Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu Rondreis door Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jet Linden - WaarBenJij.nu

Rondreis door Nieuw Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Jet

03 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Donderdagmorgen:
Vanmorgen was 'r paniek in de tent! Mijn mobiel lag eruit. Hij deed helemaal niets meer. Wat ik ook deed het scherm bleef zwart! Ook het stopcontact in onze camper deed het niet meer.
(Volgens de monteur van de camper verhuurbedrijf hadden ze gewoon de elektriciteit van onze camper uitgezet, maar dat hadden wij toen niet in de gaten!)

Op zich is het niet zo'n groot probleem als m'n mobiel het 'n tijdje niet doet (niet te lang, haha)! Ware het niet dat wij vandaag onze reisdag hadden gepland. En alleen op mijn mobiel zit het navigatie systeem van Nieuw Zeeland!!

Wij op zoek naar de wegenkaart van het Noordereiland, kregen we niet gevonden. Op enig moment zeg ik tegen Frank, wij rijden gewoon aan. Wij vinden het wel. Terwijl ik dit zei, was ik al onze Cas aan 't bellen, onze steun en toeverlaat in bange dagen! Tenslotte kreeg ik onze Cas niet te pakken en plugde ik tijdens het rijden mijn mobiel aan de adapter van de camper. En ja hoor, na een tijdje deed ie het weer pfff! We hadden weer navigatie!

Omdat we toch via Auckland naar het Zuiden gingen zijn we meteen langs het camper verhuurbedrijf gegaan. We hebben onze kapotte stoel ingeleverd en meteen gevraagd wat er met onze elektra aan de hand was! Dus niets!!

In eerste instantie wilden we in het dorpje Cambridge blijven overnachten. Maar die "Nederlandse" medewerkster die ons hielp zei, daar is echt niets te doen. Jullie moet gewoon meteen doorrijden naar Rotorua, dat is echt niet veel verder! Wij vandaar uit een camperplaats geboekt en wij op pad.

Tijdens de reis naar Rotorua viel tot overmaat van ramp ook nog de adapter uit! Aangezien mijn mobiel nauwelijks was opgeladen, kregen we een nieuw probleem, m'n batterij was haast leeg. Ik bespaar jullie de verdere details, maar echt dit was echt 'n hopeloze dag! Uiteindelijk kwamen we pas om half 6 aan op de camping. De camping ligt aan 'nu meer. Het is hier erg druk, hoogseizoen en veel gezinnen. We staan hutjemutje op elkaar!

Daarbij gaat het met m'n knie niet zo goed. Sinds onze zeiltocht heb ik last tijdens het lopen . Komt van de afdaling op het onbewoond eiland!
Als ik loop en ik zet m'n voet niet goed recht krijg ik van die pijnlijke pijnscheuten! Wanneer ik fiets heb ik er geen last van! Als het morgen niet over is ga ik even naar de dokter. Ik baal als 'n stekker!

In de avond is het hier erg koud, kouder dan bij de Bay of Islands. We lagen al om 8u op bed, is ook wel goed voor m'n knie. Ook heb ik hier geen bereik met mijn mobiel. We zitten hier ook echt in de middle of nowhere!

Vrijdagmorgen:
We gaan toch maar naar een dokter, omdat het lopen niet veel beter gaat en ik wel 'n beetje bezorgd ben wat het is! We zijn nog geen week hier! Dus nog lang te gaan.

Uiteindelijk de dokter gesproken. Hij zei dat de binnen band van mijn knie tijdens de afdaling licht geïrriteerd is. Op zich is rust het beste advies, maar dat valt niet mee hier. Dus heb ik zo'n tube (bandage) gekregen om mijn knie te ondersteunen. En ik moet wat ontstekingsremmers slikken. We moeten gewoon de komende paar dagen geen gekke dingen doen!

Na het dokter bezoek zijn we gaan fietsen. Dat ging goed. We vonden een mooie fietsroute om het meer en langs de geisers (hier staat Rotorua om bekend. En de lucht die uit die geisers komt die stinkt me toch 'n partij. Ruikt net naar rotte eieren!
Vandaag was het zonnig maar ook regelmatig bewolkt. Lekker weer om dingen te ondernemen

Na de lunch hebben we voor de eerste keer van ons leven 12 km gemountainbiket! Wat was dat gaaf om te doen. En wat je daarmee goed opletten. In eerste instantie hadden we 'n track van nivo 2 genomen, maar dat was wel erg eenvoudig. Daarna hebben we track nivo 3 gedaan. Dat was meer dan zwaar genoeg. Met mijn rechterbeen (goeie been) ving ik de klappen op. Je moet wel verdomd behendig zijn met je stuur en je versnellingen! Maar dat moesten we in Spanje ook! Frank en ik vonden het super gaaf om te doen.

Straks ga ik even koken en weer op tijd naar bed! Vannacht en gisterenavond heeft het de hele tijd geregend. De kiwi's (zo heten hier de Nieuw Zeelanders) zeiden dat het normaal in deze tijd nooit zo regenachtig was. Vandaag weer op pad in Rotorua


Groetjes

  • 03 Januari 2014 - 22:23

    Maria:

    Hallo Jet en Frank,
    Heb zojuist de reisverhalen gelezen. Weer heel leuk om jullie te volgen!
    Frank, gefeliciteerd met je 60e verjaardag.
    Voor jullie allebei, een kei-goed sportief en gezond 2014.
    Jet, wel balen dat je last hebt van je knie. Gelukkig dat je met fietsen minder last hebt.
    Geniet lekker van jullie tocht,
    Gr. Maria

  • 04 Januari 2014 - 12:32

    Nettie :

    Jet Jet toch ,geen telefoon wat een ramp !!!!en dan nog een zere knie .
    Hoop dat je toch geniet bij de kiwi,s .
    Succes verder en frank dikke kus van Nettie voor je verjaardag .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Jet

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Actief sinds 27 Aug. 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 59141

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Rondreis Oman

01 Februari 2015 - 03 Maart 2015

Rondreis Chili

04 September 2014 - 19 Oktober 2014

Fietsreis Santiago

27 December 2013 - 08 Februari 2014

Rondreis door Nieuw Zeeland

28 Juni 2013 - 17 Juli 2013

Rondje Nederland

04 September 2012 - 31 Oktober 2012

Fietstocht Jet & Frank naar Sevilla

Landen bezocht: