Rondreis Chili - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis Chili - Reisverslag uit Pichilemu, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

26 Februari 2015 | Chili, Pichilemu

Wat 'n dag....

Vanmorgen hadden we om 11u een rondleiding en 'n wijnproeverij bij LF Edwards. Dat is een merk dat wij vaak bij de sligro kopen. Deze wijngaard is in principe niet geopend voor toeristen. Maar ik heb 5 mnd. geleden deelgenomen aan een wijncursus van de Sligro en daar heb ik Claudia leren kennen. Zij gaf ons les. Zij heeft hartstikke veel verstand van wijnen en koopt de wijnen in voor de Sligro. Ik had haar een mailtje gestuurd en gevraagd welke wijngaard wij hier het beste konden bezoeken. Uiteindelijk heeft zij deze rondleiding voor ons geregeld.

Bij LF Edwards werden wij hartelijk ontvangen door Nicolas. Daarna werden we rondgeleid door Amy en Mauricio! Deze wijngaard is op 3 na de grootste in Chili. De wijngaard die wij bezochten was 200 hectare, echt super groot. Ze hadden er nog twee meer. Eentje in de Casablanca Valley en Maipo Valley.

De druivenplukkers waren al gestart met het plukken van de druiven, omdat het hier de afgelopen maanden erg warm was. Normaal gesproken beginnen ze pas over een paar weken.

De wijngaard is echt indrukwekkend. Zo groot. Eerst zijn we in de productie ruimtes geweest. Daarna zijn we met een pick-up de wijngaard ingereden. Wat 'n terrein en wat 'n druiven. We hebben wel 'n kwartier nodig gehad om boven te komen waar de wijntproeverij zou plaatsvinden op 900 mtr. Daar stonden ook de beste druiven. Het zag er allemaal zo verzorgd uit. Super om te zien. De wijnen waren heerlijk. Daarna weer terug naar beneden. En rond 1u hebben we afscheid genomen.

Gisterenavond hadden we besloten om vandaag richting Vina del Mar te gaan, omdat de weersvooruitzichten hier niet echt goed waren. En we vonden het gisteren zo koud. Maar vandaag was alles anders. Het was heerlijk weer dus dachten wij, dan gaan we mooi naar het dorpje Pichilemu (100km), want dat waren we eigenlijk van plan. Is een surf stadje.

Dus wij er naar toe. De weg er naar toe was hartstikke mooi. Eerst veel druiven en daarna veel bosbouw. En inderdaad Pichilemu was zo'n echt toeristisch dorpje. Wij eerst gaan eten, want het was inmiddels half 3 en we hadden honger. We hadden een leuk restaurant gezien in de loney planet. En het was inderdaad echt heerlijk.

Daarna op zoek naar een slaapplek, maar dat viel niet mee. De hotels / appartementen hebben hier allemaal van die kleine smalle / korte bedden (1.40 bij 1.80 mtr). En onze Frank past daar echt niet in. Voor ons hoeft de kamer niet groot en sjiek te zijn. Maar we willen wel een fatsoenlijk bed. Anders slapen wij niet goed en worden we sjaggie! Nadat we zeker 'n uur hebben rondgesjouwd en 10 hotels hebben bekeken. Hebben we besloten om terug te gaan naar onze hostal in Santa Cruz! Wij zagen het niet zitten daar. Soms heb je geluk en soms pech!

En inderdaad onze hostal in Santa Cruz had nog plek voor ons. We hebben ter plekke besloten om de laatste 3 dagen door te brengen in Vina del Mar, lekker aan zee. Maar aangezien daar op dit moment een groot festival plaatsvindt is het verdomd moeilijk een slaapplek te vinden. De hele familie van onze hostal hier heeft mee gezocht en gebeld. Nou, we hebben een slaapplek. Ook hebben we de 2 flessen wijn die we hadden gekregen van LF Edwards met de familie opgedronken. Al bij al was het erg gezellig. Iedereen deed z'n best om Spaans/Engels te spreken!

Adios