Dag 16 - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg Jet

19 September 2012 | Frankrijk, Langogne

Totale afstand: 1324 km
Dagafstand: 70 km 
Aankomst: Langogne

Wat kan je jezelf toch ooit vergissen. De hoteleigenaar van gisteren die zo ongastvrij was bleek de kok te zijn. En wat blijkt, hij kan super lekker koken, echt geweldig. Wij zochten niet meer buiten de deur te gaan eten, want het regende de hele avond. Dus wij naar beneden naar, wat bleek,  de ontbijtzaal te zijn. Toen kwam de gastvrouw naar ons toe en maakte ons duidelijk dat het restaurant een deur verder was. Het zag er heel leuk uit, echt Frans met al die kleedjes. En we hebben hier toch een partij lekker zitten eten. 

Wij vanmorgen om 8u weer op pad. We gaan vandaag naar het hoogste punt van de route Eindhoven / Girona. Dat is op 1242 mtr. We zijn nog nooit naar deze hoogte gefietst! 

Maar eerst kregen we 15 km lang een heel mooi fietspad op een oude spoorlijn. Het pad ging heel geleidelijk omhoog van 600 mtr. naar 800 mtr. Echt geweldig mooi ondanks dat het de hele tijd miezerde. We zijn door diverse spoortunnels gegaan, dat was heel gaaf. Sommige tunnels waren zelfs langer dan 1 km. Ze waren heel schaars verlicht. Ik zei nog tegen Frank, ik zou hier niet graag alleen willen fietsen.
Omdat deze route niet in de garmin was opgenomen (was nieuw) fietsten we met het boekje. Rond 10u kwamen we in een dorpje aan we hadden er toen 20 km opzitten. Aangezien we al twee uur in de miezer hadden gefietst had ik wel zin in een kop koffie. Ik zeg tegen Frank zullen we even van de route afgaan, want dan kunnen we meteen wat brood en kaas halen. Ja, je moet hier altijd onderweg eten bij je hebben. Dus onze spullen gekocht en een cafeetje binnen, bleek dat we al in Solignac waren. Daar waar het fietspad van de oude spoorlijn eindigde. Terwijl het boekje aangaf dat het nog 10 km verder zou zijn. Dus door stomme toeval kwamen wij er dus achter dat we vanuit dit dorpje de routes moesten hervatten. Ik dacht, dan zal ik de garmin eens aanzetten kijken wat die aangeeft. Wat blijkt, we zitten gelijk weer op onze route. De garmin had alleen die spoorbaanweg niet opgenomen.

Na Solignac daalden we af naar Chadron daarna moesten we weer 7 km klimmen naar St. Martin de F. (van 600 mtr naar 1000 mtr). 
Uiteindelijk liep de weg geleidelijk klimmend en dalend naar Salettes. 
Na Salettes stond opeens langs de weg een Auberge aangegeven. In the middle of nowhere. Het was half 1 en we hadden er 44 km opzitten. Wij hadden zoiets van voordat we aan de laatste klim voor vandaag beginnen. Moeten we onszelf opwarmen en iets warms eten. Het was vandaag echt koud. In de Auberge was het zo gezellig. De open haard was aan en het zag er huiselijk uit. Na een lekkere omelet riep uiteindelijk weer de plicht! Het viel niet mee om weer naar buiten te gaan! Maar uiteindelijk brak het zonnetje en werd het iets aangenamer. 

Daarna begon de lange klim van 16 km vanaf 800 mtr naar uiteindelijk 1242 mtr.  In het begin ging het op en neer. Daarna kregen we een stuk waar we flink moesten aanzetten. De laatste 3 km gingen geleidelijk naar St. Paul-de-Tartes. Nadat dorpje lag het hoogste punt dat we in Frankrijk  beklommen hebben. Wat waren we blij dat we er waren. Ik, omdat ik moe was. Frank, omdat hij het de hele dag koud heeft gehad.

Het was vandaag ook gewoonweg koud. Het is maar goed dat Frank z'n nieuwe warme kleren aan had. Er stond de hele dag ook zo'n koude wind. Gelukkig hebben we de hele dag de wind mee gehad.
Het vele klimmen is op zich goed gegaan. We hebben op ons dooie gemak gedaan, in hoeverre je dit kunt zeggen als je moet klimmen, haha! Met mijn knieën is het goed gegaan. Het is wel meer dan genoeg geweest voor vandaag. Maar wat was het toch mooi. We hebben zo genoten van de vergezichten, de watervallen, de rivier de Loire, de dorpjes etc. Het was gewoon geweldig mooi, ik weet niet hoe ik dit kan verwoorden...

Om half 4 kwamen we aan in Langogne. We slapen weer in een Logis de France hotel. Dat is een keten van allemaal kleine familie hotelletjes. Het fijne van deze hotels is dat het echt Frans is en dat je hier vaak lekker kan eten! 

Na een lekker bad zijn Frank en ik naar de kapper gegaan. Frank om te knippen en mijn haar moest geverfd worden. Heerlijk was dat.

Nu zijn we moe, straks nog wat eten en dan weer lekker slapen. Ik heb gelezen dat we morgen een afdaling gaan krijgen van ruim 40km. Ben benieuwd.

