, dus wij vieren eerder nieuwjaar dan jullie!! Voor mij is de reis best snel gegaan, want ik heb regelmatig
geslapen. Frank minder maar hij was ook heel relaxt. De lange reis is voor ons beiden reuze meegevallen.

Toen we aankwamen regende het in Auckland maar de temperatuur was goed. Uiteindelijk zijn we opgehaald door de camper pick-up.
Het was wel even spannend dat geregel met die camper en de fietsen. De fietsen hadden we bij een ander bedrijf gehuurd! Maar uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Ook hebben we meteen een camping gereserveerd, omdat wij hoorden dat het hier hoogseizoen is en de Bay of Islands wel erg toeristisch is!

Uiteindelijk zijn we rond 11u via een toeristische route naar Paihia gereden.
Het is hier erg mooi en het ziet er heel geciviliseerd uit. Alles zo keurig en schoon. Sommige stukken leek het wel of we door het regenwoud reden, echt schitterend.
Rond half 4 kwamen we aan op de camping. Wat waren wij blij dat we er waren.

Even gedoucht en 'n tukje gedaan. Niet te lang, want we proberen zo snel mogelijk in het ritme van hier te komen. Daarna zijn we op 'n ouwe krakkemikkige boot een kleinigheidje gaan eten.
Onder in de boot was er live muziek, klonk goed dus zijn we daar nog even naar toegegaan.
Nou zeg, in Nederland wordt veel bier gedronken, maar hier kunnen ze er ook wat van. Je hebt hier van die kannen waarvan wij denken dat er wel 3 ltr ingaat. Die gaan hier af het aan. Er lopen hier ook nog veel van die typische mensen rond, geweldig om te zien.
Het was super gezellig. Het was 'n jam avond waar diverse mensen konden optreden. Je kon jezelf gewoon opgeven! Ik heb m'n talenten maar niet laten zien, haha! Veel jaren 80 muziek! Ik heb zelfs staan te dansen!
Rond 11u was de pijp leeg! Morgen relaxen en acclimatiseren!

Doei

• 30 December 2013 - 09:32

Ans:

Hallo Jet en Frank,

Keifijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    en dat jullie een goede reis hebben gehad.
    Wij kijken nu uit naar jullie verslagen!!!
    Altijd leuk om te lezen.
    Nou geniet ervan.

Groetjes Lamber en Ans
    Doei

• 30 December 2013 - 11:03

Arie:

meteen al aan het dansen, dat gaat helemaal goed komen.

veel plezier

groeten
    Arie

• 30 December 2013 - 13:59

Riet:

Hallo Jet en Frank!
    Mooi om jullie weer te mogen volgen, deze keer in Nieuw Zeeland. Zo zien ook wij toch nog een stukje van de wereld.
    Jullie slapen op dit moment en als jullie wakker worden beleven jullie de laatste dag van het jaar 2013. Ik ben benieuw dhoe jullie jaarwisseling zal zijn :-)
    Alle goeds voor de start van het nieuwe jaar 2014 en fiets ze!
    Groetjes, Tom en Riet

• 30 December 2013 - 16:48

Bertus:

Dag Jet en Frank,
    Ik hoorde van Ben dat jullie contact hadden gezocht met ons. Wij zijn ons van geen kwaad bewust, hen mijn mails van de laatste means gechekt maar niets gevonden. Had nog wel enige boekjes over NZ gehad. Ik denk dat jullie je toch wel vermaken. Zo te zien eenzelfde camper als wij hadden: een mercedes automaat. Reed geweldig. De Bay of Islands hebben wij niet gedaan. We zijn benieuwd maar jullie verdere ervaringen.
    Gr. Bertus en Maria