Dag 13 - Reisverslag uit Le Brugeron, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Le Brugeron, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 13

Blijf op de hoogte en volg Jet

16 September 2012 | Frankrijk, Le Brugeron

Totale afstand: 1140 km
Dagafstand: 86 km
Aankomst: Le Brugeron

Gisterenavond hebben we nog wat rondgelopen in Roanne en hebben we daar wat gegeten. Roanne is niet echt een mooie stad met een mooi centrum, maar dat had Benjaminsen ook al aangegeven.  Vannacht heel slecht geslapen. Wij gaan elke avond op tijd naar bed. Word ik tot mijn verbazing vannacht om kwart over elf gebeld door Securitas. We hadden afgesproken dat Cas de contactpersoon is, terwijl wij weg zijn. De meldkamer had schijnbaar Securitas gebeld en doorgegeven  dat de batterijen van ons alarm bijna leeg waren. Ik was zo geschrokken door dat telefoontje dat ik daarna niet meer in slaap kon komen, terwijl ik die avond zo moe was. Tevens zag ik  best wel op tegen vandaag en daarbij had ik ook erge maandelijkse buikpijn. Vanmorgen stond ik dan ook behoorlijk moe op!

Maar na het ontbijt weer op de fiets. Meteen na Roanne hadden we al vals plat naar Pouilly. Daar begon de klim van "27 km".. 
Eerst nog geleidelijk, maar bij Renaison gestaag. Ook zijn we nog verkeerd gereden. Die verdomde lijntjes van die garmin liggen soms zo dicht naast elkaar. Maar na een paar km had ik het ontdekt, dus wij weer terug! Uiteindelijk kregen we een klim naar een stuwdam en die was erg pittig. Na de stuwdam moesten we nog 17,5 km klimmen. Ik heb nog nooit van mijn leven zo lang achter elkaar geklommen. Na  2,5 u hebben we een break genomen. Dat was nodig! 

Ps: Mijn kilometerteller doet het niet meer, de batterij is leeg.
Ik vind dit heel erg, aangezien ik mezelf nu niet kan focussen op de km die gaan komen en de km die we al hebben gedaan! Ook kan ik niet zien hoe hard we gaan! Maar ja...

Via La Croix Trevingt kwamen we aan op het hoogste punt van deze klim 854 mtr uit. Moet je jezelf voorstellen dat we op 300 mtr zijn begonnen in Roanne. 
Daarna mochten we maar 8 km dalen, want we blijven de komende dagen op hoogte. We gingen met dik 50km vlogen we naar beneden. Maar dat ging erg goed, omdat we een overzichtelijke weg hadden. Het is hier wel schitterend. Soms fietsten we onder daken van takken en dan die mooie vergezichten, schitterd. Het is natuurlijk allemaal heel mooi, maar ook erg zwaar om te doen.

Op 45 km hebben we In Saint Just lekker een kop koffie gedronken. Daarna kregen we al snel weer een geleidelijk klim van 8 km en bij Noiretable moesten we notabene 10 km klimmen van 700 mtr naar dik 900 mtr.  Dat was het hoogste punt van vandaag. 

Dit was allemaal echt teveel voor mij. Ik was kwaad op Frank dat ie gisteren had gezegd, laten we mooi in Le Brugeron gaan slapen, dat is een dikke 80 km en dat moet wel haalbaar zijn. Ik zeg nog tegen hem, er zitten wel veel klimmen in. Zegt ie, och dat valt allemaal best mee, dus niet!!!

Dus ik flink geïrriteerd door dit gebeuren. Zegt Frank boos, we kunnen hier onderweg ook wel een hotel nemen dan bellen we dat hotel in Le Brugeron wel af. Maar ik wist, omdat Frank gisteren hadden gebeld, dat deze mensen speciaal voor ons open gingen en voor ons gingen koken. Aangezien ze normaal op zondag dicht zijn.

