Dag 14 - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Ambert, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 14

Blijf op de hoogte en volg Jet

17 September 2012 | Frankrijk, Ambert

Totale afstand: 1174km
Dagafstand: 34 km
Aankomst: Ambert

The day after. Goh wat hebben wij gisterenavond hier voor €16 lekker gegeten. Erg fijn dat deze mensen dit voor ons hebben willen doen. Vannacht ook erg goed geslapen, was ook wel nodig.

Even over gisteren. Ik kan iedereen de schuld geven, maar ik had zelf niet zover moeten gaan. Ik voelde tijdens de lunch al dat het niet ging. Toen heeft Frank al meteen tegen mij gezegd. Als het niet gaat dan bellen we gewoon dat hotel af. Maar ik vind dat ik dan die 80 km moet kunnen fietsen! En omdat het dan eigenlijk niet gaat, word ik bij wijze van spreken, op heel de wereld boos. In dit geval moest Frank het ontgelden en dat is natuurlijk niet terecht. Ik wilde gewoon niet opgeven!  Door mijn frustratie  kreeg wel de energie om door te gaan.  Maar dat is niet goed. Gisteren weer geleerd, altijd luisteren naar je eigen lijf!!  Mijn knieën voelen vandaag niet meer warm aan. Dat gevoel is in de loop van gisterenavond weer overgegaan. 

Vandaag zijn we weer om half 9 op pad gegaan.  In Brucheron was echt niets te beleven! De eerste 7 km moesten we weer klimmen om in Saint Pierre te komen. Ik heb mijn fiets in de kleinste versnelling gezet en ben op mijn dooie gemak omhoog geklommen.
Op zich ging dat goed. Voordat we de lange afdaling kregen die benjaminson had aangegeven hebben we eerst onze regenjassen aangedaan. Het is hier 's morgens echt koud. Ook de afgelopen dagen was het regenjas aan/uit daarna trainingsjack aan/uit, je kan het maar ergens druk mee hebben, haha
Daarna kregen we een afdaling van  27 km. Natuurlijk moesten we soms wel stukjes fietsen maar het was overwegend dalen en een feestje om te doen. Nogmaals het is hier zo verschrikkelijk mooi!!! En als je zo aan het dalen bent voelt dat geweldig!

Om 10.10u kwamen we aan  in Ambert. In eerste instantie wilden we graag in een Chambre D'hotes slapen, maar  dat viel niet mee . Er waren er zoveel gesloten of je kreeg een antwoordapparaat! Ook een paar hotels in Ambert waren gesloten. Maar na een half uur zoeken en bellen hebben we een Logis de France gevonden.

Vanmiddag hebben we liggen lamballen, echt heerlijk lekker niets doen.

Ik ben wel tot de conclusie gekomen dat hier niets vlak is. Of je daalt of je stijgt en aangezien dalen nu eenmaal makkelijker is, heb je het gevoel dat je de hele tijd aan het klimmen bent!!

@ Hoi Cecile, naar aanleiding van gisteren heb ik toch wel een paar vraagjes aan jou! 
Mijn eerste vraag: Hoe deelden jullie je dagen in tijdens jullie fietstochten in Spanje? Jullie hadden natuurlijk ook van die lange klimmen ! Wij hebben vanmiddag nogmaals  het Spanje boek bekeken en daar word ik niet vrolijk van! Frank is er heel relaxt onder en ziet het allemaal wat minder zwaar. 
Mijn tweede vraag: reden jullie veelal met een kleine versnelling of een toch wat zwaardere?
Mijn laatste vraag: herken  je ook de warmte in je knieën?
Ik ben heel benieuwd naar jou reactie. 

Nou ik sluit weer af. Morgenvroeg weer fris en fruitig op en dan gaan we er weer tegenaan. Hoever en hoeveel kilometer we gaan fietsen laten we open. We hebben alvast een paar telefoonnummers van  slaapplekken genoteerd en dan zien we wel waar het schip strand!

Fijne avond X

  • 17 September 2012 - 21:04

    Albert Van Der Rijt:

    Hoi Frank en Jet,

    Veel fietsplezier morgen en neem een fruithapje mee voor onderweg! Die warmte in je knieën....dat is allemaal liefde!!
    Het weer wordt hier vanaf morgen herfstachtig en jullie fietsen naar de zon!!

  • 18 September 2012 - 12:04

    Cecile:

    Hoi luitjes,
    Allereerst wil ik zeggen dat jullie het ontzettend knap doen. Als ik lees dat je soms zo lang moet zoeken naar een slaapplaats dan zou ik al hartstikke gek worden. In Spanje vindt je bijna in elk dorpje wel een hostal, pension of hotel. Ook kan je volop eten ( menu del dia ) in bijna elke kroeg.
    Voor jou vragen heb ik even onze dagboekjes erbij genomen.
    De etappes waar stevige lange klimmen in zaten en waar ik soms maar 7 km. of langzamer omhoog ging fietsten we ongeveer 50 à 60 km. per dag. We hadden er etappes tussen waar ik soms mijn allerkleinste versnelling voor moest gebruiken. Vaak is dat niet nodig, belangrijk is dat je je eigen cadans moet weten te vinden. De ene col fietst makkelijker dan de andere. Ieder zijn eigen tempo! Peter fietste altijd redelijk ver voor mij uit. Hij voelde precies aan wanneer hij moest pauzeren. Dat was na ongeveer 5 km. Soms langer, ligt eraan hoe stijl en lang de cols zijn. Ook het weer speelt mee. Wij hadden vaak temperaturen van 30 gr. of hoger. Erg warm dus.
    Van warmte in mijn knieen had ik geen last van.
    Ik weet zeker dat het jullie gaat lukken, ook die mooie klimmen in Spanje. Probeer te blijven genieten tijdens de klim en rust lekker uit, regematig drinken en reepjes etc. eten. En dan die kick die je krijgt als je boven bent, dat is het mooiste van alles!
    Je verhalen zijn geweldig!
    Zet hem op!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Ambert

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 59168

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: