Dag 12 - Reisverslag uit Roanne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Roanne, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 12

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 September 2012 | Frankrijk, Roanne

Totale afstand: 1054 km
Dagafstand 85 km
Aankomst: Roanne

We vertrokken pas 9u, we konden pas om 8u ontbijten en we hebben zowel gisterenavond als vanmorgen gezocht naar een Chambre d'hote voor vandaag. Uiteindelijk hebben we het opgegeven en hebben we gekozen voor Roanna, dat is een grote stad en hier moeten we wel slaapplek zien te vinden!

Dus wij op pad. Na 4 km begon vanaf Clermain onze eerste klim. Eerst heel geleidelijk en vanaf Trambly (11 km) begon het echte werk naar Col de la Croix d'Auterre 556 mtr. Daarna bleven  we een tijdje op hoogte en zijn we via Gibles naar La Clayette afgedaald!
Het was in een woord "schitterend" We hebben door dennebossen gefietst en dan die vergezichten, echt geweldig. Omdat de klim heel geleidelijk was dat de afdaling ook. Het was een echt wauw effect. Dit was onze eerste Col en die was heel goed te doen!

Na 31 km in Bois Saint Marie bereikten wij onze eerste 1000 km.  We hebben 57,36 u gefietst met een gemiddelde van 17,4 km per uur.

Na onze eerste col hebben we nog veel van die korte "venijnige" klimmetjes gehad. Op enig moment zeggen je ogen dat je gaat dalen maar aan je benen voel je dat je aan het stijgen bent, heel bizar! We hebben hier een filmpje van gemaakt!

Na de middag hebben we eerst een tijdje op een glooiende weg gefietst. Daarna zijn we over een pad langs de Loire gaan fietsen. De laatste 15 km hebben we over een jaagpad gerede. Dit was een redelijk verhard zandpad langs het kanaal. Via dat pad kwamen we Roanne binnen.

Dan komt de volgende vraag waar ligt het centrum? Onze route ging er niet doorheen! En, hoe vinden we een hotel. Na wat gezoek is dit uiteindelijk gelukt. Nu gaan we dadelijk de stad in  om wat te eten! En dan op tijd naar bed, want morgen hebben we 2 berg etappes!!

À votre santé

• 16 September 2012 - 08:45

Elle:

Ja het filmpje was super leuk!! Succes met de bergetappes! Dikke kus

• 16 September 2012 - 09:56

Mart Van Heugten:

Hallo frank en jet
    Geweldig wat jullie doen en ik geloof ook nog dat het erg mooi is die natuur. Wij zijn onze koffers alweer aan het pakken in het zonnige Rhodos en vliegen om half vijf weer naar Holland, erg leuk geweest!!!. Wij wensen jullie nog veel fiets plezier. Gr. Mart en Ria

• 16 September 2012 - 13:25

Elly:

wat zullen jullie met superbenen terugkomen! keep on going knuf-el