Dag 5 - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Pont-à-Mousson, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jet

08 September 2012 | Frankrijk, Pont-à-Mousson

Totale afstand: 515 km
Dagafstand: 89 km
Aankomst: Pont À Mousson

Toen ik vanmorgen opstond dacht ik, oh mijn billen!! Het is de hele week best goed gegaan, komt natuurlijk door mijn nieuwe dameszadel, haha Maar nu voelt het echt niet fijn. Ook heb ik voor de eerste keer weer last van mijn schouderbladen. Gisteren was voor mij echt echt teveel, een aanslag op mijn lichaam! Frank voelt alleen een beetje zijn bovenbenen en ook zijn billen, maar verder voelt hij zich fit.

Uiteindelijk rond half 9 toch maar op de fiets.  Vanmorgen hebben we tegen onze principes in alvast een slaapplek geboekt in Pont A Mousson. Volgens ons boekje is daar een abdij waar het volgens fietsers erg fijn verblijven is. Aangezien het weekend is hebben we maar geen risico genomen.

Eenmaal op de fiets ging het wel weer. De eerste 38 km waren saai. Dat schreef Benjamin (de schrijver van deze route ook). We hebben de hele tijd over een lange saaie glooiende weg gefietst. We hadden wind op kop en ik ben achter Frank gekropen. In Saint Michel hebben we onze eerste stop gemaakt (38km) en zijn we naar de supermarkt geweest, want Benjamin had geschreven dat  we de komende 50 km geen cafe/restaurant tegen zouden komen. Toen ik in de supermarkt was heeft Frank een Nederlander gesproken die hier al 32 jaar naar tevredenheid woonde. Hij zei dat er veel Nederlanders in deze streek een huis hebben. Terwijl Frank, net van te voren, tegen hem had gezegd dat hij deze omgeving maar saai vond!!!

Na Saint Michel begon al snel onze eerste klim naar Wionville. De klim duurde 7 km. In het begin een beetje glooiend maar na verloop van tijd werd ie steeds stijler. We waren er in ieder geval blij toen we op de top waren. We hebben flink moeten afzien, met al die kilometers in onze benen!

Uiteindelijk kwamen we uit in Montsec. Hier ligt een mooi meer "Lac  de Madeleine". We hebben de route genomen via het meer. Deze route hadden we niet opgenomen in de garmin, maar we hebben het toch afgeweken, omdat ie zo mooi zou zijn. En het is hier inderdaad de moeite waard geweest.
We lekker in de schaduw gepicknickt op ons dekentje bij het  "Lac" en daarna hebben we lekker even liggen rusten.  We picknicken wat af hier, haha.

We beseffen ook elke keer weer dat we zo'n geluk hebben  met het weer. De hele dag schijnt de zon. Alleen in de morgen is het chili. We moeten dan echt ons trainingsjack aan en soms ook nog ons regenjasje.

De beklimmingen vanmiddag waren in zijn algemeenheid goed te doen. Wij denken dat o.a. ligt aan onze verbeterde klimspieren!

We zijn nu in een heel leuk klein plaatsje Pont À Mousson. We slapen in Abbaye des Premintres (een oude abdij). We hebben besloten om hier 2 dagen te overnachten en morgen een rustdag te nemen. Ondanks dat het vandaag heel erg goed is gegaan.

We zitten nu lekker aan een borrel en gaan zometeen eten. Ik heb gehoord dat het in Nederland ook erg mooi weer is, super fijn voor jullie.

Groetjes van ons

• 08 September 2012 - 20:29

Cecile:

Ik geniet elke keer van je heerlijke verhalen, echt lachen. Goed dat je een rustdag neemt, geniet ervan.
    Proost!!

• 08 September 2012 - 21:03

Mart Van Heugten:

Hallo Frank en Jet

Fantastisch wat jullie doen ik zou er niet aan moeten denken!!!!
    Ga vooral door met de samenvattingen,elke dag lezen wij jullie gebeurtenissen met veel plezier.
    Morgen zondag gaan ria en ik een weekje naar Rhodos en wij maken er een rustweek van,maar ja wij zijn tenslotte ook een paar bejaarde mensen.
    Wij wensen jullie een heerlijke rustdag toe en het vervolg een heel goede reis.

Groetjes Mart en Ria.

• 08 September 2012 - 21:19

Geert En Nettie:

Jet en Frank
    Wat een geweldige verhalen en nog maar net Bels uit !!!!!
    En dat jullie steeds weer Nederlanders op de fiets tegen komen .
    geniet verder van jullie reis ,maar zeker van je rustdag , jullie hebben het verdiend.
    Groetjes Geert en Nettie

• 08 September 2012 - 21:27

Albert Van Der Rijt:

He Frank en Jet...
    Heel goed om de beentjes een dag rust te geven in een stille vrome omgeving.
    Veel devotie en een fijn zonnig weekend. Wij gaan er morgen tegenaan....bedrijvenloop: SKODA-team!!

• 08 September 2012 - 23:06

Renee:

Hoi Jet en Frank. Wat zijn jullie toch doorzetters!! Knap hoor om met pijn in je lijf toch te starten.
    Morgen gaan we naar het CHV terrein om de opening van 'de Compagnie' bij te wonen. Ik denk dat we het grootste deel buiten gaan zitten omdat het een top dag wordt. Maar vanaf woensdag komt de herfst in het land. Kou en regen in het vooruitschiet dus nog even genieten van de warmte. Geniet van het dagje vrij!! Santé

• 09 September 2012 - 10:06

Rieja:

Ha die Jet en Frank,

Ja het is hier nu erg mooi weer, en ik doe de dingen in zakformaat,fietstochtje naar den dungen en venhorst haha.
    Als ik je reisverslagen lees denk ik steeds waaaaauw...en ben ik heel trots op jullie allebei, leuk om jullie zo te volgen.
    Het eerste week-end dat Romy bij Zelo woont Jet, het gaat goed tot nu toe, gister waren Peet en ik even op bezoek en ze zet dan koffie voor ons.
    Het was 17.15 en zegt dan om 17.30 moeten jullie weg mam want dan gaan we eten super he.
    Onze hond Bowie is ook de deur uit deze is naar Hilde gegaan, ook de hond heeft een goeie plek gevonden.
    Simon was zover dat hij weg kon, wat een verademing.
    Zorg goed voor je spiertjes he en rust goed uit, fijne dag gewenst.

Liefs en een dikke knuf Rieja