Dag 33 - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 33 - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 33

Blijf op de hoogte en volg Jet

06 Oktober 2012 | Spanje, Cuenca

Totale afstand: 2460 km
Dagafstand: rustdag
Aankomst: Cuenca
Km to go: 820 km

Toen we gisteren in Cuenca aankwamen wilden we in eerste instantie gaan slapen in een Parador, dat zijn vaak oude monumentale panden die zijn omgebouwd tot sjieke hotels. Vaak liggen ze aan de rand van de stad. Dus wij op zoek. Zien we na enig navragen de afslag naar de Parador van Cuenca, een oud klooster. Om daar te komen moesten we een hele steile helling op. Daar hadden we dus geen zin meer in, omdat we erg moe waren! En, omdat we niet wisten of er überhaupt wel plek was! Ook vonden wij het te ver uit het centrum liggen. Dus wij terug en nu slapen we in een eenvoudig maar goed familie hotel. 

Gisterenavond nog flink beroerd geweest van de moeheid, wijn en eten. Wat de grootste boosdoener is geweest weet ik niet, haha
Weet je, als je zo aankomt na zo'n dag fietsen, dan heb je zo'n mega honger en dan vreet je als het ware alles op wat je aan kunt komen. In dit geval ben ik direct na aankomst op zoek gegaan naar een supermarkt voor onze vruchtenkwark. Echt alle winkels waren dicht. Kom ik langs een benzinestation zie ik daar een grote zak chips liggen. Denk ik lekker.... 
Daarna ben ik gaan douchen. Gaan we een terrasje pakken. Neem ik een glaasje witte wijn, had ik wel verdiend. Kregen we weer chips en sardines. Aangezien Frank die laatste niet lust at ik die ook maar op. Daarna  nog wat gegeten in een tapas restaurantje. Ook nog paar glaasje rode wijn erbij! Nu snappen jullie denk ik wel waarom ik beroerd ben geworden!! Frank was verstandiger, had maar 2 biertjes op... Nou ja, uiteindelijk ben ik er weer bovenop gekomen!

Cuenca is een hele mooie stad met een super mooi oud centrum. Uit rusten was er vanmorgen niet bij. We hebben flink moeten klimmen, omdat het historisch centrum op een berg ligt. Maar het was echt de moeite waard. We hebben ook de hangende huizen gezien waarvan Cuenca bekend is. De Plaza Major is ook geweldig. We genieten wel van deze vrije dag. Het valt ons op dat hier weinig buitenlandse toeristen zijn!

We zijn vandaag tot de conclusie gekomen dat wij onderling eigenlijk weinig irritaties hebben gehad. Ik zei tegen Frank, ben jij nou zo lief of ben ik minder irritant. Een beetje zelfkennis heb ik wel!! 
Het zal er wel ergens tussenin liggen, haha 

Vanmiddag hebben we heerlijk gegeten in het oude centrum en daarna hebben we een heerlijk siësta gehouden. Aan die siësta kan je gemakkelijk wennen! 

Morgenvroeg weer op pad, op weg naar ons Loes...

Adios

Ps: Cecile, onderweg zit ik ook vaak te denken, misschien zijn Cecile en Peter hier ook wel geweest. Is best grappig!

  • 06 Oktober 2012 - 19:20

    Berdien:

    Hoi klimgeitjes,
    Het gaat goed hé, je hebt heel wat kilometers gefietst en geklommen. En met het Sevilla al enigszins in het zicht!!..................gaat helemaal goed komen. Geniet ervan en liefs van Berdien

  • 06 Oktober 2012 - 20:52

    Cecile:

    Buenas noches,
    Jullie hebben heerlijk genoten van je rustdag in Cuenca, goed zo! Wij zijn hier niet doorheen gekomen. Willen we volgend jaar wel doen. Hoe ziet jullie route er ook alweer uit naar Sevilla? Ik heb de etappes en hoogte verschillen `n keer op deze site gevonden, nu ben ik het kwijt. Het begint nu al echt op te schieten he, voordat je het weet sta je bij de mooiste kathedraal van Spanje. En dan is het ineens voorbij, dat vond ik zo raar. Dus lekker blijven eten, drinken, siestas houden, klimmen, dalen en genieten van de oude mannetjes in de kroeg!
    Morgen clubkampioenschappen, ik doe niet mee, ga wel aanmoedigen.
    Groetjes en tot dag 34.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Cuenca

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 59129

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: