Dag 9 - Reisverslag uit Lamarche-sur-Saône, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 9 - Reisverslag uit Lamarche-sur-Saône, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 9

Blijf op de hoogte en volg Jet

12 September 2012 | Frankrijk, Lamarche-sur-Saône

Totale afstand: 812 km
Dagafstand: 89 km
Aankomst: Lamarche

Ik lag vanmorgen mijn watts up berichten te lezen en zag dat m'n hardloopmaatjes flink aan het gebak hebben gezeten! Ook hoorde ik via de kinderen van die heftige verhalen over Inge (vroeger van sporttrend)!

Vannacht heb ik heel slecht geslapen, vandaar dat ik mijn mail op zo'n laat tijdstip verstuurd heb. Ik had eerder geen bereik. Vanmorgen voelde ik me brak, net als of ik een mega kater had! En dat kan helemaal niet het geval zijn.  @El, we hebben niet die 2 flessen opgedronken, wel haast, haha! Maar ik denk dat ik een koud heb opgelopen. Maar dat gaat dadelijk wel weer over! En inderdaad na een half uur fietsen ben ik weer fit!

Het is wel chili vanmorgen, maar wel droog, goed fiets weer. De eerste 40 km hebben we weer langs de Saône gefietst. Echt schitterend. @Albert, jij zou dit geweldig vinden, nou ja, wie niet!!!
We fietsen nu veel over gravel/zandpaden. Doordat het gisterenavond veel heeft geregend blijft al die gravel aan onze banden plakken. Alles zat vol steentjes, onze fiets, fietstassen en onze benen. Er varen hier veel pleziervaartuigen op de Saône.  @Peer, je moet hier echt een keer met An naar toe varen. Het is hier zo mooi. Alleen een nadeel van de Saône is, er zijn hier heeeel veel sluizen. En ik vraag mezelf af of jou boot onder de bruggen door kan! Om door al die sluizen te komen  moet je wel veel tijd hebben en geduld! Gisteren kwamen we een stel uit Cuijk tegen en die hadden een break van 1 jaar en ze gingen met de boot naar naar Spanje.

Het is hier echt zo mooi.... Zo rustig. De consequentie van deze mooie fietspaden is dat je weinig in de bewoonde wereld bent. We komen haast alleen maar door piep kleine dorpjes. Waar je, bij wijze van spreken, een kanon kan afschieten, zonder dat je iemand raakt, haha

Tegen een uur of half 11 kwam het zonnetje er een beetje door. Maar dat was niet voor lange duur. De eerste 50 km tot Gray zijn we geen een slaap accommodatie's tegen gekomen! We zijn door 2 dorpjes gekomen, that's it.  Maar goed dat we gisteren nog bij die B&B terecht konden.

Vandaag hebben we het beter aangepakt. We hebben vanmorgen al gebeld naar een B&B in Lamarche. In onze omschrijving stond dat er na Lamarche 30 km geen voorzieningen zouden zijn!
Door deze actie  heb ik de hele dag met een gerust gevoel gefietst. Natuurlijk zijn er wel accommodatie's in de buurt, maar dan moet je wel van de route afwijken. En 10 km met de auto is niets, maar met de fiets.... Tijdens onze reis van Rome/Veghel hadden we hier helemaal geen last van!
Wel grappig, wij zaten tussen de middag weer te lunchen op ons dekentje, kwamen we tot de conclusie dat we dit nooit hebben gedaan tijdens die fietsvakantie. Terwijl dat dit nu voor ons de normaalste zaak is.

Vanmiddag nog een paar klimmetjes en weer langs de Saône gefietst. We hebben een relaxte dag gehad. Het was wel hoofdzakelijk een bewolkte dag, 20 graden, met weinig wind en een paar regendruppels. Uiteindelijk waren we om half 4 in Lamarche en hebben we 89 km gefietst.

Vanavond gaan we hier eten. Ik ben benieuwd wat we krijgen. Het ruikt nu al goed.
Ter info. Op bijgevoegd link staan foto's

Lieve groetjes van ons

Ps: we zijn benieuwd wie de verkiezingen gaat winnen...

Op naar de volgende dag.....weer samen gezellig op het dekentje.
    Vanavond inderdaad uitslagenavond....spannend: wie wordt de grootste partij en wie wordt premier!!

• 12 September 2012 - 20:09

Cecile:

zo Albert, jij hebt er zin in, 3x gereageerd!
    Jet en Frank, jullie zijn super goed bezig, hou vol en veel plezier!

• 12 September 2012 - 20:40

Toos V D Heijden:

He Frank en Jet

Jullie hebben al weer vele mooie dingen gezien...
    Maar als jullie zo door fietsen, zijn jullie binnen 5 weken al bij L0ES.
    Rustig aan jullie hebben de tijd.
    Geniet van de mooie natuur,en wij doen dat van de verslagen!!!!!!

Groetjes Jo en Toos XX

• 12 September 2012 - 20:52

Loes:

Ja Mam, niet zo snel fietsen jullie anders past het allemaal niet meer in mijn strakke tijdplanning qua bezoekjes en het organiseren van een mega feest!

• 12 September 2012 - 20:53

Marie-Jose:

Elke dag geniet ik van je verhalen! en nu ook van de foto's! Super zo'n fietstocht! Verwacht dat wij volgend jaar naar Terschelling gaan fietsen!!!

• 12 September 2012 - 21:40

Berdien:

Ha die sportievelingen,
    Zo te lezen gaan jullie als een speer!! Komt natuurlijk door al die lekkere wijntjes en ook het bier(gezien op de foto). Leuk hoor om jullie door de verslagen van dag tot dag te kunnen volgen. Nog heel veel fietsplezier en droog weer!
    Dikke kus!!

• 12 September 2012 - 22:09

Jeanien:

Heerlijk Jet en Frank......je zei ook hè Jet, back to basic....nou daar past een kleedje en een picknickje prima bij....wat een bikkels zijn jullie....!!!!

• 12 September 2012 - 22:20

Maria:

Leuke foto's, en van dat kleedje is heel herkenbaar

• 13 September 2012 - 17:36

Maria:

Hoi Jet en Frank, echte toppertjes zijn jullie! Als ik jouw verslagen lees word ik al moe! En ook nog die stijle klimmen ertussen door, poepoe. Carpe Dieem. Lieve groeten van Hans en M@ria