Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Balclutha, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

21 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Balclutha

Vannacht hebben we beiden geen oog dicht gedaan! En dat ligt jammer genoeg aan onszelf!

Het begon gisterenavond al tijdens het eten. Ik wilde vis bestellen. Stond er 1 visgerecht op de kaart. Zegt die ober, we hebben vandaag ook 'n visspecial! Dat is een delicatesse uit deze streek. Dus dacht ik, dan neem ik die! Kreeg ik 'n bord met frites en 'n soort omelet met allemaal van die wormen!
Ik ging haast over m'n nek! Ik toch maar wat opgegeten. Het smaakte gewoon naar een omelet. Maar het oog wil ook wat! Dus heb ik het laten staan. Ik kreeg het niet opgegeten. Ik zei tegen die ober, ik dacht dat ik vis kreeg, dit is 'n omelet! Ja zei hij, dit is hartstikke exclusief. Die wormen kosten 100 NZ dollar per kilo! Nou ja zei hij, ik zal de helft in rekening brengen! Vannacht nog visioenen van die wormen gehad, haha

Dan onze kamer. We hadden een hele mooie kamer toegewezen gekregen met een 2 pers bed en 'n 1 pers bed! Maar omdat ik 's nachts nogal een draaikont kan zijn en de matrassen erg zacht zijn, wilde Frank een eigen bed.
Uiteindelijk bleek alleen 1 kamer te voldoen aan onze Frank z'n eisen! Deze kamer was piepklein en had geen raam, maar wel 2 eenpersoons bedden! Want de kamer mocht ook niet aan de wegkant zitten. Nou dat hebben we geweten. Vannacht hebben we beiden slecht geslapen. En het was me toch 'n partij benauwd in de kamer en de bedden waren wel erg smal en voor onze Frank tekort! Vanavond slapen we weer lekker in onze camper!

Vandaag onze laatste fietsdag. Het zonnetje scheen weer er stond weinig wind dus het was geweldig fietsweer. Nog 37 km to go! We zaten vanmorgen al om half 9 op de fiets, inderdaad Albert, we moeten het busje halen, haha
Vandaag was het vooral glooiend naar beneden, heerlijk relaxt.
Onze eerste koffiestop hadden we al na 12 km in Chatto Creek. Bij ons hotel hadden ze alleen oploskoffie en dan is een echt bakkie wel super lekker. De tweede was in Alexandra, best wel een grote stad, toch woonden er maar 3000 man! Maar hier staan heel veel vrijstaande bungalows (door heel NZ) op heel veel grond!
Vandaag kwamen we veel fietsers tegen. Om kwart voor 12 arriveerden we in Clive. Voor ons het eindpunt van de trail was eenvoudig te vinden. Dus hebben we nog even geluncht in Clive.

Was wel grappig, toen we in Clive aankwamen zei ik zo mooi tegen Frank. Ik ben blij dat we het er zonder kleerscheuren van af hebben gebracht. En dat onze fietsen het goed hebben gedaan! Zowel ik en schijnbaar ook Frank hebben regelmatig gedacht. Als alles maar goed gaat en als onze banden maar niet stuk gaan. We hebben wel wat reparatie spul bij ons, maar als we onderweg in de middle of nowhere stukken krijgen, dan weet ik het nog niet! Wel mooi, dat we beiden deze gedachten de hele tocht voor ons hebben gehouden!

Wij hebben onze fietsen wel goedkoop kunnen huren. Wij waren in Clive en daar kon je fietsen huren voor 35 NZ dollar per dag. Ook op andere plaatsen waren die prijzen hoog! Wij hebben in Auckland 200 NZ dollar per fiets betaald voor 6 weken!

Om half 2 kwam het busje! We hadden toen nog mooi weer. Echter 'n kilometer of 40 voor Middlemarch begon de lucht te betrekken en begon het te regenen. Je zag ook dat de weg nat was! Wij beseffen ter dege dat we toch wel erg veel geluk hebben gehad met het weer! Vanaf Middlemarch was het alleen maar regenachtig en zwaar bewolkt!

Jullie willen het niet geloven. Onze fietsen waren de hele tocht oke. Zet de bus ons af in Middlemarch blijkt mijn voorband helemaal slap! We zijn hier maar meteen bij de fietsenmaker gestopt en die heeft mijn band gerepareerd!

Om half 7 waren we in Balclutha (wat 'n naam)!! We staan haast alleen op de camping! Morgen rijden we door naar Te Anau en daar blijven we weer een aantal dagen. Daar bezoeken wij de Doubtful Sound en de Milford Sound. Die moeten geweldig zijn....


Ps: gisterenavond kwam op het nieuws dat er een aardbeving 6,2 op het Noordereiland is geweest in de buurt van Wellington (de hoofdstad).
Ook komt er vandaag een tropische storm richting Noordereiland met heel veel regen. Wij zitten nu in het zuid/oosten van het zuidereiland. Dat gedeelte zou er goed vanaf komen. Het valt ons tegen dat NZ geen stabieler weer heeft.

  • 21 Januari 2014 - 14:11

    Marie Jose :

    Heerlijk om die reisverslagen weer te lezen. Het is zo recht uit het hart geschreven.
    Geniet er nog van!

    Liefs vanuit een grijs Veghel

  • 21 Januari 2014 - 14:56

    Bernard:

    zag een foto van een blote kont op de fiets,dacht eerst dat jij het was jet (hahaha, maar bij nadere studie bleek het de deriere van frank te zijn, het moet toch niet gekker worden. en jij maar achter die strakke billen aan.
    gr.
    bernard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Balclutha

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 59207

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: