Dag 1 - Reisverslag uit Diest, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Diest, België van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Jet

04 September 2012 | België, Diest

Totale Afstand: 129, 5 km
Dagafstand: 129,5 km
Aankomst: Diest

Vanmorgen rond 08.00u vertrokken. Vanaf station Eindhoven begon onze route. De eerste 25km van onze route kennen we, want die hebben we afgelopen woensdag al gefietst. We moesten vandaag met het boekje fietsen, want we kregen niet alles in mijn fietscomputer.

Toen we Eindhoven uit wilden fietsen ging Frank door zijn versnelling. In plaats van 7 had Frank nog 3 versnellingen. Toevallig zat er aan het einde van de straat een fietsenmaker. Die zag al snel dat de versnellingsdraad bleef hangen. Na wat gefreumel was het probleem opgelost.

We hadden vandaag erg mooi weer en een erg mooie route op fietspaden door de natuur. We  hebben veelal op knooppunten gefietst, zowel in Nederland als in België. Na 50 km zijn wel de weg kwijtgeraakt, dat komt door de slechte omschrijving. Na veel navragen zijn we weer op de route gekomen. Uiteindelijk zei ik tegen Frank, we volgen gewoon de knooppunten en niet meer de omschrijving! En dat ging goed.  We hebben een dikke 15 km omgefietst.

Om 17.00 u kwamen we aan in Diest we hadden toen 121 km gefietst. Een slaapplek vinden viel niet mee, de 2 hotels waar wij wilden slapen hadden geen plek. Uiteindelijk hebben we net buiten Diest een kamer bij hotel Prins van Oranje gevonden.

Na een lekkere douche wilden we gaan eten in het centrum. Aangezien een taxirit enkel €10 kostte zei ik, we fietsen wel. 
Toen ik mijn fiets wilde pakken bleek dat mijn achterhand helemaal slap was. Frank en ik mijn binnenband verwisseld. Toen Frank het  wiel wilde terugplaatsen ging dit niet echt goed, het wiel kwam tegen de remblokken aan!  Maar ja, wij toch aan het fietsen. Al gauw bleek dat mijn fiets ook de hele tijd tikte. Frank zei, we gaan morgen wel naar de fietsenmaker. 
Op enig moment kom ik 2 wielrenners tegen en ik zeg tegen die mannen. Kunnen jullie mij even helpen, want mijn fiets tikt!!
Een van die mannen keek even, ik moest mijn fiets van de standaard halen en klikte zo mijn wiel erin. Ik vertelde dat wij onderweg waren naar Sevilla. Hij zei, als je nog ooit pech hebt dan mag je mij altijd bellen! Overigen heb ik wel met Frank overlegd of ik dit verhaal ging vertellen. Maar hij zei "that's me" gelukkig heb ik wel verstand van andere dingen, haha 

We hebben daarna heerlijk buiten gegeten bij The Lodge en hebben lekker een wijntje gedronken. 
Morgen hebben we ook weer een lange tocht naar Dinant maar eerst lekker slapen.

Lieve groetjes van ons

Ps: ik had een heel verhaal geschreven, maat ik ben het allemaal  kwijtgeraakt, lekker slim 

  • 04 September 2012 - 22:37

    Roy:

    En dit is maar het begin! Ik zeg... telefoonnummer van die handige belg bewaren!

  • 04 September 2012 - 22:59

    Arie:

    Nou dan heb je dat alvast meegemaakt, hoeft dat de rest van de reis ook niet meer.

  • 05 September 2012 - 03:16

    Rieja Schepers:

    Heeey Jettekedet en Frank,

    In ieder geval een mooi begin wat het weer betreft, dat zit voorlopig wel goed.
    En die fietsen van jullie horen zich maar te gedragen de komende tijd.
    Een behoorlijke tocht heb je al gehad, ga zo door nog een stukje.......
    Groeten ook aan ullië Frank, Jet mazzel.

  • 05 September 2012 - 10:17

    Marjo Schets:

    Lachen, dat stukje van je! Komt voor de rest vast allemaal goed! Fiets ze!

  • 05 September 2012 - 11:16

    Marie-Jose:

    Petje af 130 km per dag!

  • 05 September 2012 - 12:38

    Cecile En Peter:

    Goed zo, het begin is gemaakt en de pech met de fietsen en de extra km. omrijden heb je ook al gehad!
    Zet `m op!!

  • 05 September 2012 - 14:18

    Irma:

    Heyyyy het avontuur is nu al begonnen!!! Wij gister geborreld met foto's van het weekend. Als deze op de site staan laat ik het je weten... Zijn leuk .. Fiets ze xxx

  • 05 September 2012 - 19:48

    Marjo Vissers:

    He die Jet, mooie reis hebben jullie voor de boeg, maar ik lees wel alle begin is moeilijk, je kunt beter hier nog al die pech hebben dan als je al dagen onder weg bent. Veel plezier en succes alle twee. Groetjes van uit Zijtaart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Diest

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Met de fiets van Veghel naar Sevilla.

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2012

Dag 47

19 Oktober 2012

Dag 46

18 Oktober 2012

Dag 45

17 Oktober 2012

Dag 44

16 Oktober 2012

Dag 43
Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 59257

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: