Dag 25 - Reisverslag uit Tona, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 25 - Reisverslag uit Tona, Spanje van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 25

Blijf op de hoogte en volg Jet

28 September 2012 | Spanje, Tona

Totale afstand: 1962 km (bijna 2000 km
Dagafstand: 83 km
Aankomst: Tona

Gisteren helemaal vergeten te vertellen, maar Girona  is een hartstikke leuk stad. Het heeft een mooi oud centrum met van die typische smalle straatjes. Mooie historische gebouwen. Mooie winkels. Een leuke stad om een weekendje heen te gaan.
Wij hebben geslapen bij Hotel Gran Ultonia, hartstikke centraal. 
Gisterenavond hebben we op het dakterras van het hotel in een zo'n lounge bar tapa's zitten eten.

Toen we vanmorgen wakker werden zeiden we tegen elkaar hoe voelt het om vandaag weer te gaan fietsen.
Toen zei ik, ik ben best wel gespannen en zie er best wel tegenop. Niet zozeer tegen het fietsen zelf maar meer tegen het fietsen in Spanje, al dat klimmen!
Frank zei, ik heb  helemaal geen zin!
Hij heeft moeite met die rustdagen, dan is ie uit zijn ritme 

Het duurde 2 km voordat we de stad Girona uit waren en flink wat verkeersovertredingen, haha. Daarna hebben we 18 km over een verhard zandpad gereden. Eerst langs allemaal moestuintjes, door de bossen heel mooi. Daarna reden we kilometers over een oude spoorlijn "De Via Verde". Echt heel relaxt.

Na 21 km kwamen we aan in Angles. Vanuit daar begon de klim van 25 km  van  650 mtr. (we moesten naar 800 mtr). Benjaminson schreef dat dit geleidelijk ging en dat was ook zo!

Toen kreeg mijn fiets een probleempje. Mijn trappers kraakte de hele tijd. Net voordat we Angles uitreden zagen we een fietsenmaker. Die man heeft nieuwe trappers op mijn fiets gezet. Toen was het probleem nog niet opgelost, wat bleek, er zat ook zand in het lager van mijn trap as, of zoiets!! Hij heeft uiteindelijk alles schoongemaakt en mijn fiets fietst weer als de beste!!

Om 11u vertrokken vanuit Angles en om 1 uur waren we in Sant Hilari. Op zich is de klim voor ons beiden meegevallen. Natuurlijk zijn we wel moe, maar het viel niet tegen.

Het was ook een schitterende klim,  zo mooi.... Er was nauwelijks verkeer. Het enige wat we hoorden waren of de vogels of het geklik van onze versnellingen! Bij 9 km (gingen heel geleidelijk)  hebben in Osor een lekkere koffie con leche gedronken. 
Daarna kregen we 6,5 km die wat steiler waren en laatste  komende 10 waren weer geleidelijker. Toch ben je wel erg blij als je er bent! Het is de hele tijd bewolkt geweest, met dreiging tot regen!

Wel grappig, komen we hier
restaurant binnen. Komen er net 15 mannen binnen. Een drukte van jewelste. Ik vertel op mijn beste Spaans dat we vanuit Hollanda onderweg zijn naar Sevilla. Daar zijn ze van onder de indruk! Het nadeel van deze groep is dat we drie kwartier hebben zitten wachten voordat we eten kregen. Tijdens het eten heeft het ook nog geregend. Als je dat zit merk je pas hoe moe je bent! Maar na het eten herstelde ik al snel.  Voor Frank geldt dit allemaal minder, die fietst gewoon beter dan ik.

Toen wij weer gingen fietsen stopte het al snel met regenen. Algauw kregen we weer een klim van 3,5 km naar Col De Ravell op 820 mtr.  Gevolgd met een korte afdaling en daarna nog een pittige klim van 2,5 km. Als je alles bij elkaar telt hebben we vandaag dik 30 km geklommen!!!
Dan krijg je weer het bekende verhaal van Benjaminson. Op het overzicht lijkt het of je een lange afdaling krijgt, maar niets is minder waar. Je daalt wel een aantal kilometers, maar dan moet je altijd weer stukken klimmen. Het is niet anders. 

Doordat we 1 uur kwijt waren bij de fietsenmaker en minstens anderhalf uur voor ons eten zijn we pas om kwart voor 5 aangekomen in Tona. We slapen hier in Hostal Montserrat. We hebben een piep kleine kamer, maar dit was de enige plek waar we konden slapen en we hebben de laatste kamer, blij toe!! 

Onze eerste etappe van de andalusie route zit erop was. Ik was super blij toen we er waren. Ik merkte dat mijn energie op is, omdat mijn schouders dan pijn gaan doen. Maar na een lekkere douche gaat wel weer over. Frank heeft dat allemaal wat minder dan ik. Hij zou als het moet nog wel door kunnen gaan, terwijl ik daar niet aan moet denken...

Met zowel Frank zijn knieën als de mijne gaat het goed. Frank heeft meer last van zijn knieen tijdens het lopen gisteren in Girona dan tijdens het fietsen. Wel heeft hij last van zijn rug. Tijdens het optillen van zijn fiets, een paar dagen geleden, is het in zijn rug geschoten, watje...
Tijdens het fietsen gaat het wel, maar als hij aan het lopen of op bed ligt heeft hij er last van!

Wie onze route in andalusie wil volgen kan kijken op www.onbegrensdfietsen.nl

Ik ben benieuwd wat voor eten we vanavond gaan krijgen!

Adios

  • 28 September 2012 - 21:07

    Cecile:

    Wat leuk, nu komen jullie in de dorpjes waar wij ook gefietst hebben. Langs het stuwmeer naar Cazorla is ontzettend mooi. Rustig door blijven klimmen, het gaat kei goed! En regelmatig een cafe con leche, heerlijk!!

  • 28 September 2012 - 21:14

    Albert Van Der Rijt:

    Dag klimgeiten...smakelijk en morgenvroeg weer gezond op en...verder trappen richting het zuiden
    succes, sterkte en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Tona

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 59124

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: