Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

03 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Wat was het een feest vandaag!! De slagroom op de taart....

Vanmorgen om 10u op pad. We hadden stralend weer, mooie blauwe lucht! We moesten ons eerst melden bij de receptie. Uiteindelijk waren we met vijven.
Eerst gingen we met de Jet boat 30 km stroom opwaarts! De zon scheen volop. Het was dan ook echt zo'n feestje. Dit was waarop we gehoopt hadden, waarvan we foto's hadden gezien en waarover gelezen hadden, echt super...

Eerst gingen we naar "the bridge of nowhere", deze brug hebben ze net na de oorlog aangelegd om het achterland te ontwikkelen. Eerst moesten we een half uur door 'n soort regenwoud lopen om daar te komen. Ik had wat medicatie ingenomen voor de pijn aan m'n knie, dus dat ging goed. Op de brug hebben we onze zelfgemaakte boterhammen opgegeten.

Rond 2u werden we bij onze kano's afgezet. Deze hadden ze op 10 km van Pipiriki neergelegd. Er was nog 1 oudere man, die ging ook met ons kanoën! Onze rugzak en belangrijke dingen werden in een plastic ton gelegd (waterdicht ) en vastgebonden in onze kano. We hadden 1 kano. Ik zat voorin en onze Frank achterin, die moest sturen !! We waren nog geen 10 minuten op de rivier en toen kwam er 'n soort stroomversnelling aan. Frank zegt zo mooi tegen mij. Jet we proberen tussen die 2 keien door te varen. Ik zeg, da's goed. Lagen daar toch allemaal van die grote keien!! Maar die kon je van een afstand niet zien. Kwamen we dus vast te zitten, haha
Frank en ik uit de kano en duwen. Ook John (de oudere man) kwam vast te zitten. Die heb ik ook een duwtje gegeven, want hij kon er niet uit! Uiteindelijk kwam het goed en konden we weer verder! Wij zijn echt Jut en Jul!!! We hebben hierom hartstikke gelachen!

Ik had mijn iPhone in mijn heuptasje bij me, want ik wilde graag een stukje filmen als we aan het kanoën waren! Echter toen kwam er een flinke stroomversnelling. Daar had onze gids al voor gewaarschuwd! Frank en ik vol de stroomversnelling in. Maar tot overmaat van ramp werden we omver geslagen en kantelde onze kano. Dus wij duikelden het water in. De kano op z'n kop. Wij hadden blij toe onze reddingsvesten aan en we hadden onze peddels in onze handen. Maar het was hartstikke diep. Dus wij zwemmend met de peddels en de kano naar de oever! Wat 'n gevecht, maar het lukte. Uiteindelijk de kano gekanteld, al het water eruit. M'n iphone uit m'n heuptas, ten droge gelegd! En blij toe waren de rest van onze spullen droog gebleven. Ik baalde natuurlijk heel erg van mijn iPhone. Maar we hebben toch wel gelachen om onze kanteling.

Daarna hebben we nog wel wat stroomversnellingen gehad maar die hebben we goed doorstaan! Was soms wel verrekte spannend!

Rond half 5 waren we terug in Pipiriki, een natte iphone en een super ervaring rijker!! Wat hebben we toch gelachen om onze kapriolen.Na ons avontuur wilden we toch wel graag ergens douchen. Dus zijn we uiteindelijk naar Ohakune gereden! Uurtje rijden
Daarna heerlijk gekookt en straks lekker naar bed!

Mijn iphone heb ik in een plastic zak met rijst gelegd. En nu maar hopen dat ie het morgen doet...

  • 03 Februari 2014 - 10:20

    Albert Van Der Rijt:

    Hoi Frank en Jet.....dit is nou echt vakantie! Zon, water, zwemmen, bootje varen,lekker eten, lekker wijntje!! Nog KEI veel plezier.

  • 03 Februari 2014 - 13:33

    Berdien:

    Wat een leuke avonturen en verslagen. Nog eventjes.............. maar hier schijnt de zon ook hoor!!
    Nog veel plezier en tot ziens weer in Veghel!
    Dikke XX

  • 03 Februari 2014 - 18:36

    Irma:

    En wij maar denken... Wat is Jet stil met de app! Weer een avontuur rijker.. Haha tot zaterdag
    Liefs x

  • 03 Februari 2014 - 19:47

    Ans Kersten:

    Hallo Jet en Frank

    Wat een avonturen maken jullie mee!!!!!
    Wij zijn erg benieuwd naar al die foto's als jullie terug zijn.
    Wij wensen jullie een hele fijne dag ,met de verjaardag van Frank.
    60 jaar het is niet niks.
    Wij nemen er hier wel een borrel op!!!!!
    Geniet nog van de laatste dagen.

    Veel groetjes van Lamber en Ans
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Ohakune

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 59116

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: