Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

27 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Vandaag rijden we naar Franz Josef (350km). Het is lekker zonnig weer. Wel iets anders dan de 12 graden van gisteren.

Queenstown was toch wel een heel mooie stad, best mondain! Je kan hier in de zomer echt van alles ondernemen tot heel extreme dingen. In de winter wordt hier volop geskied. We hadden hier best wel een paar dagen willen blijven.
Toch zijn wij vandaag weer weggegaan, omdat de weersvooruitzichten de komende dagen beter gaan worden. Wij willen heel graag met de helikopter naar de Franz Jozef gletsjer. Maar dan moet het open weer zijn. Een week geleden spraken we Nederlanders. Zij hebben 2 dagen in Franz Josef gewacht, maar de heli ging niet omhoog. Als de gletsjer in de wolken liggen dan zie je niets en dan gaan de heli's niet omhoog! Morgen gaat het, als het goed is de hele dag de zon schijnen!!

Rond 8u zijn we op pad gegaan Onderweg is het weer geweldig mooi. De natuur is hier zo mooi overweldigend!
Eerst hebben we 'n lange tijd langs 'n heel groot meer gereden. Daarna door het national park van het dorpje Haast. En de laatste 140 km hebben we op 'n geweldige kustweg gereden!

We beseffen ons steeds beter dat wij er goed aan hebben gedaan via de oostkust naar het zuiden te gaan (niet de westkust). De komende dagen hebben we hier mooi weer (volgens de weersvooruitzichten)!! Ik sprak vandaag een Ned. meisje, zij werkt hier in een restaurant. Ze vertelde ons dat het de laatste tijd zo'n slecht weer was geweest. Zei vertelde ook dat eind febr de beste tijd was om door NZ te reizen!

Hoe meer we richting Franz Josef kwamen hoe bewolkter het werd...
Maar uiteindelijk kwam toch het zonnetje weer door. Om half 2 waren we in Franz Josef. Een camping was snel gevonden. We hebben meteen de helikopter vlucht geboekt.

Wij gaan morgen om 11.00u omhoog naar Franz Josef gletsjer en dan gaan de daar 2u met een gids rondlopen!!!
Frank en ik hebben er zo'n zin in en zijn zo benieuwd.

In de namiddag heb ik de was gedaan (3 wasmachines) en ben ik veelal bezig geweest om de boel droog te krijgen...
Vanavond lekker gekookt en even gewandeld en straks lekker in een schoon bedje..

• 27 Januari 2014 - 09:33

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank

Fijn dat de voorspellingen van het weer beter zijn.
    Wat een spannend avontuur morgen!!!!!!
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen.
    Wij gaan dondermorgen met 5 stellen naar Duitsland.
    Heb er veel zin in, we komen zondagavond weer terug.
    We nemen de iPad mee, kunnen we jullie mails toch lezen.
    Morgen veel succes!!!!!!!

Heel veel groetjes van Lamber en Ans
    Doei

• 27 Januari 2014 - 18:50

Berdien:

Lijkt me super met de heli omhoog en dan 2 uur wandelen op de gletser! Veel plezier