Rondreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

15 Februari 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Wij vanmorgen om half 7 opgestaan. We werden om 7u opgehaald voor een excursie.

Onze groep vandaag bestond uit 18 personen. Ze kwamen uit Chili, Argentinië, Brazilië, Frankrijk en Duitsland. Wij zijn de enige Nederlanders. Onze gids Spaanse gids heet Daniël. We merken inmiddels echt dat we best wel veel verstaan als hij langzaam praat. Hij houdt hier ook rekening mee, want hij weet dat wij een beetje Spaans spreken.

Eerst bezochten wij de Zoutvlaktes in Chaxa. Er waren ook zoutmeren met daarin flamingo's. We vroegen aan Daniel of er Chili ook van die vlakke zoutvlaktes waren net als in Bolivia. Omdat deze zoutvlaktes niet vlak waren maar onregelmatige rotsblokjes met van die scherpe kanten. Hij vertelde dat Atacama aan de westkant van de Andes lag en Bolivia aan de oostkant. In Chili is de aarde nog constant in beweging, waardoor er veel aardbevingen zijn. Hebben wij in Iquique ook gemerkt. Bolivia is het stabieler en heeft hier geen last van. Vandaar de super gladde strakke zoutvlaktes. Na onze bezichtiging hebben we ons ontbijt genomen.

Daarna zijn we naar Salar de Talar gegaan. Daar hebben we 'n uur gewandeld op 4000 mtr. hoogte. Daar lag een heel groot zoutmeer. Echt super mooi, en dat op zo'n hoogte!

Toen zijn we doorgereden naar Miscanti und miñiques daar lagen 2 meren op 4200 mtr. hoogte. Dat was in een woord geweldig. De natuur is hier zo ontzettend mooi. Op deze plek hebben we lekker geluncht.

Eindconclusie, de natuur hier is eigenlijk heel kaal. Wordt hier wel vergelijken met de maan, maar die ervaring hebben we nog niet, haha
Maar daarentegen super mooi, wel kaal maar zo'n mooie kleurschakeringen, echt verrassend! Er groeit hier ook helemaal niets!

En als je dan beseft dat de Atacama woestijn 800 km groot is. Is twee keer zo groot als Nederland.

Morgenvroeg komen ze ons om half 5 in de morgen ophalen voor de volgende excursie!