Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

12 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Wat een dag....

Vanmorgen eerst de camper in orde gemaakt (het e.e.a. geledigd en gevuld) boodschappen gedaan, want wij dachten vroeg in de avond aan te komen in Reefton. Wij verwachten dat Reefton een gehucht is waar wij toevallig kunnen slapen op onze doorreis naar de Franz Josef gletcher. Maar de dag liep iets anders....

Wat zijn onze Frank en ik toch flexibele mensen! In Nederland hebben we besloten om het Zuidereiland te bereizen via de westkant van het eiland (zou het mooiste zijn) en dan terug komen via de oostkant! Maar niets is zo veranderlijk als Frank en ik!!

Om half 10 vertrokken we naar Murchison (125km). Ik heb gereden, is erg leuk om te doen. Rond het middaguur kwamen we aan. Toen wij ons zelf melden bij het raft kantoor, bleek dat wij de enige 2 mensen waren die wilden gaan raften, dat was te weinig.

Nou zei de receptioniste, misschien komen er nog meer mensen, het was tenslotte 12u en we zouden om half 2 gaan!
Wij gaan iets drinken! Tijdens het koffie drinken spreek ik een Nederlands stel die in NZ wonen. Ik vraag aan hun waar ze naar toegaan. Ze vertelden dat ze naar Hammersprings gingen! Ze waren eigenlijk van plan via de westkust af te zakken naar Franz Josef gletcher. Alleen hadden ze bij de weersvooruitzichten gezien dat er de komende dagen 'n koufront en een storm werd verwacht aan de westkant van het Zuidereiland, rechtstreeks vanuit de zuidpool.

Door deze informatie beginnen wij ook te twijfelen. Zitten wij hierop te wachten!! Dus wij nogmaals navragen bij de receptioniste van het raft kantoor. Zij kijkt op internet en er komt inderdaad een koufront en 'n storm naar de westkust.
Dus wij hebben daar ter plekke besloten om onze vakantie helemaal om te gooien. We gaan nu niet via de westkant naar beneden, maar via de oostkant.

Om 1u zijn we aangereden, want het raften ging uiteindelijk niet door! We zijn nu dwars over het eiland gereden naar Kaikoura. Was wel een klere eind rijden 280 km!
Uiteindelijk kwamen we om half 6 aan op de camping. En ook deze receptioniste was op de hoogte van de storm, haha

De komende dagen blijven we hier, hadden we anders ook gedaan. Morgen gaan we kijken wat we kunnen ondernemen. Nu zijn we moe van de lange reis, dus gaan we lekker 'n wijntje drinken, koken en relaxen....

• 12 Januari 2014 - 12:08

Mart Van Heugten:

Hallo frank en jet
    Het is weer een hele onderneming hè,maar ik begrijp dat jullie er erg van genieten!!!!
    Veel plezier nog en blijf vooral schrijven,erg leuk.
    Wij Mart en Ria hebben een week vakantie geboekt naar Sevilla op 28 febr. Ik wil graag het email adres hebben van jullie Loes om het een en ander te bespreken,zou jij dat even kunnen geven,alvast bedankt.
    Gr. Mart en Ria

• 12 Januari 2014 - 19:48

Berdien:

Jullie komen wel op het goede moment de juiste mensen tegen!! Want op kou en wind zaten jullie niet te wachten, toch? Leuk weer Jet, om jullie ervaringen te lezen. Veel plezier en ik kijk uit naar je volgend verslag!
    Groetjes Berdien