Dag 32 - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 32 - Reisverslag uit Cuenca, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 32

Blijf op de hoogte en volg Jet

05 Oktober 2012 | Spanje, Cuenca

Totale afstand: 2460 km
Dagafstand: 90 km
Aankomst: Cuenca
Km to go: 820 km

"Gisterenavond zaten we te overleggen, wat gaan we morgen doen"
Morgen (dus vandaag) is weer zo'n dag die moeilijk te voorspellen was hoe die ging lopen. Frank heeft het boekje en de aanvullingen bekeken en hij zei, dat de hoofdroute om in Cuena te komen dik 100 km was. Met in ieder geval 2 flinke klimmen 2 mega afdalingen. De rest is altijd weer een verrassing. Ik zeg tegen Frank, dat is echt te ver. Maar Frank had de route bekeken en zei dat er onderweg niet een fatsoenlijke slaapplek was of al na 55 km in Una. Maar komen we daar net na de middag aan in een dorpje waar niets te doen is!  Ik zeg, toch vind ik het te ver. Ik zeg misschien kan die hostal eigenaar ons het eerste stuk wel wegbrengen. Er stond zo'n grote bus. Frank had wel begrip voor mijn argumenten en vond het meteen een goed idee. Wij vragen, was oke.

Maar toen het geregeld was dacht ik, ik vind het eigenlijk maar niks dat we door mijn toedoen weer weggebracht moeten worden. Die mega klim was oke en die regenbui was overmacht!
Mijn voornemen was om de rest van de route zelf te fietsen. Dus ik ga nogmaals die plattegrond zitten bekijken, zie ik daar een alternatieve route staan door het dal. Dat betekend dat we niet die tweede lange klim hoeven te doen!
Deze route stond niet vermeld op de overzichtskaart en Benjaminson schreef er nauwelijks over. Ja als je heel goed leest dan pas kom je erachter. Daarbij komt dat we voor Cuenca nog door het dorpje Villalba komen waar in ieder geval een mooie hostal is.
Uiteindelijk het probleem opgelost. Of we fietsen vandaag door naar Cuenca of we slapen in Villalba!

En die watts up groep van mij met m'n hardloopmaatjes, Irma, Jeanien, Frans en Bert!!! Wat hebben we toch een plezier met elkaar. Wat zullen we dit geouwehoer gaan missen. Dat begint 's morgens al om 7 uur en dat gaat door tot laat!!  Bert zei al, Jet kan je ook niet terug fietsen!!

Gisterenavond weer lekker gegeten in onze hostal. De maaltijden in die bergdorpjes zijn vaak eenvoudig maar goed.

Wij reden vanmorgen om kwart voor 9 aan. De mevrouw van de hostal had voor ons een stokbroodje kaas klaargemaakt, aangezien we volgens onze informatie  de eerste 57 km niets tegen zouden komen. De eerste klim van 6 km was pittig. Daarna hebben we kilometers glooiend op de hoogtevlakte gereden.
Nog een keer 1 km klimmen naar Puerto de El Cubillo op 1617 mtr en daarna weer een glooiend wegdek Het is hier weer schitterend. We rijden weer op mooie asfaltwegen. Het lijkt wel of we hier echt alleen op de wereld zijn, er is nauwelijks verkeer!

Voordat we echt gingen dalen op 21 km, hebben we weer een ouderwetse picknick stop gemaakt op ons dekentje in het zonnetje met uitzicht op het dal!! We hebben daar lekker een cappuccino gezet en ons broodje opgegeten. Kan het nog mooier...

Vanaf nu fietsen we in Provencie Cuenca. We fietsten door een bosachtige omgeving. We hebben zelfs een viertal hertjes gezien, die een stukje vanuit de bossen met ons meeliepen. Die 33 km afdaling waar Frank het gisteren over had konden we op onze buik schrijven! Als we 13 km hebben afgedaald is het veel. De overige 20 km hebben we gewoon moeten fietsen met wind op kop!

Om half een waren we in het dorpje Una (54 km) hier hebben we geluncht en besloten door de fietsen naar Cuenca. En dan gaan we morgen een rustdag houden! Niets is zo veranderlijk als een mens! Zeggen we een paar dagen geleden nog, geen lange routes meer, geen rustdag! Maar ja hoor..
Zitten we te eten , horen we in een keer pff. Wij kijken waar dat geluid vandaan kwam. Was het de voorband van Frank z'n fiets. De binnenband was bij het ventiel geknapt. Wij een nieuwe band erop leggen, bleek die ook leeg te lopen. Nog een nieuwe band erop gelegd, we hadden er een beetje een zwaar hoofd in, maar deze bleef hard...

Na Una moesten we 5 km klimmen om het dal uit te komen. Toen namen we de afslag voor onze alternatieve route. We wisten niet wat er zou gaan komen, want we hadden geen informatie. Eerst kregen we een schitterende  afdaling van 8 km. Daarna hebben we op een soort hoofdweg vlak naar Cuenca kunnen fietsen. We hadden wel weer wind op kop, maar we hebben vandaag relatief veel vlak gereden!!! Lang geleden.

De laatste 7 km zijn we langs de Jucar (rivier) via San Isidro (fietspad) Cuenca ingereden ! Om tien over 4 waren we in Cuenca, weer eens een keer ouderwets. 90 km gefietst.

Morgen nemen we hier een rustdag..

Jullie allemaal een fijn weekend!l

Adios

• 05 Oktober 2012 - 21:42

Albert Van Der Rijt:

Hey Frank en Jet....weer een prachtig verhaal. En overmorgen over de 2500 km.!!!!
    Geniet van de rustdag.

• 06 Oktober 2012 - 13:42

Mies En Marij:

Hoi Jet en Frank,

Ook vanuit Uden lezen we met jullie avonturen mee. Geweldig wat jullie doen, zo saampjes ruim 3000 km volbrengen op de fiets, helemaal los van het leventje thuis en je alleen maar bekommeren om de route, de maaltijden en de overnachting.
    Houdt vol en geniet.

Mies en Marij