Lieve groetjes van ons 

Ps:Cecile nog bedank voor je tips. Ik heb ze vandaag ter harte genomen! Ook de kwartjes van Maria nuttigen we elke dag!

  • 19 September 2012 - 18:40

    Inez:

    He Jet en Frank,

    Wat hebben jullie het toch heerlijk. Lijkt me leuk om te fietsen.
    Wij lezen beide iedere dag even het verslag.
    Het lijkt ons leuk om over een paar jaar ook zo'n fietsvakantie te doen. Ik hoor je tegen die tijd wel uit.
    Veel plezier nog samen.

    groetjes, Inez en Jan

  • 19 September 2012 - 18:40

    Inez:

    He Jet en Frank,

    Wat hebben jullie het toch heerlijk. Lijkt me leuk om te fietsen.
    Wij lezen beide iedere dag even het verslag.
    Het lijkt ons leuk om over een paar jaar ook zo'n fietsvakantie te doen. Ik hoor je tegen die tijd wel uit.
    Veel plezier nog samen.

    groetjes, Inez en Jan

  • 19 September 2012 - 19:37

    Rieja:

    Ha die Jet en Frank,

    Wat een genot om daar te kunnen fietsen en lekker om flink te klimmen en dan weer te dalen,
    Ik vind het helemaal top dat jullie dat doen.
    Je bouwt een bereconditie op en helemaal super dat het jullie goed afgaat, het is leuk om je verslag te lezen.
    Hier in huize Nisseroi is het rustig.
    Simon mist het irritante gedrag van Romy gaf hij aan.
    Maar Romy maakt het erg goed, ze is vandaag voor het eerst gaan zwemmen en ik wil eronder zei ze.
    Ik win van iedereen haha.
    Ze heeft het goed naar haar zin en bouwt haar leven wat op door de sportclubjes.
    Ik besef nu nog meer hoe vast ze is gelopen hier in Nisseroi en niks of niemand meer had.
    Vorige week was ik heel de week vrij en heb met Peet wat gepieterpad.
    Mede om te voelen hoe het gaat met mijn hielspoor en wat ik hebben kan.
    Dit ging redelijk, de hielspoor is voor een groot gedeelte verbeterd maar nog niet weg.
    Ik had het er genoeg aan.
    Maar kon het toch aangaan dat was voor mij nu al weer heel wat[je].

    Veel fietsplezier samen, denk vaak aan jullie.
    Dikke knuf xxx Rieja

  • 19 September 2012 - 19:48

    Albert Van Der Rijt:

    Hey Frank en Jet,

    Weer mooie verhalen van gisteren en vandaag.Wij hebben vandaag wat buien met onweer gehad met een flinke frisse wind. Gisteravond een korte training 5 x ( 400 en 200 mtr.) Daarna met Frans een wit wijntje en AJAX - B.Dortmund gekeken.
    Smakelijk eten en nog een fijne avond en morgen veel plezier met de afdaling van 40 km.!!!!

  • 19 September 2012 - 19:48

    Albert Van Der Rijt:

    Hey Frank en Jet,

    Weer mooie verhalen van gisteren en vandaag.Wij hebben vandaag wat buien met onweer gehad met een flinke frisse wind. Gisteravond een korte training 5 x ( 400 en 200 mtr.) Daarna met Frans een wit wijntje en AJAX - B.Dortmund gekeken.
    Smakelijk eten en nog een fijne avond en morgen veel plezier met de afdaling van 40 km.!!!!

  • 19 September 2012 - 21:06

    Elly:

    Hallo Frankrijk hier Nederland,

    Een client zei ooit tegen mij ik vind er niks aan om in Nederland te fietsen maar in de bergen vind ik het zalig. Na elke klim weet ik dat ik ooit weer naar beneden mag.
    Een zalig vooruitzicht toch!

    Geniet ze verder,

    zonnige groet (met hier en daar een hagelsteen) Elly

  • 19 September 2012 - 23:42

    Berdien:

    Hoi lieve Jetje en Frank,
    Jullie zitten al op de hoogte van Bordeaux! In de buurt waar John en Gerrie wonen! Inderdaad een prachtige stukje Frankrijk. Jullie maken, ondanks het geklauter en geklim, toch heel veel kilometers elke dag. Knap hoor, want ik lees dat het soms toch erg zwaar is. Onstuimig Jetje, bij de afdalingen, doe je dan een beetje rustig aan?!
    Heel veel fietsplezier de volgende dagen en ik kijk weer uit naar de volgende verslagen.
    Liefs Berdien

  • 20 September 2012 - 14:45

    Maria:

    Hoi Jet en Frank,
    wat is het leuik om jullie verhalen te lezen. Je moet er wel even tijd voor vrijmaken!
    Lekker om zo kunnen fietsen door een mooi Frankrijk. En dat je je flink moet inspannen, nou
    petje af voor jullie.
    Vandaag 3 uur rustig gelopen, ging goed.
    Zondag ga ik deelnemen aan de Dam tot Dam loop.
    Fiets ze en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Langogne

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 59157

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: