Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

31 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Picton

Vandaag zijn we teruggereden naar Picton (265 km). Van daaruit nemen we morgenmiddag de Ferry naar het Noordereiland!

Onze camping plaats van gisteren was helemaal perfect. We stonden direct aan het water, heerlijk... We zagen vanuit ons bed de zee (als we onze achterdeuren open zetten)!! Tussen ons bed en de zee zaten nog geen 3 mtr. (zie foto)...
The Golden Bay was ook geweldig mooi om te vertoeven. We hadden daar graag nog een paar dagen willen blijven! Jammer dat hierover niet meer geschreven staat in de Lonely Planet. Het is door toeval dat Frank er iets over las.!!
Maar, omdat we morgenmiddag de Ferry nemen. En je hier niet zomaar op een "snelle" manier afstanden kan overbruggen. Hebben we ervoor gekozen vandaag aan te rijden met 'n beach stop!

Rond half 12 waren we bij Rabbit Irland. Hier wilden we 'n paar uur aan 't strand gaan liggen. Maar dat viel niet mee want het was vloed. Dit is ook de eerste keer dat we in onze badkleding aan het zee lagen!
Het was hartstikke warm (26 graden) lijkt misschien niet zo warm, maar voor ons was dat wel zo!!
Het viel mij op dat niemand in badkleding aan het strand zat. Ik denk dat dit met de sterkte van de zon te maken heeft. Die is in NZ heel sterk! Iedereen heeft hier kleding aan.

We vonden het heerlijk. Ik heb lekker een beetje langs de zee gelopen. Maar na 2 uur hadden we het helemaal gehad. We hadden zon genoeg gehad. Dus zijn we doorgereden naar Picton. Om half 5 waren we op de camping.

Wel een raar idee, maar vandaag over een week vliegen we naar huis!! En woensdag in de namiddag moeten we onze fietsen en camper inleveren. Dus hebben we zojuist de komende dagen op het Noordereiland gepland!!
Wordt vervolgd

We zitten nu lekker te eten met uitzicht op de haven...

Iedereen een fijn weekend toegewenst...