Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

22 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Vandaag geen sappig smeuïg verhaal, maar gewoon unne hoop regen, enige voordeel hiervan is dat we geen last hebben van de beruchte sandfly's, haha

Vanmorgen zijn we om half 10 gaan rijden. We rijden vandaag toch maar naar de westkust naar Te Anau (210 km). Het moet er toch maar van komen. We gaan het slechte weer opzoeken. We hebben inmiddels wel van anderen gehoord dat het ondanks de regen hier kei mooi moet zijn!! Daar gaan we dan ook maar vanuit.

En ja hoor, hoe westelijker wij kwamen, hoe meer bewolking er kwam en uiteindelijk regen! De camping was snel gevonden.

Je zult het niet willen geloven, maar wij zijn vanmiddag naar de film geweest!! Het regende hier pijpenstelen en de receptioniste van onze camping zei dat er om 3u een mooie film draaide over het Fjordenland (waar we nu zijn)! Aangezien we in de regen niet gaan fietsen hebben we voor de bioscoop gekozen!

We hebben vandaag ook meteen 2 cruises geboekt die we hier wilden gaan doen. De receptioniste adviseerde ons morgen eerst de Milford Sound te doen en vrijdag gaan we de Doubtfull Sound!

Tegen half 5 werd het droog en zijn we nog even naast het "meer" gaan fietsen. Maar ook toen kwam de regen opzetten.

Uiteindelijk zijn we wandelend even naar het dorpje gegaan. Kwamen we 2 Duitse meisjes tegen (20j) die waren aan het backpacken. Ze moesten vannacht in hun auto slapen, want ze hadden alleen "n tent en met die regen!

Wel grappig hebben Frank en ik net gekookt en gegeten op de camping. Komen die 2 Duitse meisjes onze keuken binnen. Ze hadden het erg koud. Wij hadden jammer genoeg net gegeten. Maar ik heb ze 'n fles witte wijn, wortels, emmentaler kaas, tomaten, toast en schimmelkaas gegeven. Eigenlijk alles wat ik in mijn koelkast had staan. Ze hebben lekker alles opgegeten en zijn voldaan naar bed gegaan. En wij ook.. En het regent hier nog steeds en het is koud !!

• 22 Januari 2014 - 17:42

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank,

Dat is wel een grote tegenvaller dat het slecht weer is.
    Dan zien er de dingen toch een stuk minder mooi uit.
    Maar ja, in de bioscoop kun je ook zien hoe mooi het daar is!!!!!
    Hier gaat het morgen regenen en misschien valt er ook nog sneeuw.
    Nou geniet nog lekker van alles.

Heel veel groetjes van Lamber en Ans
    Doei