Doordat ik zo gefrustreerd was, trapte ik maar door. De laatste 10 km moest ik elke keer op Frank wachten, want natuurlijk was hij
ook moe, ook al wil ie dat niet toegeven!! Hij zegt, ik doe het gewoon rustig aan!

Uiteindelijk kwamen we om half 5 aan bij ons hotelletje. Le Brugeron is een piep klein dorpje en we hebben een heel klein slaapkamertje, maar het bed ligt heerlijk. Weet je, elk bed ligt lekker als je zo moe bent!

Uiteindelijke conclusie, het is hier schitterend, erg mooie natuur en vergezichten. Echt geweldig.
Heel mooi weer, vanmorgen was het nog wel koud maar dat werd in de loop van de dag beter.  
Alleen hebben we, naar "mijn" mening, teveel gedaan vandaag. Mijn beide knieën doen pijn. 
Morgenvroeg gaan we wel weer fietsen, want hier is echt niets te beleven. Maar alleen in de morgen. In de namiddag willen we rust nemen. We hebben morgen eerst een lange afdaling en daarna een klim!

À deman

  • 16 September 2012 - 18:44

    Riet Van Den Nieuwenhof-Schevers:

    Bonjour Jet et Frank!
    In het Frans kan ik het niet zeggen, maar ik vind jullie gruwelijk dapper!
    Vanmiddag vertelde Berdien over jullie tocht naar Sevilla en jullie 'waarbenjij,nu', dus zojuist jullie eerste verslagen gelezen. Mooi om te lezen over bekende streken (waar wij met de auto doorheen gingen) Dus we gaan jullie verder ook volgen. Jullie zijn nu in de Pyreneën... geen wonder dat er geklommen moest worden (Jet)! Fiets ze jongelui!!!
    Groetjes, ook van Tom,
    Riet

  • 16 September 2012 - 18:44

    Riet Van Den Nieuwenhof-Schevers:

    Bonjour Jet et Frank!
    In het Frans kan ik het niet zeggen, maar ik vind jullie gruwelijk dapper!
    Vanmiddag vertelde Berdien over jullie tocht naar Sevilla en jullie 'waarbenjij,nu', dus zojuist jullie eerste verslagen gelezen. Mooi om te lezen over bekende streken (waar wij met de auto doorheen gingen) Dus we gaan jullie verder ook volgen. Jullie zijn nu in de Pyreneën... geen wonder dat er geklommen moest worden (Jet)! Fiets ze jongelui!!!
    Groetjes, ook van Tom,
    Riet

  • 16 September 2012 - 19:23

    Marjo Schets:

    Ja, hadden ze gewild, dat ze al in de Pyreneeën zaten...
    Balen dat je batterij leeg is, dat kan ik ook nooit hebben, als ik aan het fietsen ben.Het is leuk om jullieverhalen te lezen, allemaal door gebied waar wij ook veel gefietst hebben, waren toen wel een paar jaar jonger....
    Geniet ervan!!

  • 16 September 2012 - 20:25

    Arie:

    hallo Jet en Frank,

    is het niet weer tijd voor een dagje rust. even de accu opladen en een batterijtje scoren.
    als jullie met dit tempo doorgaan, kom je toch een week eerder aan.
    blijven genieten!

  • 17 September 2012 - 15:19

    Gerdien Nooijen:

    HALLO FRANK EN JET,

    IK GENIET VAN JULLIE REISVERSLAGEN.GEWELDIG WAT JULLIE ALLEMAAL AL HEBBEN GEZIEN.

    GROET GERDIEN.

  • 17 September 2012 - 15:19

    Gerdien Nooijen:

    HALLO FRANK EN JET,

    IK GENIET VAN JULLIE REISVERSLAGEN.GEWELDIG WAT JULLIE ALLEMAAL AL HEBBEN GEZIEN.

    GROET GERDIEN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Le Brugeron

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 567
Totaal aantal bezoekers 59215

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: