Dag 31 - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 31 - Reisverslag uit Frías de Albarracín, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 31

Blijf op de hoogte en volg Jet

04 Oktober 2012 | Spanje, Frías de Albarracín

Totale afstand: 2370 km
Dagafstand: 66 km
Aankomst: Frias 
Km to go: 925 km

Teruel was een mooie stad en we hadden van de hostal eigenaar een tip gekregen waar we konden gaan eten. Dat viel een beetje tegen. Frank heeft een bord met patates bravas (friet) en ik wat Spaanse ham met wat toast. Uiteindelijk hebben we bij een zaakje een reep chocolade gekocht. Niet echt slim! 

Gisterenavond zijn we tevens tot  de conclusie gekomen dat onze fietsreis Frank beter afgaat dat mij. Op zich is dat ook wel logisch, want Frank z'n hobby is wielrennen. Daarbij is hij zoveel sterker dan ik. Voor mij is fietsen iets wat ik erbij doe! Hij heeft al die weken, als er wind stond, kop getrokken. Waar hij me maar kon helpen, heeft ie dat gedaan!
Kijk nou gisteren. Ik was heel blij dat ik na 73 km van mijn fiets kon afstappen, terwijl Frank nog makkelijk 25 km zou kunnen doorgaan. Dat is eigenlijk al heel de reis het geval geweest. Frank heeft gewoon meer kilometers in de benen!

Ik merk dat die 2300 km toch wel voort in mijn lijf zitten. Het kost mij allemaal wat meer moeite. Daarbij  spelen die klote hormonen, ook weer een rol. Frank gaat het allemaal wat beter af. Hij heeft tijdens het fietsen ook helemaal geen last van zijn knie. Alleen tijdens rustdagen, want dan moet ie met mij mee gaan wandelen, haha
Terwijl ik merk dat die kortere afstanden die wij op dit moment maken,  voor mij meer dan genoeg is. Bovenstaande is niets meer of minder dan een constatering. We gaan gewoon door met fietsen en Frank blijft zich gewoon aan mij aanpassen, omdat hij het erg  leuk vindt dat ik met hem meega!

Het is overigens misschien wel leuk om te weten. Ik schrijf mijn verhaaltjes ook in etappes. Ik begin zoals nu in de morgen, dan schrijf ik in de ochtend en tussen de middag een stukje. Dan brei ik het in de namiddag aan elkaar!

Vanmorgen hadden we geen ontbijt in onze hostal. Dus wij hebben gezellig in zo'n klein leuk barretje ontbeten! Grappig, al 's morgens vroeg zitten er van die lieve oude mannetjes aan de bar hun koffie te drinken, leuk om te zien..

Half9 op de fiets. De stad uitkomen ging goed. Al snel zaten we op de route. De eerste 7 km waren vals plat naar San Blas. Daarna 5 km klimmen en daarna hadden we 12 km een mooi glooiend wegdek. We hebben weer een mooie blauwe lucht en het zonnetje. Toch is het 's morgens koud als we beginnen. Het is hier erg mooi en er is nauwelijks verkeer. Om half 11 hebben we onze eerste koffie stop gehouden in Bezas. We hadden er toen 24 km opzitten.

Frank en ik hebben onderweg afgesproken dat we de dagetappes wat korter gaan houden, zodat we in de namiddag op tijd aankomen. De rustdagen gaan we skippen, omdat  Frank daar een  hekel aan heeft. Dan passen we beiden onszelf aan. Ook willen we gaan proberen om 's middags warm te gaan eten, dat past veel beter bij de Spaanse cultuur! Of onze voornemens allemaal gaan lukken moeten we nog zien!

Na Bezas hebben we 3 km nodig gehad om het dorpje uit te komen. Daarna hebben we 10 km door een schitterend natuurgebied gereden. Dat was zo mooi....
Het mooie van Spanje is de diversiteit aan landschappen! Rij je het ene moment in een kale rotsachtige omgeving. Fiets je een tijdje later tussen dennenbossen en van die gigantische mooie terra kleurige  rotswanden! Van die 10 km hebben we met tijden flink moeten afzien. Er zaten hele steile hellingen bij, maar wat we er voor terugkregen was gewoon super mooi! Dit is nou echt zo'n cadeautje van de natuur. 
De laatste 8 km hebben we gedaald naar Albarracin. 

@ Cecile, Albarracin is inderdaad een erg mooi dorpje! Wij zijn ook naar de  Plaza Mayor geweest. Super mooi. We hebben hier lekker een warme maaltijd gehad in een piep klein restaurantje. Na het eten hebben we even een siësta gehouden op ons dekentje in de schaduw.

Daarna bleef de route mooi. Na Albarracin hebben we een tijdje tussen twee van die gigantische rotswanden gefietst, echt gaaf om te doen!

Van de laatste 15 km hebben 9 km geleidelijk geklommen . Na het dorpje Calomarde kwamen 4 steile kilometers naar 1496 mtr. hoogte! De laatste 2 km daalden we af naar Frias waar we om 4 uur aankwamen. We hebben vandaag veel meer gestopt dan de andere dagen om te genieten. Aangezien we vanaf nu minder veel kilometers per dag willen gaan maken. Zijn we van plan onderweg meer rust te nemen!

Onze etappe van vandaag was een toppertje. Een van onze meest mooie routes. We hebben vandaag echt genoten van een geweldig mooie omgeving. En die laatste klim was heftig, maar als dat in het boekje staat aangegeven dan bereidt je jezelf daar op voor. Ik vind het erger als er niets aparts staat aangegeven en we krijgen dan zo steile helling!

We liggen nu weer in zo'n klein bergdorpje! 

Morgen moeten we weer gaan klimmen naar 1600 mtr....

Adios

  • 04 Oktober 2012 - 22:44

    Nettie:

    Hoi Jet en Frank
    Jet ik vind het echt heel knap wat je doet in 31 dagen 2370 km fietsen .
    en 70km op een dag is echt veel ; zeker met die bergen .
    En we willen het niet graag gezegd hebben ,maar mannen zijn gewoon sterker .
    Geniet ervan zeker zo in de middag samen op je dekentje .
    En af en toe rusten is heel goed :" Het moet leuk blijven " .
    Heel veel groetjes Nettie


  • 04 Oktober 2012 - 22:56

    Anneke En De Rest:

    hoi klimmers,
    Het gaat goed met jullie lees ik gelukkg Wij hebben hier ook bergen die wij omhoog lopen ook zwaar.
    Peer en ben fietsen samen gaat goed .
    Wij lezen veel en hebben heerlijk zon hier iedere dag 25 graden
    Genieten volop.
    en de week gaatveel te snel; en de dag te snel om.
    Jullie morgen weer een mooie klim
    succes groeten van ons allen xxxxx

  • 05 Oktober 2012 - 11:57

    Cecile:

    Hola, verstandig dat jullie je etappes wat korter maken, je moet natuurlijk ook veel genieten en foto`s maken van de schitterende omgeving in het Spaanse binnenland. Leuk dat jullie Albarracin ook zo`n mooi dorpje vonden.
    Tot ongeveer 15.30 uur kan je altijd wel een menu del dia eten. Zelf 3 gangen kiezen, primero, secundo y postre y vino, aqua y pan en dat allemaal voor `n euro of 9 a 10.
    Als ik je verhaal lees, heb ik mijn michelin kaarten ernaast liggen, het is net of ik hem bijna zelf fiets, ha,ha.
    Hou vol, groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Frías de Albarracín

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 59211

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: