Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

13 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Vanmorgen op tijd op pad, tijd voor weer wat actie!

Eerst naar het NZ info kantoor. Er is hier een mooi fiets/mountainbike route en de Sea wildlife is hier erg mooi. Wordt in de lonely planet vermeld als een van de NZ best things to do! Ook Rob de zoon van Frank heeft ons getipt. Dus hebben we ervoor gekozen om morgenvroeg op walvis, dolfijnen en ander zeeleven te gaan spotten!

Vandaag zijn we gaan fietsen. Het is hier ook erg onstuimig weer, harde wind en heel veel grijze wolken! We waren echt aan het twijfelen of we wel moesten gaan! Uiteindelijk dachten wij, we laten ons niet kisten we zijn wel meer slecht weer gewend. En misschien waait het over, zoals dat ook in Ned. vaak gebeurd! Dus Frank en ik op pad in ons t-shirt met korte mouwen en korte broek. Nou wat hebben we vandaag kou geleden, haha

Het heeft heel wat ingehouden voordat we de route hadden gevonden! We hadden alleen een summiere plattegrond. In eerste instantie zaten we helemaal verkeerd, maar het was wel een mooie weg direct aan zee! Ondanks dat we wisten dat we verkeerd zaten zijn we toch doorgefietst. Op een bord stond vermeld dat er aan het einde van de weg zeerobben zaten. Wij er naar toe. En ja hoor er lagen er een aantal te tukken op de rotsen! Mooi om te zien!

Daarna hebben we, na veel navragen, de route gevonden. De tocht was mooi, soms een gravel pad direct naast een rivier. Dan moesten we weer gaan mountainbiken in de bossen. Het ging erg goed, maar het weer werd slechter en we kregen het steeds kouder. Op enig moment konden we het pad af richting de bewoonde wereld!! Hier en daar 'n huis, haha

Wij hebben uiteindelijk in een restaurant, jaren 60 stijl, in de middle of howhere iets kunnen eten en drinken. Maar wat waren wij blij toen we rond half 3 bij de camper waren! Ik ben meteen in bed gekropen met een paar warme sokken aan! En onze Frank kroop er lekker naast.

Na 'n uurtje toch weer opgestaan, warme kleren aan en weer op de fiets. Het is inmiddels weer een beetje opengetrokken! Met warme kleren aan heerlijk!

Ik zit nu lekker op een bankje aan zee m'n verhaaltje te schrijven, dat is toch echt het Zwitser leven gevoel.,..

Straks boodschappen doen, koken en niet te laat naar bed. Morgenvroeg om kwart voor 8 moeten we ons melden bij de boot.

Ps: elke dag beseffen we weer hoe fijn het is dat we die fietsen bij hebben. Geeft je zoveel vrijheid en je bent in een mum van tijd op de
mooiste plekken! Ook vandaag weer!

Ook heb ik vanmiddag weer wat foto's geplaatst van vandaag. Ik kan dit alleen doen als ik wifi heb. Dus regelmatig probeer ik er een aantal te plaatsen

• 13 Januari 2014 - 07:08

Riet:

Wat een avonturen! Als ik het pad bekijk waar jullie gefietst hebben kunnen jullie (wat mij betreft) zó meedoen met de wereldkampioenschappen mountain biken... Het was koud, maar hadden jullie niet de behoefte(n) om je te warmen aan die lobbesen van zeerobben??? Wat een joekels... Dapper zijn jullie wel en het is mooi om jullie mogen te volgen; zo lijkt het of ik een stukje N.Z. beleef!
    Maak het goed en geniet Jet en Frank!!!