Dag 4 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Verdun, Frankrijk van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Jet

07 September 2012 | Frankrijk, Verdun

Totale afstand: 426 km
Dagafstand: 110km
Aankomst: Verdun

Vanmorgen eerst boodschappen gedaan in de supermarkt. We hadden van gisteren geleerd. Het is hier een uitgestorven gebied is.  Dus we hadden brood, kaas en appels ingeslagen.

Bij  ons in de B&B sliep ook een Nederlander ene Tim uit Breda. Hij was alleen de route aan het fietsen. Vanmorgen aan het ontbijt kwamen we aan de praat en hij vroeg of ie vandaag met ons kon meefietsen. Wij zeiden, geen probleem. Hij fietste de route alleen met het boekje en hij was er achtergekomen dat dat niet meeviel,  dat wisten wij ook al!!! 
Toen we 10 km onderweg waren moesten we even het boekje raadplegen, zoals jullie misschien al weten, heb ik alleen een blauwe lijn in de garmin staan. Tim helemaal in paniek, want hij kon zijn boekje niet gevonden krijgen.  Alle tassen overhoop gehaald en ja hoor, daar was het boek. Vroeg hij daarna iets over mijn telefoon, zeg ik tegen hem, maar jij hebt toch zeker wel een telefoon bij!! Zegt ie in een keer "shit ik heb mijn telefoon in de oplader laten zitten"! Dus hij terug. We hebben ter plekke afscheid genomen en onze tocht voortgezet. 

We fietsten heel mooi over autoluwe wegen. Bij 30 km gingen we de grens over. Daar hebben we helemaal niets van gemerkt. 
Na een tijdje reden we door een dorpje en bij een rotonde en pakte ik de rotonde links om in plaats van rechtsom. Shit, om de hoek stond de Gendarmerie, 3 stuks! Eentje, de meest chagrijnige maande ons tot stoppen en sprak mij aan. Ik zeg zo van "we bike from Pays Bas to Sevilla". Nou daar gaf hij niets om, hij keek heel nors naar mij en hij was niet gevoelig voor mijn gestuntel en mijn glimlach. Uiteindelijk zeg ik sorry, sorry, I did not know! Uiteindelijk maakte hij zo'n gebaar van "het is goed" en liet ons gaan. Ik had echt verwacht dat ik een boete  zou krijgen..

Vandaag ging het fietsen goed. Het waren wel steile klimmen maar de afdalingen waren ook heerlijk, soms 50 per uur. Alleen hadden we de hele dag geen café of restaurant geopend aangetroffen. Of er was niets in het dorpje of het was dicht!

Om 13.00u zijn we uiteindelijk gestopt in het dorpje Louppy en hebben we op  een bankje bij mensen voor de deur zitten lunchen. 
Aangezien we 's morgen ook op een muurtje hebben zitten eten, was het water in onze thermoskan leeg.  Dus konden we geen cappuccino maken. Wij aan het rond kijken of er iemand thuis was.  Jawel hoor, uiteindelijk hebben  bij een vrouwtje warm water gevraagd. Je moet wat!!

Tijdens onze stop hebben we tevens besloten om door te fietsen naar Verdun (50km fietsen). Wij dachten, daar is in ieder geval een slaapplek. Maar aangezien ik toch wel behoorlijk moe was van al die klimmen zijn we even op een dekentje in de schaduw gaan rusten. We hadden toen een dikke 70 km erop zitten en we moeten nog 40 km. 
Wel grappig. Toen wij daar lagen kwam er een man langs op een ligfiets. Natuurlijk een Hollander. Hij had er ruim 3000 km opzitten en ging nu naar huis.

Om 17.00u waren we uiteindelijk gearriveerd in Verdun, ik had het helemaal gehad, was hartstikke moe. De laatste kilometers kwamen bij wijze van spreken uit mijn tenen. Uiteindelijk hebben we vandaag 110 km gefietst!

We slapen nu in een soort hostal in het centrum. We zijn super blij dat we een slaapplek hebben. We liggen 3 hoog, wat heel vermoeiend is voor onze spieren, het is heel sober en aan een opknapbeurt toe, maar wij kunnen slapen! Onderweg hebben we ook al gekeken naar B&B en Logies de France.  Maar praktisch alles was dicht en de ene die open was zat vol. We hebben in dat opzicht vandaag niet zoveel geluk. Maar hier fietsen is erg mooi.

Op naar morgen, dat wordt ook weer een lange dag en zondag zijn we van plan om in Nancy aan te komen en dan wat rust te nemen, anders zijn we te snel bij ons Loes, haha

Nu hebben we als onze calorieën er weer aan gegeten en gaan zometeen slapen! 

Au revoir. X

  • 07 September 2012 - 21:00

    Irma:

    Hey Jet, ik heb echt moeten lachen om dat verhaal.. Was de naam van Tim niet Tinus..? Xxx

  • 07 September 2012 - 21:07

    Jacomijn:

    Hey jet en frank, ik vind het echt super super knap, wat jullie aan het presteren zijn! Respect!! En leuk om jullie verhalen te lezen. Liefs jacomijn

  • 07 September 2012 - 21:51

    Marie-Jose:

    Natuurlijk pak jij die gendarmerie in!!!! Ik had niet anders verwacht! p/sJullie gaan als een speer!

  • 08 September 2012 - 08:42

    José:

    Hoi Jet en Frank

    Hardstikke knap, toch iedere dag dikke 100 km. met klimmen.
    Ben benieuwd hoe jullie dat afgaat in Spanje.
    Jullie zullen wel wat kilootjes kwijt raken, weinig horeca onderweg tot nu toe.
    Komen er ook nog wat foto's?
    Succes!!!

  • 08 September 2012 - 10:46

    Ams Kersten:

    Hallo Jet en Frank,
    Kei knap van jullie. Jammer dat er onderweg zo weinig te beleven is.Ik lees je verslag iedere dag met vewel plezier. Wij wensen jullie nog heel veel succes en een goede voorspoedige reis.
    Groetjes Ans en Lamber

  • 09 September 2012 - 21:30

    Peter:

    Hoi Jet en Frank ,
    wat een avontuur tot nu toe . Volg het elke dag. Trouwens kaas ingekocht? Je hebt mij helemaal niet om een advies gevraagt !! Ga lekker door en geniet !!
    Gr Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Verdun

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 59147

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: