Rondreis door Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Chili - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Chili

Blijf op de hoogte en volg Jet

14 Februari 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Wat een dag vandaag.

Een van de hoofd redenen waarom wij naar Atacama zijn gegaan is de 4 daagse excursie naar de zoutvlaktes van Bolivia. Die worden vanuit hier georganiseerd en dat moet volgens zowel Rob als Cas geweldig zijn. Wij gisterenavond nog naar zo'n touroperator gegaan, blijkt dat het komende week ook carnaval in Bolivia is. Om een lang verhaal kort te maken, we konden geen tocht boeken. Met deze boodschap gingen we slapen.

Vannacht heb ik slecht geslapen, erg veel hoofdpijn en misselijkheid. Ik denk dat ik last had van hoogteziekte. We zijn tenslotte van zeegrens naar 2400 mtr hoogte gegaan. Vanmorgen wat medicatie genomen en toen ging het wel weer

Toen dachten we, wat gaan we in godsnaam al die dagen in Atacama doen. Het is echt een gehucht in de woestijn. Frank zei al snel, dan vliegen we gewoon eerder naar La Serena, daar hebben we voor woensdag een vliegticket. Wij Cas geappt en gevraagd of er eerdere vluchten waren. Nou die waren er, maar echt extreem duur. Ik zeg tegen Frank dat gaat nergens meer om...
Toen hebben gekeken voor de bus. Moesten we 15 uur bussen, daar word je ook niet echt blij van, ondanks dat deze bussen erg goed zijn.

Aangezien het in de loop van de ochtend weer wat beter met mij ging, zei ik tegen Frank. Ik heb op tripadvisor gelezen dat hier een kleine touroperator is die kleinschalig excursies organiseert. Misschien kunnen we de Chileense zoutvlaktes wel gaan bezoeken en wie weet zijn er meer verassende mooie dingen te zien. We hadden wel een paar dingen op het oog!

Wij naar dat bedrijfje toe. Blijkt het een Nederlander te zijn die sinds 1988 hier woont (de liefde, haha). Na wat overleg hebben we nu 4 verschillende excursies geboekt en we vliegen gewoon woensdag naar La Serena! En dat voelt voor ons heel goed.
Om half 4 vanmiddag gaan we naar de Vallee De La Luna, (waren we al van plan te doen)

Eerst gingen we naar Death Valley. Onze groep bestond uit 6 pers. Twee Braziliaanse stellen en wij. Zij gingen van bovenaf de canyon in en zijn via de zandduinen naar beneden gekomen. Wij zijn niet meegegaan bang voor 'n blessure.
Wij zijn met de chauffeur naar de ingang van de canyon gereden en zijn er lopend ingegaan. Was super leuk overal van die mega rotsen en het leek net of het een beetje gesneeuwd had. Dat was allemaal zout.

Daarna zijn we naar de Moon Valley gegaan. Hier hebben we ook een wandeling in de canyon. Hier zijn we wel meegegaan en het was geweldig mooi. Wat ben je toch klein in zo'n gebied. En ook zo grappig om te zien dat die canyon is ontstaan door zout en klei. Met de zonsondergang hadden we pech, omdat er wolken hingen. Maar al bij al een heel geslaagde trip!
Op enig moment zeiden we tegen elkaar, het lijkt wel een Dakar race! Alleen reed onze chauffeur een stuk langzamer, haha

Morgen hebben we een excursie naar de zoutvlaktes van Chili