Rondreis door Neuw Zeeand - Reisverslag uit Pipiriki, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Neuw Zeeand - Reisverslag uit Pipiriki, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Neuw Zeeand

Blijf op de hoogte en volg Jet

02 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Pipiriki

Dat wordt geen kanoën vandaag. De man van de receptie wilde ons wel met 'n kano 10 km verderop op de rivier afzetten. Dan zouden wij naar de camping kunnen kanoën. Maar Frank had gelezen dat de rivier vanaf Pipiriki pas echt mooi werd. Dus wij op de fiets naar het info kantoor van Wangenui.
We hadden een super aardige medewerkster en we hebben geprobeerd om vandaag nog iets te regelen, maar dat lukte niet. Ook had ze ons geadviseerd over andere mogelijkheden. We konden wel maandag vanuit Pipiriki een hele mooie tocht, eerst de snelle Jet boot en daarna 10 km kanoën. Maar dan zouden we de 42traverse mountainbike tocht in Tongario moeten skippen!

Dus zijn Frank en ik eerst koffie gaan drinken en hebben we uiteindelijk gekozen voor Pipiriki tocht.
Wij terug naar de camping en op weg naar Pipiriki, want we hadden gehoord dat er een motorcamp aanwezig zou zijn. Pipiriki is gelegen in het nationale park van Wangenui. Het was een gehucht waar je niets kon kopen. Dus wij eerst naar de supermarkt en voor 2 dagen eten gehaald. Uiteindelijk konden we voor een toeristische route kiezen 76 km, maar dan zouden we er 2,5u over doen! Waarom wisten we toen nog niet. Maar ik heb genoeg van al die toeristische route, dus kozen we voor de highway (ook een hele mooie route), uiteindelijk kwamen we om half 3 aan op de motorcamp.

De camping ligt super mooi. Op 'n veld tussen de bergen, echt 'n plaatje! Er was een keuken, wc maar geen douche. De beheerders van de motorcamp werd al jarenlang door dezelfde familie beheerd. Er woonden maar 30 mensen in Pipiriki!
Toen we onze camper geplaatst hadden zijn we de toeristische route gaan fietsen (die we met de camper vermeden hadden). Nu begrijpen we ook waarom je er zolang over zou doen! Het is een super smalle onverharde gravelweg! Maar de vergezichten waren geweldig, je keek vanuit de hoogte op de rivier. Vandaag was het ook super mooi weer.

Daarna lekker 'n borrel, want die hadden we verdiend, haha! Later op de avond gekookt en toen hebben we nog 'n tijd met 2 oudere gay mannen zitten kletsen! Ze woonden in Londen. De ene was een kiwi, maar hij was 30 jaar geleden verhuist, omdat homofilie in die tijd helemaal niet geaccepteerd werd in NZ. De andere man had van die vrouwelijke trekjes, echt grappig

We zijn erg benieuwd naar morgen....