Dag 3 - Reisverslag uit Bertrix, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Bertrix, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Jet

06 September 2012 | België, Bertrix

Totale afstand: 316,2 km
Dagafstand: 83,6 km
Aankomst: Bertrix

Vandaag onze eerste klimdag door de Ardennen.  Toen we opstonden was het mistig. Na een half  uur fietsen kwam het zonnetje. Wat hebben we tot nu toe toch geluk met het mooie weer. Frank zag er best wel een beetje tegenop om te gaan klimmen. Hij was benieuwd hoe zijn hartje het ging doen ( dat is overigens goed gegaan)!!! Na een half uur fietsen kregen we al onze eerste steile  klim, meteen de stijlste  van de dag! Met7 km p/u klommen we omhoog. Tjonge jonge, wat was dat afzien! Maar uiteindelijk komt na een klim ook een afdaling. Gaaf, met dik 40 / 50 km naar beneden, dat was uiteindelijk de hele dag zo. Frank ging nog harder, maar ik ben een beetje een schijterd en rem wat meer af. Er waren ook echt van die haarspeld bochten! Echt heftig.  En tijdens de afdaling was het zoooo koud.
We fietsten allemaal op van die plattelands weggetjes en kwamen allemaal door mooie dorpjes.  De eerste 25 km hebben we alleen maar gestegen en gedaald, maar het ging ons goed af.

Daarna hebben we een 15 km vlak gefietst, weer op die spoorbaan van gisteren de Ravel 2. Daarna moesten we weer klimmen naar uiteindelijk 500 mtr. Toen we 45 km gefietst hadden stond er in een keer een bord in de wei met de tekst " Taveerne  resto St. Irwin, kamers - chambres. Gembes. Fietsers 10 km - Eindhoven / Barcelona".

Dus wij dachten, leuk daar gaan we lekker lunchen. Bleek toen we aankwamen dat de Taveerne gesloten was.  Ik balen, ik was op dat moment zo op ingesteld dat we daar gingen stoppen, dat het  niet mee viel om weer door te fietsen. Maar ja het was niet anders. De dorpjes daarna was nergens  geen eetgelegenheid, ook geen supermarkt of een  bakker, alleen een paar slagerijen!

Uiteindelijk hebben we in het dorpje Porcheresse zelf een cappuccino gemaakt en een koek gegeten, we hadden zo'n honger. Ik had er echt last van, mijn energie was op. Te lang gewacht met eten!

Om half 3 hadden we eindelijk iets gevonden waar we konden eten. Wat kan een tosti dan toch lekker zijn! We hebben toen besloten dat Frank toch maar  een  B&B ging bellen. We zitten nu eenmaal in een heel mooi maar ook een ingeslapen. Als er al iets is, is het vaak gesloten.

Conclusie vandaag, ik  heb vandaag echt moeten afzien, Frank had er minder moeite mee. Weet je de hele tijd klimmen is gewoon zwaar voor je benen, ondanks dat je daarna weer mag dalen!
Vandaag hadden we weer mooi weer, het zonnetje scheen regelmatig, maar het was ook vaak bewolkt. Tijdens de afdalingen was het gewoon koud door de wind. Ik denk dat het 22 graden was dus aangenaam fietsweer.
Vanavond slapen we in een B&B in Bertrix. We hebben lekker gegeten. Er is hier een supermarkt, dus morgen gaan we wat inslaan. Ik had wel verwacht dat dit een verlaten gebied zou zijn, maar had niet in de gaten hoe verlaten het is. De komende dagen worden spannend. Waar gaan we om  slaapplek vinden!

Morgen weten we nog niet hoe lang we gaan fietsen en waar we uit gaan komen . We zijn er nog niet over uit en weten nu nog niet hoe het ons morgen zal vergaan. We weten nu al dat het alweer klimmen gaat worden, dat hebben we gelezen.. We slapen in ieder geval morgen in Frankrijk!

Alvast au revoir

• 06 September 2012 - 21:09

Elle:

Haha stelletje klimgeiten zijn jullie! Gaat helemaal goed komen, gewoon volhouden want het welkomst comité bij Loes en Alvaro maakt alle zere kuitjes weer goed!!! Dikke kus

• 06 September 2012 - 21:51

Frans:

Ha ha ha stelletje klimgeiten die houden we erin Elle.....!

• 06 September 2012 - 22:12

Cecile:

zie je wel dat het lukt, over `n paar dagen stelt dat klimmen niks meer voor, hou vol!!

• 07 September 2012 - 00:24

Albert Van Der Rijt:

succes en veel sterkte en plezier.....op naar Frankrijk en morgen weer zonen ook overmorgen en ook de dag na overmorgen en ook op de dag na de dag van overmorgen!!!!

• 07 September 2012 - 20:01

Maria:

Ha Jet en Frank,
    kanjers zijn jullie.
    Je weet nooit zonder eten of drinken op stap gaan!
    Geniet lekker van jullie tocht.

• 09 September 2012 - 12:20

Elly:

He lieverds,

Al bijna in Frankrijk---super!

Dikke knuf-el