Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

We rijden hier op de highway 5 van Rotorua naar Napier. Het is hier echt super mooi. Waar je ook kijkt je ziet alleen maar bergen en groen, echt geweldig. Her en der een huis of een wegrestaurant en dat 160km lang! Ongelofelijk mooi!!
En ook de uitzichten zijn zo divers, van kale weides tot heel groene bebossing.

We hebben net even wat gedronken bij een wegrestaurant. Het wegrestaurant was in 1969 geopend. Wij denken dat ze in al die jaren er weinig aan hebben veranderd, haha
De uitbater, aardige mensen, vertelden dat in dit een gebied veel grote veehouders zitten. Wel tot 5000 koeien hebben deze boeren! Iemand interesse???

We doen er wel lang over om in Napier te komen, omdat hier allemaal van die haarspeldbochten zijn! We zijn wel tot de conclusie gekomen dat we blij zijn dat we niet fietsend door Nieuw Zeeland zijn getrokken! Hier is ook echt alles bergachtig!

Het is haast niet te bevatten dat je zolang op 1weg rijdt zonder 'n dorp te zien, alleen maar 'n aantal wegrestaurant en wat boerderijen! Ook niet 1 tankstation. Ze hebben ons ook al gewaarschuwd op tijd te tanken, anders sta je gegarandeerd 'n keer zonder diesel!

Hoe meer we richting zee gaan, hoe blauwer de lucht. Het is inmiddels 4u in de namiddag en nu begint het hier pas droog te worden! We zien als 'n stel verzopen katten, vooral ik met m'n lange haar! Onze reis was ondanks de regen super mooi, maar zo in het zonnetje helemaal...

Wij zijn op de camping (het is half 7). Het is hier hartstikke warm en er staat kei veel wind. We hebben een hele leuke camperplaats gevonden in de schaduw. We in Napier dicht bij het centrum. We gaan zometeen de boel verkennen!

Even 'n grappig verhaal tussendoor.
Toen wij vanuit Russel (3de dag denk ik) aan het fietsen waren zagen we langs de weg 'n vogel zitten. Onze Frank zei tegen mij, Jet dat is de beschermde kiwi vogel. Ik geloofde hem meteen, want Frank kent best veel vogels. Ik stoppen en foto's maken.
Waren we gisteren in dat park met die geisers. Zien we daar de beschermde kiwi vogel in een kooi. Zeg ik zo mooi tegen die gids. Wij hebben ook 'n kiwi vogel gezien op Bay of Islands! Ze zegt dat kan haast niet, want ze zijn heel schuw en komen alleen 's nachts te voorschijn. Laat ik de foto aan haar zien, hebben we toch gewoon 'n Hen gefotografeerd, haha

Wij hebben net lekker Indonesies te eten aan 't strand. Dit adres hebben wij via de tripadvisor. Blijkt bij binnenkomst dat het 'n Nederlander te zijn. De kok komt notabene uit Best!!! Een jonge ober komt uit Heerhugowaard! En de uitbater komt Sevenum en die zegt tegen ons dat we bij De Slak in Eindhoven moeten gaan eten!
Familie: weten jullie nog dat ons moeder werd meegenomen naar Horst Amerika (bij Sevenum) en dat ze dacht dat ze echt naar Amerika was geweest??
En wij zitten nu aan het andere eind van de wereld, bij Nederlanders te eten! Dit is echt de omgekeerde wereld!!

Morgen gaan we hier lekker fietsen. Er zijn hier veel wijngaarden en daarbij ook wijnhuizen!

Slaap lekker

• 05 Januari 2014 - 12:21

Albert:

Hoi Frank en Jet,

Mooi verhaal van Frank over die kiwivogel! Veel plezier bij de wijnhuizen...proost!

• 05 Januari 2014 - 13:51

Ans Kersten:

Hallo Jet en Frank,

Wat een mooie foto's
    Het is weer een mooie reis.
    En voor jou heel goed Jet, dat ge ook nog wa te buurten hebt!!!!

Heel veel groetjes
    Wij gaan nu naar de nieuwjaarsborrel van de Fam. Kersten,
    En daarna de nieuwjaarsreceptie van de voetbalclub.

En morgen is het gelukkig weer gewoon Werkendag
    Doei

• 06 Januari 2014 - 11:02

Cecile:

Hoi, hoi,

Wat heerlijk allemaal, je kan inderdaad heel goed bij de slak eten!
    Veel plezier met het fietsen, rustig aan he?