Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zaterdag:
Vandaag zijn we naar de Te Puia geisers geweest. Dit is 'n vulkanisch park, met allemaal geisers en borrelende modderpoelen. Heel apart om te zien. Een van de geisers de Pohutu geiser spoot wel 10 mtr. hoog water.
Het eerste stuk hebben we met 'n een gids meegelopen en de rest van het park hebben we zelf gedaan. Ik heb vandaag wel 2 bandage aangedaan, om mijn knie minder te belasten. Het gaat al 'n stuk beter.

Tijdens de wandeling kwamen we 'n stel uit Eindhoven tegen. Zij waren ook met 'n camper aan het toeren. Hij zag dat ik met 'n stijf been liep (ik dacht dat ik dan m'n knie het minste zou belasten). Hij vroeg aan mij wat ik had gedaan. Bleek deze man een gepensioneerde fysiotherapeut te zijn! Ik vroeg hem natuurlijk het hemd van z'n lijf. Hij verzekerde mij dat ik vooral m'n knie moest blijven buigen en zeker niet stijf houden.
En dat ik, als m'n blessure over is ik gewoon moet blijven lopen! Hij zei lekker actief blijven is het beste wat er is!

We waren rond 4u terug op de camping en hebben onze reis voor de komende paar dagen gepland! We gaan naar het strand in Napier, een bekend wijngebied. Dat vind wij natuurlijk erg leuk!!!

Onze buurvrouw had vandaag de halve triatlon gelopen. Ze wil in maart de Ironman gaan lopen (is hele triatlon) in Nieuw Zeeland! In vind het knap hoor!! Zei vertelde ook dat het deze zomer wel erg regenachtig was in Nieuw Zeeland. Vorig jaar heeft het hier maanden nauwelijks geregend en nu praktisch elke dag. Fijn dat we 'n camper hebben.

We hebben ook de grill plaat uitgevonden, zo noem ik het maar haha!! Op al onze campings zijn van die grill platen. Je drukt op 'n knop en ze worden warm. Ik heb dat een beetje zitten bekijken wat die kiwi's ermee doen. Dus wij vandaag lekkere groente gekocht en 'n paar hamburgers. Uiteindelijk hebben alles op zo'n plaat gelegd en de boel gegrild. Het was me toch 'n partij lekker! Dat gaan we vaker doen! Super eenvoudig en heel smaakvol!

Zondag:
Toen we vanmorgen opstonden was het zwaar bewolkt en 'n beetje miezer.
Vandaag hebben we weer een reisdag. We rijden naar de kust naar Napier. Maar onderweg gaan we eerst nog even naar Orakei Taupo! Wij gaan daar met een "a highly recomanded jetboat" een tocht doen door de Tutukau Gorge. Ik ben benieuwd!!! Ik hoop dat het droog blijft!

Wij hadden van onze buurvrouw gehoord dat Orakei Taupo een heel mooi vulkanisch eiland is Je kan er alleen met een Ferry komen. Frank in de lonely planet aan 't kijken, kon je er ook met zo'n super snelle Jetboat
naar toegaan. Dat vond ie wel heel leuk. Frank deze tocht geboekt.

De heenweg ging de boot rustig aan en vaarden wij op de langste rivier van Nieuw Zeeland. Na 3 kwartier kwamen we aan bij de Ferry. Echt het eiland was geweldig om te zien. Wij hebben nog nooit een vulkanisch eiland gezien met geisers en modderpoelen. De gids zei dat er 1000 trappen waren en die hebben we denk ik allemaal gelopen (voortdurend oplettend). Maar het was echt de moeite waard.

Doordat ik alleen rustig aan kon lopen en er maar 1 weg terug was waren we iets te laat bij de boot!

En toen terug! Met een rotvaart gingen we terug. De topsnelheid van zo'n boot is 90 km! Ik weet niet hoe hard wij gevaren hebben maar het 't ging hard! Het regende keihard dus we konden haast niets zien. Hij heeft zeker 10 keer gespind (360 graden rond)!
Op het einde was ik zo misselijk als 'n hond. Frank had nergens last van die vond het hartstikke gaaf. Ik was gewoon blij toen het erop zat!
Door de harde regen zagen we niets! Het was 'n heftig gebeuren!

Nu onderweg naar de kust!!

Doei

Ik stuur wat foto's van de geisers in Rotorua en van het eiland!

  • 05 Januari 2014 - 09:04

    Irma:

    Volop avontuur.. Haha geniet en zoennnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 59135

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: